-
Men herregud, vilken personal!!! Det är väl INTE upp till Anton att säga till om sånt utan det är väl ändå deras SKYLDIGHET att SE sånt!! Vet dem att de förekommer så måste de ju kolla honom och de andra hela tiden. Fy, va ledsen jag hade varit som mamma. Stor kram till dig!!!SmillaMilla skrev 2008-11-14 11:37:21 följande:Snyft. Hemma igen efter att ha varit med Anton på dagis. Tog även ett rejält snack med personalen. Men tydligen så kan de inte se allt. Och anton måste bli mer stöddig och säga till personalen när någon slår honom. Hm så det är antons fel att han blir slagen Snacka om att jag stor grät i bilen på väg hem. Och jag som själv jobbar inom barnomsorgen, trodde inte detta var sant.
-
Åh, va jag tycker synd om mig själv. Har absolut INGA pengar att shoppa för och ingen är hemma när jag ringer idag. Ingen som sitter hemma och har lust att prata med mig i telefon i nån timme eller nåt
...
Vädret är aptråkigt och det är måååånga timmar kvar till kvällen. Just nu sover Ava och Ilon, men vad sjutton ska vi göra sen?!?! Har inte så mycket energi heller. Äh, får väl rycka upp mig lite.
-
Ja, men visst är det tråkigt. Har inte sett sambon sen i onsdags och han kommer sent ikväll.1 och 1 är 3 skrev 2008-11-14 13:08:00 följande:Som jag då.... T ligger här i famnen å får mat. Regnet piskar mot rutorna, Shoppingkontot e tomt och närhetsbehovet stort... Räknar ner för fullt, de e typ bara 353 minuter tills V kommer hem, har inte setts sen i måndags ju!!
Funderar på om jag ska försöka få ihop ett julkort med alla barnen. Måste man ha luva eller annat juligt?!? Kan väl bara ta lite fina julkläder. Men nä, nu kom jag på att Avas röda klänning ligger i tvätten. Jaha, får väl vänta med det då.
-
Ja, man borde väl kanske göra det. Men Ilon har också en älsklingsfilt (fast en lite mindre snuttefilt) och vi har faktiskt klarat oss ok med bara den. Nu kan även hans snigelfilt från pop funka om man måste tvätta den fula lilla filtengosmamman skrev 2008-11-14 13:30:22 följande:Jen 80- såg Ava med sin älsklingsfilt i bt. Köp en till medans dom kanske finns kvar och använd båda samtidigt så dom blir jämnslitna. bebben har ju sin brunis filt som hon älskar över allt annat och vi köpte en till ochså när vi insåg hur kär den var men tyvärr tappade vi bort den ena och då var dom slut. Men det var bra att ha 2 ifall man var tvungen att tvätta en vilken händer då och då på vintern i kräktider.
.
känns tråkigt att köpa en till filt likadan, men som sagt så är det ju bra att ha.
Poppilopp kanske och Freshmilk har en del.gosmamman skrev 2008-11-14 13:32:51 följande:Nån som e duktig på kikkid? vart hittar man flest klänningar? -
Den fanns i röd/vit också har jag för mig. Vi har den brun/vita och den är jättefin, men har inte använts så mycket. Det går i perioder. Som nu kan den funka som snuttefilt.Plummy skrev 2008-11-14 14:17:13 följande:Hej! Jag vet inte hur man citerar endast det översta..hmmm. Åh, har du snigelfilten från Pop, vad jag ångrar att jag inte köpte den när vi skulle få Signe, tycker den är så fin! Minns du om den fanns i nån mer färg än brun/vit? Signe fick en filt av en kompis till mig när hon var nyfödd, vit med brunla ugglor från Lindex. Rätt söt den med iofs. Till nya bebben vill jag ha en fiin filt.. *letar runt* Vilken tråkig dag. Signe sover just nu och Tilda är o leker med en kompis *tyst hus* Jo...finns det nedsatt Katvig nånstans mer än på Freshmilk?? Vill ha lite strumpbyxor att ha under overallen..Hmmm, vet inte vilken det är. eleraff har några också, men känner inte igen kortärmad. Kik kid har större storlekar också. Säger till om jag hittar nån, men nu ska vi till några kompisar och äta nybakta Lussekattergosmamman skrev 2008-11-14 14:01:49 följande:det fanns inte den jag sökte, bebben fick en grå kortärmad bommuld kikkid idag av några vänner o jag undrade om det kanske fanns en röd sån till storesyrran, men kikkid kanske inte har så stora storlekar ens?
! Mmmm...
-
Den första säger jag med.Plummy skrev 2008-11-14 14:33:38 följande:Vilken tycker ni är finast: www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... eller www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... ?
Svårt med fina filtar. Jag letade som en tok innan den Ava har nu äntligen kom till Pop.
Nu berättar Ilon för Ava att vi ska till Niels (hans kompis). "IIISCH" står han och säger 100 ggr 2 cm från hennes ansikte. Bäst att gå
...
-
HEj på er!
Vad händer här då?
själv får jag inte shoppa eller ens tänka tanken för det finns verkligen inga pengar nu. Tråkigt tråkigt, men känns rätt ok ändå. Katvigs rosa/röda klänning får/ska jag iaf köpa.
Igår kväll kom sambon hem från jobbet efter att ha varit borta torsd och fred. I morse åkte han iväg för att spela någon fotbollsturnering och vet inte när han kommer hem. Ringde nyss och de ska spela nästa match vid 13 och sen kanske vid 15 om de går vidare... och 17... Nä fy, va trist! Men men, kul för honom
.
Ska kika i BT nu -
KÄnner precis som dig... Behöver lite pengar, men känner inte att det är nån idé att lägga ut på T nu. Har också lite nytt som går bra, men begagnat verkar inte funka så särskilt mycket nu. Men det blir lite pengar sen till våren så man kan köpa en massa vårnyttStormis skrev 2008-11-15 11:32:18 följande:Men hur trist känns det inte att inte få in pengar förrän då???? Man är ju van att det droppar in lite nu och då, men men. Tror ckså att NYTT kan löna sig nu, liksom som inför julen. Men sen drar ju alla reor igång och då kan man ju få nya kläder till samma pris som de beg på T. Så det kanske inte är förrän i mars som det passar sig igen... Suck...
.
Lade in några länkar till barnens outfits igår i BT, om nån vill fixa till dem.
så fina barn i BT.
JÄttefina Svea Star-kläder på Maia. Är sååå sugen på bägge de klänningarna!! Jättefint med strumpbyxorna till och Molo-stövlar. Längtar tills Ava kan ha klänning och gummistövlar. Så gulligt!!
-
Tack, men vill ha den långärmade som Av har tunika likdan (finns bild i bt). Så underbart finPlummy skrev 2008-11-15 15:10:09 följande:www.shop.babyclothes.se/lila-velourklanning-k... Jen80..var det du som letade lila velourklänning från Katvig? Inte rätt strl. iofs
.
-
Åh, varför visade du den!! Blev ju också tvungen att slå till och jag har ju verkligen inga pengar. Ava har ju Småfolks overall så jag kände ju verkligen att jag inte hade nåt valHelle skrev 2008-11-15 15:48:30 följande:Ähh, nu hoppas jag att den passar för nu slog jag till www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=7776...
!!
www.tradera.com/_Smafolk_vapnarluva_stl_74_80_Julklapp_-auktion-77760388