Vi som shoppar danska barnkläder del 11
Duntoffla - 10 månader?? Har du gått över tiden med 4 veckor någon gång eller?
Duntoffla - 10 månader?? Har du gått över tiden med 4 veckor någon gång eller?
*SUCK* Maia har skrikit ilsket i snart en timma!! För att hon inte fick äta yoggi med gitarrtröjan utan haklapp. Antingen med haklapp eller utan tröja. Hon vet vad som gäller men testar alla gränser nu och nu har hon skrikit så länge så jag tror jag tappar tålamodet snart!!! Tar av tröjan och ger henne yoggin, då skriker hon efter tröjan! Tar jag på tröjan och tar bort yoggin så skriker hon efter den. o hon slänger allt som kommer i hennes väg o slår o sparkar mig gul o blå!!!
Grannarna börjar nog undra vad jag gör med mitt barn så som hon skriker....
Vet att det är en småsak men vill inte ge mig o låta henne kladda ner tröjan...ger jag mig så kommer hon ju göra likadant nästa gång ju...o nästa o nästa o nästa o nästa...
Nej nu slängde hon iväg skålen med yoggi över hela köket!!! och eftersom jag inte kan skrika det åt henne så avreagerar jag mig här istället: JÄÄÄÄÄÄÄVLA UNGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efter över 2 timmars gallskrikande så gav hon slutligen med sig o tog på sig haklappen o fick sin yoggi...o nu har hon gått o lagt sig o somnat i vår säng. Helt slut efter allt skrikande...
*suck* hoppas att hon lär sig så man slipper gå igenom detta varje kväll men läste någonstans att i den åldern testar barnet föräldrarnas tålamod och gränser ungefär var 5e minut...stämmer nog rätt bra in på Maia!!
Tro mig, det blir VÄRRE! Maia var också trotsig redan vid 18-20 månader o skrek så fort hon inte fick som hon ville. Men nu skriker hon inte bara, hon SKRIKER och hon SLÅSS och hon KASTAR ALLT hon får tag på!! Och som ikväll då hon skrek i 2 timmar non-stop tills hon gav sig och sen somnade som en stock av utmattning *suck*
Hon går inte att kontrollera ALLS! Hon skriker för att hon vill ha nappen, sen skriker hon för att hon inte vill ha nappen, sen skriker hon för att hon vill vara i famnen poch när hon får komma upp skriker hon för att hon inte vill vara i famnen men jag får absolut inte sätta ner henne!! GAAAH!! *sliter mig i håret*
Tjolla - Behöver nog höra dina fina lugnande ord igen