• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Skrutteruttan skrev 2008-11-10 21:43:11 följande:
    Alltså måste bara skriva...igår jagade jag runt på NS jeans och hittade till en trivsam sida som heter mysgrodan.se....hittade lite allt möjligt och blev förtjust i en Molo body (space), köpte den men fick mail någon timme senare om att den tyvärr var slut. Tjejen meddelade mig att jag ändå kunde få vara med i utlottningen av en Molo-overall (kampanj som avslutades igår). Jag valde att köpa en body i mindre storlek. För en halvtimme sedan fick jag mail om att jag vunnit en Molo Polaris overall, fick välja färg och storlek. Det blev en rosa i 98. Himmel, snacka om flax (och jag som aldrig brukar vinna) . Är det årets modell och stämmer det att den ligger på 1200 i pris *nyfiken*? Glaaaaaaaaaaaaaaaaaad
    GRATTIS !!!
  • Jen80

Hej på er !
    Loveliva: Åh, va söt Hilda är i ESL-bodyn. Det var Avas allra första plagg hon hade på sig så jag kan inte låta bli att se en pytteliten Ava framför mig när jag ser Hilda i den . Jättefin är den!

Måste testa Avas lammkläder idag. Vet inte alls om jag kommer gilla dem på henne. De är superfina, men jag är rädd att de kommer kännas för pojkiga på min flickiga flicka . Men vi får väl se...

• Jen80
    gambia90 skrev 2008-11-12 12:11:29 följande:
    ot men fy vad jag gråter. pojken var ju nästan i min sons ålder ;( www.aftonbladet.se/nyheter/article3747570.ab
    Fy fasen va hemskt!!! Man kan verkligen inte fatta att folk kan göra sånt. Men HUR KAN MAN?!? Hur klarar man att göra så på ett barn?!? *gråter*
    Stackars stackars barn ....
  • Jen80

Lade in lite länkar i BT. Nån snäll som vill lägga in bilder? Och sen skulle jag bli glad över kommentarer om vilket hon passar bäst i och sen vad ni tycker om lammen... Tycker de är fina, men jag gillar inte pojkigt på henne. Detta är på gränsen för mig. Helt knäppt då jag kan ha väldigt flickiga kläder på mina pojkar, men inget pojkigt på Ava . Hon är verkligen en liten flicka !! Självklart kräktes hon på lammtröjan, men inte på det andra jag provade... Typiskt bara för jag var osäker på just den ...

• Jen80
    RååSa BuBBlan skrev 2008-11-12 14:18:05 följande:
    Ni som har köpte molos orangerandiga bysser med bred mudd i barn och inte baby, hur är dom i strlk? Kan man gå upp till 98 kanske?
    Jag har 98 till Ilon och de sitter perfekt. Tror nog de blir stora till Ida eftersom hon är mycket smalare än Ilon. Kommer dock inte ihåg hur lång han är, men han är ändå rätt lång för sin ålder.

Tack för hjälpen ang. lammen till Ava. Tycker också hon är fin i dem, men känner att hon nästan ser ut som en liten pojke. Men äh, nu har hon ändå kräkts på tröjan så nu kan jag lika gärna behålla den. Har bodyn också ...
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-11-12 15:21:33 följande:
    Gooood eftermiddag "Råkade" gå in hos poppen och köpte den nya elefantsuiten, åhhhhh vad fiiin !!!!!!!! Måste ju öka antalet suits lite
    Men åh, va fin den är!!! Hade tyvärr inte kommit till eleraff . Men efter era suitprat så kan jag ju köpa rätt många suits med gott samvete . Ska jag eller ska jag inte?!?! Hmmm, svårt! Fast dum fråga här ...
    Ja, jag får fundera lite... Isf får det bli i någon storlek större så hon har att växa. Vilken stl köpte du??
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-11-12 21:18:03 följande:
    Jen- Gud vad söt Ava är i blomtröjan! Superfint med de oranga ärmarna.
    Tack söta du ! Ja, jag älskar det printet. Får nog bli en suit snart .
  • Jen80
    Preggi skrev 2008-11-12 21:43:36 följande:
    Godkväll tjejer! Hur är läget? Ängeln, vad fin Liam var i suiten. Jag tror att jag med är sugen på den till M. Jen80, vad kul att tröjan passade på din lilla sötnos. Hur mkt är den uppe i?
    Ja, den är perfekt. Byxorna är alldeles för stora (!) så de kan hon inte ha än... alltså katterna. Men annars är hennes blombyxor i stl 68 på gränsen nu, så det skiljde en del mellan byxorna i samma stl...

Ja, man har funderat både en och två gånger på varför man inte köpte vissa kläder på Lagersalgen. Men som sagt, det är lätt att vara efterklok . Men tänk vad vissa människor är beredda att ge för vissa kläder. Haha, knäppt samhälle vi lever i .

Hoppas att Katvigs rosa/röda klänning kommer till eleraff imorgon, för då är den min ! Medan ni räknar suitar så får väl jag räkna klänningar . Har många fler klänningar till Ava än suitar .
  • Jen80
    agster skrev 2008-11-12 21:47:05 följande:
    Är det bara LLM och litenpålandet som fått in Katvigs senaste kollektion? ELler finns det fler? Någon som vet?
    eleraff väntar på en leverans. Hoppas de får den imorgon!! inte för att jag kan ta mig till stan förrän på lördag, men men... Känns iaf BRA att veta att kläderna finns där ... Borde man köpa en suit också kanske?? Fast jag måste nog se färgerna live först, men jag kommer nog älska dem!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11