Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

LA Woman skrev 2008-10-27 09:38:48 följande:
    Godmorgon tjejer! Vilket trådstrul....den här tråden fick mycket fin ts dock  Undra just om den här får vara tre månader nu....Tittar inom en snabbis för jag ska strax åka till Kristianstad och shoppa lite
    Morrn morrn!

troligen inte.. Undrar om det finns ngn slags maxantal på inlägg? Det skrivs ju rätt frekvent i denna tråden.

Kul med shopping!
  • Duntoffla
    Agster- Fin kille i Molos fina ränder! Är så sugen på den bodyn själv men måste ta det lugnt med shoppingen nu

Nikki- Söta tjejerna i Småfolk och Molo! Mys och bus med pappa måste vara det bästa som finns!

Bubblan- Blev det ngn fin shopping till DIG igår?
  • Duntoffla
    LA Woman skrev 2008-10-27 09:53:43 följande:
    Det måste vara en av de mest aktiva trådarna Trist dock när det bara försvinner utan förvarning, finns det ett maxantal på inläggen kan det ju vara bra att veta det så man startar en ny i tid...
    Det är nog det! Men håller med dig, OM det är maxantal så borde det komma en "varning". Detta är ju andra gången det händer på kort tid. Mycket märkligt. Det kanske sitter ngn och vill ha bort alla pölsekärringar
    LA Woman skrev 2008-10-27 09:55:56 följande:
    Ja, shopping är alltid kul och den här gången är det makens egen idé Han ville till Biltema och vet hur mycket jag hatar det så han föreslog att vi tog ett barn var så fick jag åka in till stan istället Sen ska vi hem till mina föräldrar och äta middag också så det här kan bli en bra dag
    Urk! Biltema är inte så värst kul fast Claes Ohlsson är ännu värre.  Får ont i huvudet direkt när jag går in där. *psykiskt* Bra idé att ha ett barn var. Lättare så

Låter som bra förutsättningar för en kalasbra dag. Ha så trevligt!
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-27 09:59:10 följande:
    hur går det vällingen förresten? Fungerar det med pulvervälling nu?okej bra att veta angående Andys. Kanske att jag också skippar det idag och tar mig ut i det härliga vädret istället.
    Det funkar inte helt med välling men vi kör en del ersättning så går det ner. Successivt så ska det väl funka helt.  Så nu får han ett extra shot i soffan innan tandborstning och sen marsch i säng!

Haha, Tejja fickringde mig nyss! Undrar om Neah fått tag på telefonen?

Ses gärna en annan dag i någon park eller så. Måste hålla mig undan shoppingstråken nu. Satt och kollade räkningarna igår och det här blir inte en kul månad Dyrt med hus och bil!
    Buttelina skrev 2008-10-27 10:01:52 följande:
    näää den röda är ett bra val!!
    Ja, jag hoppas att det är på väg. Affären gjordes 16/10 så jag tycker att det borde kommit men man vet ju inte när folk skickar. Håller tummarna!

Har en lammsuit, en stjärnsuit, ett pyjamasset (sålde av Noels gamla Kappahl), två Katvigbody (en till Lisa) på väg hem nu
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-10-27 10:12:04 följande:
    ojdå det var inte illa har shoppingdjävulen dig i sina klor??
    Haha lite kanske Men nu är det verkligen stopp här! Det blir blodpudding hela månaden nu. Oops! Kom på att jag har ett par byxor och en tröja på g också..Generad plus det från dig...Ehh! KÖPSTOPP from idag! Dock "måste" jag köpa grå armybyxor från NS om de har dem på erbjudande på mässan.

Jag har sedan länge bokat frissan till imorgon *dyrt* Men jag ser verkligen för taskig ut i skallen nu. Sen är det så typiskt att alla försäkringar kom denna månad också samt ytterligare en avi från banken med lånet. Tur vi inte ska göra något särskilt denna månad. Måste ju börja spara julklappspengar nästa månad.
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-27 10:18:55 följande:
    ja vi har ju också börjat trycka i Alvin mer mat och det har faktiskt resulterat i mycket bättre sömn..han har ju bjudit på några nätter nu med noll uppvak och somnat redan 19 och vaknat 07. Att blanda välling och ersättning är nog smart så att han vänjer sig vid vällingen...snart fungerar det nog med bara välling.haha...har det blivit lite för mycket shopping den här månaden? Men du måste ju spara undan lite pengar till mässan.
    Ja, Noel har ju alltid (nästan) sovit hela nätter men nu sista månaderna har han somnat för att vakna en timme senare och vara vaken fram till 12. Därefter inga problem. Det kan ju vara så att han inte varit helt mätt.

Ja, alldeles för mycket shopping. Fast jag ligger bra till med Tradera så det är ingen fara. Det är på det "vanliga" kontot pengarna tryter. På Tradera är det äntligen inte back längre Som sagt, finns de grå army så ska de shoppas, annars får jag nöja mig med att titta. Alternativt att rensa garderoben om ngn nytt ska in.
    Tindrisen03 skrev 2008-10-27 10:17:56 följande:
    Behöver hjälp!!Är så sugen på den här www.freshmilk.se/product_info.php... eller rättare sagt, jag har beställt den (för ynka 500 kr på Freshmilk)men inte betalt den och kan inte bestämma mig om jag ska ha den eller inte. Är det praktiskt överhuvudtaget med anorak? Vad tycker ni om färgen på en liten 2-årig tjej?
    Jag tycker absolut att den blir fin på en tjej. Jag älskar Noels MAT-anorak. Har samma som Lisa. Sen vet jag inte hur den du knappat hem är med dragkejdan...
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-27 10:23:48 följande:
    hahaha...Neah hade väl tråkigt och kände för att leka lite med Noel
    Haha...hon saknar kanske sin måndagspartner
    Buttelina skrev 2008-10-27 10:29:26 följande:
    ojoj, ÄNNU mer på väg hem? du är verkligen shoppinggalen kvinna när är mässan? vem ska vara där? brukar det var många bra erbjudanden??? mycket rabatter?
    Ja, men det är begagnat från TS och inte tokdyrt. *försvarstal*
    Mässan är i helgen. Kolla på Underbarabarn.se så ser du utställarna. Vet att NS och So Cute ska vara där i alla fall. Det är första gången jag går så jag vet inte hur rabatterna brukar vara...
  • Duntoffla
    melizza skrev 2008-10-27 10:34:52 följande:
    men jag blev lite velig för att det var nån som sa att röda overaller finns det fler utav andra märken och så men molos gröna och regnbågsfärgade är ju typiskt molo men jag måste ju säga att jag inte sett nån röd så underbar som molos röda overall så jag tror jag kommer behålla den röda och antingen spara den gröna till nästa år eller sälja den på T....
    Rött är superfint!
    Buttelina skrev 2008-10-27 10:37:39 följande:
    den röda är tokfin! jag hade valt den om jag inte redan hade haft overall
    Haha...jag får hålla mig undan denna tråd också. Fast jag är inte sugen på nya saker utan gamla godingar så det borde vara säkert
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-10-27 10:41:07 följande:
    haha...du får se till att hålla dig borta från bildtråden ett tag i alla fall och blunda inför alla tips om reor så borde du klara dig. För det låter ju trist om du ska behöva hålla dig borta helt från den här tråden
    Ja, jag gillar ju alla goa pölsekärringar! Hänger här mest av alla trådar jag har som favoriter ju. Tom "vår" tråd ligger i lä
    Buttelina skrev 2008-10-27 10:41:09 följande:
    åhh jag är sugen både på gammalt och nytt
    Ah, vad för nytt har du span på?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11