Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Duntoffla skrev 2008-10-27 10:39:11 följande:
    Haha...jag får hålla mig undan denna tråd också. Fast jag är inte sugen på nya saker utan gamla godingar så det borde vara säkert
    haha...du får se till att hålla dig borta från bildtråden ett tag i alla fall och blunda inför alla tips om reor så borde du klara dig. För det låter ju trist om du ska behöva hålla dig borta helt från den här tråden
  • FL Lisa
    jemmis skrev 2008-10-27 17:53:39 följande:
    Tack tack... Ska som tur är ska vi inte bo mitt i city utan på Nybrogatan (tror jag). Det ligger väl på söder??? o där verkar det ligga en del härliga affärer...
    När är det du ska till stockholm?
    Är det nu till helgen (1-2 nov) så kommer ju smallkids att finnas på något som kallas för sofo outlet på nybrogatan 45. De kommer säljer ut föregående års kollektioner till 50-80% och dom kommer ha kläder från bla Nova Star, Småfolk, Ej sikke lej, da T, Nanoou, Villervalla och kik kid
  • FL Lisa
    jemmis skrev 2008-10-27 19:18:40 följande:
    Javisst är det nu i helgen  vi åker *hoppar o jublar*... Tack för den infon. Nu är jag helt överlycklig!!! Tänk att få shoppa alla favvomärkena live och på rea, bo på hotell och käka hotellfrukost. Det kan inte bli bättre  .
    haha. skoj att jag kunde förgylla din dag lite

I helgen är ju även mässan "underbara barn" i älvsjö...massor med trevliga erbjudanden och det tar bara 10 minuter med pendeln att ta sig från centralen till älvsjö. Dock kostar det ju i inträde men riktigt skoj är det där
  • FL Lisa
    gosmamman skrev 2008-10-27 19:30:09 följande:
    Nån som vet vart det ligger? vilken linje ska man ta på tunnelbanan? vilken hållplats? Hittar inget på deras hemsida.
    om det är mässan du pratar om så är det pendeltåg du ska åka...inte tunnelbana. Stationen heter älvsjö och det tar bara typ 10 minuter dit från centralen
  • FL Lisa
    081016 1 skrev 2008-10-27 19:32:14 följande:
    Godkväll Nu hittade jag hit!Har lagt in lite bilder i BT från helgen. Vi var i Göteborg på Disney on Ice med syrran och hennes tjejer. Det var jätteroligt o Maia älskade det Särskilt popcornskålen Sen blev hela helgen förstörd då syrran kom tillbaka till hennes bil som någon j*vel brytit sig in i o förstört! O vad säger polisen när hon ringer? "Gå o köp eltejp o rep o tejpa igen dörren så kan du köra hem", ja det gör man väl med tre barn i bilen när det är mörkt och kallt???? Vilken hjälp de var! Bara krånglet att släpa tre supertrötta barn och packning genom Göteborg en lördagkväll för att försöka hitta någonstans där de säljer eltejp o rep är ju ingen höjdare...tur jag inte hunnit så långt bort när hon ringde och en väldans tur att Fs föräldrar bor nära så svärmor kom med minibussen och fixade sovplatser åt allihopa. Det blev en dyr göteborgstripp för syrran, självrisken kunde gå upp mot 5000
    fyyy så trist. Att inte folk bara kan ge tusan i att sabba andras grejer. Tur ändå att ni fick hjälp och sovplats
  • FL Lisa
    Buttelina skrev 2008-10-27 19:30:46 följande:
    kolla datumet nyinköpt vårplagg 08  det kom i jan. i år kommer vårens lurvar redan i dec är det sagt. enligt en butik nära mig
    åh vilken härlig bild. Värsta charmtrollet ju
  • FL Lisa
    jemmis skrev 2008-10-27 19:34:46 följande:
    Hmm.. vi har bilen med oss och GPS så det är ju inga problem att ta sig dit. Borde nog ha stannat i Sthlm mer än en natt om vi ska hinna med allt...men men... det krävs bara extrem planering så ska vi nog fixa det. Tjoho vad det är härligt med höstlov...
    ja en natt låter lite lite...speciellt när du prickat in just den här helgen
    Jag rekommenderar verkligen underbara barn mässan..så får ni tid över skulle jag absolut bege mig dit. Det brukar vara ett gäng med butiker som säljer danskkläder som ställer ut och i sina montrar har dom alltid något skoj erbjudande. Sen kommer Nova Star ha en monter där och gangstar och massa annat skoj som jag inte räknat upp här.

Vilka utställare som finns på mässan hittar du här
    http://www.underbarabarn.com/utstallare.htm
  • FL Lisa
    gosmamman skrev 2008-10-27 19:30:09 följande:
    Nån som vet vart det ligger? vilken linje ska man ta på tunnelbanan? vilken hållplats? Hittar inget på deras hemsida.
    inser att du kanske pratar om smallkids utförsäljning.
    jag tror att det är röd linje mot mörby eller ropsten och du ska kliva av vid östermalmstorg.
  • FL Lisa
    nikki2006 skrev 2008-10-27 19:35:59 följande:
    Hej Lisa, allt bra med dig???
    Heeej! Här är allt bara fint. Förutom att jag är helt slut. Vi har haft visning av lägenheten igår och idag. Så efter gårdagens städning så har inte Alvin fått härja här inne så vi har varit i farten hela dagen idag och hela eftermiddagen igår.
    Hur är det med dig?
    Buttelina skrev 2008-10-27 19:36:20 följande:
    tack din body är på väg till dig nu du borde ha den imorgon
    Åh så skoj! Jag är dock hemskt ledsen men jag lyckades inte få dina byxor på lådan idag. Men jag lovar att ta tag i det imorgon...direkt på morgonen. så har du dom förhoppningsvis på onsdag. Det har varit två hektiska dagar här nu så jag glömde lägga dom på lådan i tid idag.
  • FL Lisa
    nikki2006 skrev 2008-10-27 19:43:27 följande:
    hej lisa hur är det med dig idag???
    förlåt att jag är så seg på att svara. Sitter med ett projekt i photoshop samtidigt. Och som vanligt fixar inte min hjärna riktigt att pyssla med flera saker samtidigt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11