Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

ängeln83 skrev 2008-10-29 13:54:48 följande:
    duntofflaAh, mycket surt, men men. Världens konstigaste passform på typ allt, du vet den där lila duffeln som jag visa? Skit snygg men den slutade typ vid naveln
    Oj! Ja, det är kanske ingen höjdare!
    FL Lisa skrev 2008-10-29 13:58:12 följande:
    nu såg jag då var det ju ett riktigt bra pris på dom Jag håller dock ännu på att krångla med att få tag på byxorna. men det ska förhoppningsvis lösa sig under dagen.Snygg suit till N ocksåNågon som vet något ställe där man kan beställa fleecefodrade regnbyxor...helst inte tokigt dyra. Behöver inte vara danskt.  Det börjar bli kallt här nu och Alvin hatar verkligen att klä på sig så jag inser att jag behöver få det till så få lager som möjligt annars blir jag galen innan vi tagit oss ut
    Hoppas du får tag på dem. Pippilotta har nog regnbyxor. Eller dessa lila?
    http://www.tradera.com/FODRADE_REGNBYXOR_43_REGNVANTAR_NYA_stl_92-auktion-75520480

inte min annons!
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-29 14:07:18 följande:
    Snygga. Jag gillar ju dessutom lila. Dock känns det som att 92 kan bli för stort än. A har 86 i sina galonisar och dom är stoooora. Får kanske spana vidare på T...man kan ju hitta något annat skoj Vad har du på N när ni är ute och busar nu?
    Ja, de kanske blir väl stora. Jag har oftast på Noel hans Nanook överdragsbyxor samt en fleecejacka av samma märke och ex MAT-anoraken över det. Ibland har jag Lindex regnbyxor om det regnar medan vi är ute. Men Nanooken sitter helt klart bäst. Än så länge har jag inte haft mer än vanliga byxor under men jag antar att jag snart måste börja med typ underställ plus några andra byxor. Noel är ju en liten kamin och verkar sällan frysa. Jag har en underställströja från Nanook sen att ha i vinter.
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-29 14:33:35 följande:
    ja jag har ju ett par överdragsbyxor från pop till alvin och har hittills bara haft vanliga byxor under dom men imorse när vi var ute så var det frost på marken och alvin satt en del på backen så när vi kom in så hade han kalla ben. Kändes som att det hade varit bra med ett lager till då.
    Mamma köpte förra Nanook-utförsäljningen 2 par fleecebyxor som hade varit prefa nu men tyvärr användes de inte och nu har jag sålt dem för att de blev för små. Man kanske ska kolla efter såna igen?  Kan ju gärna vara lite billigare också.
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-29 14:38:31 följande:
    ja lite billigare är ju aldrig fel Fungerar säkert jättebra med fleecebyxor under överdragsbyxorna. Var bara jag som kände mig lat och inte orkade med ett lager till att dra på. Men kanske att jag skulle vara lite ekonomisk och inhandla ett par tunna fleecebyxor istället för fleecefodrade regnbyxor
    Det är sant. Det är ju ingen dröm att klä på dem. Noel är som en hal ål och jag blir galen. Jag skulle nog satsa på fleecebyxor. Kanske bättre i längden. Då kan du ha dem sen när det är torrt ute men snö
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-29 14:40:03 följande:
    Alltså seriöst. Alvin har hittat sig ett favoritprogram på barnkanalen "småkryp" Jag som har insektsfobi får verkligen stora rysningen när den sätter igång. Massa hemska ljud hela tiden..men Alvin sitter som paralyserad och tittar och ibland klappar han händerna och tjoar så jag har inte riktigt hjärta att stänga av även om jag gärna skulle vilja slippa allt surrande
    Haha...sötisen då! Varför kan inte Noel ha ro att titta på tv ibland?

Jag har inte fått vantarna än men de borde väl komma denna vecka.
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-10-29 16:20:00 följande:
    Attans med, hade behövt några bra vantar. HELST med dragkedja eller som går att öppna ordentligt.Vad tycker ni om Milo i overallen i bt? Jag är lite tveksam till färgen, men overallen verkar vara kanon...
    Jag har beställt de där Zipizi eller vad de heter från Pippilotta. Väntar dem i veckan och kan i alla fall snart tala om hur de sitter på.

Vad fin Milo är i MAT-overallen! Och vad lik din bror!
  • Duntoffla
    Tildamamman skrev 2008-10-29 16:40:35 följande:
    hej på er! hur har ni det i höstmörkret?
    Hej hej! Allt väl?
    Mini78 skrev 2008-10-29 18:50:19 följande:
    Hehe, så det är Molo-hysteri här inne?
    Lite lätt bara
  • Duntoffla
    maugu skrev 2008-10-29 19:01:04 följande:
    Hej,hej i tråden..Har nu fått äran att shoppa lite tjejkläder i 92 och undrar om någon har något bra tips..letar bla katttröja med prickar och prickbyxorna i rosa ..Här är det nu nedräkning på allvar-ca 21 dagar kvar innan vi blir 6 i familjen-GULLPPPP Mår nu riktigt bra förutom grav krämpor-önskar bara få ut lillbebben och hoppas då vara "normal" igen..
    Hej hej

Åh, snart bebbedags! Vad mysigt! Förstår att du längtar...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11