Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Go morron

Vilken tjusig Tråd vi fått!!!

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan

Hellu girls

Kikar in sjukt hoppingsugen, men borde inte   Har en del på väg hem åxå så kanske suget lindras efter postis vart här

• RååSa BuBBlan

Fick ett brev från swedbank förra veckan..

En person har råkat föra över 1000.- till mitt konto av misstag, hon skulle föra över mellan sina egna men pengarna hamnade hos mig..  Hur sjutton hon nu lyckades med det begriper jag inte???

Så nu har dom varit inne på mitt konto å kollat, känns ju så där måste jag säga.. Kan man inte fråga först eller meddela sig på nåt sätt?? *arg* 

Kul med folk som springer o granskar ens bankkonto liksom!!

• RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2008-10-27 11:02:02 följande:
    Kikar in en snabbis i nya fin tråden. Mina tokbarn har höstlov denna veckan. Just nu är jag så glad att vi bor mitt i skogen så att ingen ser hur de ser ut. De har kläder på sej som de kallar hemmakläder och de ser ut därefter.Där ute hittade de en flaska såpa som de har blandat ut med vatten.Så nu skuttar fyra tjejer omkring därute och gör såpbubblor av allt de hittar. Roligt har de!
    Ha ha ha   busungar!!

Mina har åxå höstlov... E åker på kryssning med en kompis och hennes familj i kväll, B ska på fest.. Hoppas sysselsättningarna fortsätter för mina har en tendens att BRÅKA sig genom loven
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2008-10-27 11:06:19 följande:
    Vad mysigt med kryssning!Finns det mycket för barnen att hitta på på lovet, hos er?Här är det ganska begränsat även om komunen i år har gjort ett försök att engagera föreningarna...En veckas lov klarar våra oftast utan att bråka så mycket.Det de håller på med nu är ganska typiskt lov här, faktiskt. Leker tillsammans trots ålder från 3 till 14!Emilio sover, därför är inte han med nu.
    Jo, det finns ju en del... Vi har tex dieselverkstan som det heter, där det finns lov aktiviteter, sen kan man ju gå till simhallen, åka skridskor, bio.. Men tyvärr är Bubblan prickig och snorig o jag misstänker vattkoppor, så henne drar jag inte iväg på aktiviteter..

E kan ju gå själv med kompisar men inte B riktigt än..
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2008-10-27 11:12:36 följande:
    HUr gammal är B nu igen?Jobbigt när de små är sjuka! HAr hon blivit utsatt för vattkoppesmitta då? Usch! Det har inte våra två små haft än...Denna eckan ska vi börja ge Emilio mjölk igen efter att hållt upp i tre veckor. Hittar ingen bra dag att göra et på, bara. Vet ju att han kommer att bli jätteledsen.
    B är 10.. Å det är buss till de mesta, jag tycker hon är liite liten för det än..

Nja, vet inte riktigt var hon skulle fått det från, men de ser verkligen ut som vattkoppor Fundersam de gör inget om hon får det nu, bara skönt att ha de gjort.. Brukar bli rätt lindrigt när dom är små..

Har ni haft problem med mjölken?
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2008-10-27 11:15:16 följande:
    känns ju sådär lagom skoj att de kollar ens konto så... hade det kommit in 1000kr på ditt konto felaktigt?
    Den 16:e står det "överföring" och då har det kommit in 1000.- jag reagerade inte alls på det då jag själv fört över mellan konton hit o dit..

Men dom har skickat en kopia på mitt konto i brevet och markerat den överföringen som den hon ska ha gjort.. Men jag tänker väl inte återföra hennes pengar innan det är bevisat att det är felaktiga pengar.. Hade väl varit bättre med ett utdrag ur HENNES konto där jag ser att det gått till MITT konto..

Fick en inbetalningslapp i brevet åxå, utan kontonummer att föra över till.. Bara ett namn liksom???

Ska ringa den nissen på banken å fråga va han sysslar med!! 
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2008-10-27 11:21:09 följande:
    Ja när man är 10 är man lite för liten. A här är 11 och hon har precis börjat få ta bussen till träningen, men då hämtar vi. Och så bor vi på landet med. Kanske lite lugnare här?Vattkoppor kan hon ju ha fått var som helst. Håller med, lika bra att ha det när man är liten. Jag hade det sista veckan i 9an. Ja vi har haft jättestrul med Emilio nu ett bra tag. Han sov ju inte en natt på sex veckor.Sen blev han prickig och till sist blev det exem av det.Slutade med all mjölk och nu sover han varje natt!! Helt underbart!Enligt läkaren skulle vi hålla upp i tre veckor och sen provocera med mjölk. Nu har de tre veckorna gått och jag bäävar för att ge honom det igen....
    Ja, här är det typ 10 bussar som susar förbi och sen veta vilken och var är inte lätt för en liten tjej.. Det får ta nåt år till tror jag för lilla B

Ihhh.. i 9:an!! de kan inte ha varit roligt

Aha.. å då förstår jag din oro    jag håller tumsen att det fungerar bättre denna gång.. jädra mjölk elände    Stackars E!!
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2008-10-27 11:22:18 följande:
    hmm skumt ! ja ring dit, det låter säkrast!
    Japp! ska ringa o kolla va de e för en tomte och ifrågasätta om man inte kan meddela INNAN man är och snokar på någons konto!!
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2008-10-27 11:25:24 följande:
    Någon som har tips på vad man kan ha till den röd prickiga bodyn från molo?
    Lila velourbysser kanske?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11