• EttElaktTroll

20 dagar kvar :-) Någon mer?

Någon mer som har 20 dagar kvar?
    Ska vi räkna ner och beklaga oss tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 18:30
    BF 9/11 Chillimello Vet ej kön..
    BF 11/11 Norea. Pojke
    BF 14/11 am79 Tjej enligt RUL
    BF 14/11 Helle76 (vet ej kön)
    BF 14/11 0 maja 0 väntar en flicka
    BF 15/11 Madde86 väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 EttElakTroll Väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 Kex1 Väntar en pojke enligt RUL
    BF 15/11 mio2
    BF 15/11 Salamanca väntar en pojke
    BF 16/11 ullizen Väntar en flicka enligt RUL
    BF 16/11 Helnea väntar en pojke (sladdbarn)
    BF 17/11 QuteCat Väntar en pojke
    BF 17/11 Åsapantern vet ej kön
    BF 19/11 Meme Väntar en pojke. (Bf enl mens 9 nov)
    BF 19/11 TheSunset ( vet ej kön )
    BF 20/11 Texas 06 Tjej enligt RUL
    BF 20/11 Sara E Väntar Pojke enligt köns-ul
    BF 20/11 Endogumman, väntar tjej
    BF 22/11 hannamiller pojke 100% säkert

Hoppas jag inte glömt ngn nu

• Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?
  • 0 maja 0

ett elakt troll: jag vet verkligen inte mycket om mediciner, och jag litar på att barnmorskorna vet vad dom gör, men jag tycker det verkar hända ganska ofta (bl a min syster) att värkarbetet stannar av då man får piller för att sova. jag skrev faktiskt i mitt förlossningsbrev att jag inte vill ha något som kan stanna av arbetet. men som sagt ibland har man ju inget val om man är supertrött! och det måste ju vara effektivt för det mesta eftersom det verkar vara vanligt. men jag förstår om det känns surt! hoppas det sätter igång så snart som möjligt!

• EttElaktTroll

Jag va inte ett dugg trött, hade gärna vart vaken tre dygn i raken bara jag får min bebis.

Det är bricanyl man får för att avstanna värken. dom kunde ju informerat lite bättre tycker man. varför ska man avstanna när det börjat liksom? det är ju inte som jag är för tidig, har ju bf på lördag.

• 0 maja 0

jamen precis det är det jag känner, när det väl startar naturligt känns det ju konstigt att "mixtra" med det så att det stannar av, om man inte har starka skäl såklart som att det är tidigt eller att man inte har sovit på flera dagar..

• EttElaktTroll

Ja dom kunde ju frågat mig.

men kan det hända saker där inne fast man inte har så ont?
    det känns ju att jag har sammandragningar och slemmisen håller ju på att komma ut och det trycker lite neråt, men ont gör det ju inte

• Norea

ett elakt troll. jag fick sovdos men fick absolut ingen bricanyl. jag frågade efter det men de sa nej.

• EttElaktTroll

Norea

Nej visst är det konstigt? Fattar ingenting

Men men det måste ju komma igång ngn gång igen, har ganska mycket sd men dom dom gör som sagt inte ont, undrar om dom gör ngn nytta ändå?

Hoppas du mår bra nu!!

• hjärtan81

Jag har get upp hoppet att mina gör någon nytta alls... har haft länge MYCKET sd och värkar, inte regelbunda dock men för mig har inte ens slemproppen läppt!
    Sååååå frustrerande!!!

• EttElaktTroll

men min latensfas hade ju börjat sa doktorn, hade öppnat mig lite o tappen dragit sig tillbaks. och det va skillnad på dom värkarna som började igår jämfört med dom förvärkar man haft innan.. plus dom va regelbundna och slutade aldrig, det gjorde ju förvärkarna

• endogumman

Jag har inte haft så mycket sammandragningar förrän nu, men dom gör inte ont. Det som gör ondare och ondare är mensvärken som jag mest får på nätterna. Inatt var jag tvungen att sova med en elektrisk dyna på ryggen. Undrar vad denna mensvärk betyder egentligen? Får alla menssmärtor eller är det många av er som bara fått sammandragningar?

Åsapantern, lycka till idag!

• am79

lycka till Åsapantern. Snart får du träffa den lilla (avis).
    Jag visste inte ens att man gav sovdos... ska absolut vara på min vakt så jag ine får det.
    Mensvärk verkar det vara många som får. Många säger att de får det dagarna innan förlossningen sätter igång. Själv hade jag det igår och blev hoppfull, men på natten var det ingenting och idag känner jag knappt av ngt heller...

Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?