• Emmsan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

suuuuuuck melker börjar få lite väl svårt med andningen funderar på om jag skulle masa mej in till barnavd o andas liteLedsen jag haaaaatar  den här jäkla astman grrrrrr

• Emmsan
    Buttelina skrev 2008-11-11 22:51:31 följande:
    åhh näää
    suck jooo jag hatar verkligen att va därinne oxå allt tar ju sån tiiiid:( ger du bia pulmicort nu ??? hur mycket isåfall?
  • Emmsan
    lillronya skrev 2008-11-11 22:54:26 följande:
    OKej då.
    jodå men den hjälper inte helt tyvärr han e nog i behov av en dos adrenalin så han öppnar upp ordentligt tyvärr...
  • Emmsan
    Buttelina skrev 2008-11-11 22:57:15 följande:
    lilla hjärtat nä, jag ger inget just nu... han får bara problem i samband med förkylning.. inget däremellan. och då har han fåt airomir. händer det en gång till att han får andingssvårigheter så kommer vi få pulmicort
    men hur många ggr har han fått besvär då??? mellker har så hög dos nu så jag börjar bli rädd att han ska få problem m tillväxten i framtiden.... detta funkar ju inte tuuuusan oxå :(
  • Emmsan
    lillronya skrev 2008-11-11 23:02:59 följande:
    Ursäkta jag lägger mej i, men då borde han ju få annan medicinering också. Det pratade Emilios läkare om i vintras när Emilio aldrig blev bra.Som tur var vände det för honom efter ett tag så att det blev aldrig aktuellt med andra mediciner.Men det är nästa steg iaf.
    ahhh vad för nåt????
  • Emmsan
    Buttelina skrev 2008-11-11 23:03:34 följande:
    hmm kan inte citera... emmsan:: han har haft problem 2 ggr "bara" det är 3:e gången gillt som de sätter in pulmicort. Jag kan inte så mycket alls om detta.. hur mycket får melker? kan medicinen hämma tillväxten? det visste inte jag..
    jag tror att omman får förkylnings astma ligger dosen på 100g pulmicort morgon o kväll melker ligger nu på 400 morgon middag kväll :( jo det hämmar tillväxt pratade idag med  vår dagis fröken hennes barnastma o han är jätteliten för sin ålder nu han är 10 år o är 128 cm lång bara
  • Emmsan
    lillronya skrev 2008-11-11 23:07:18 följande:
    Nu kommer jag inte ihåg vad medicinen heter. Men om Emilio får lika mycket besvär denna vintern som förra så ska han få pulmicort och airomir som vanligt. Och så en medicin till som ska göra det hela mer effektivt. Åååå jag kommer inte ihåg varken namn eller effekt nu, men fråga er läkare. För det finns hjälp!!Vi var hos vår läkare för en månad sen och då sa hon igen, att får han besvär som inte går över trots behandling, eller som kommer tillbaka för tätt så är det den här andra medicinen som gäller.
    åhhh tack då ska jag fråga så fort jag träffar dem... har oxå hört om en läkare som forskade om astma o gav ett års penicillin kur o astman på barnen försvann... e sååå sugen på den melker är den som har haft det värst av alla mina.. alfred får ju baaara när han blir förkyld! melker har ju varje dagLedsen
  • Emmsan
    lillronya skrev 2008-11-11 23:13:20 följande:
    Usch vad jobbigt!!Emilio har också "bara" sk förkylningsastma. Men han hade det konstant från början på dec till mars. Det inledde med RS-virus, krupp och astma på en gång....Jobbigt att Melker har det så mycket. Men stå på dej och be om hjälp. Han ska inte behöva ha det såhär.Kram
    åh tack ... nähä om man skulle göra ngt kul nu när han äntligen somnat ge mej ut på jakt efter stars brallor till utter tröjan  ngr tips????
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11