Zvartaliljan skrev 2008-11-14 11:58:45 följande:
Jag skulle kräva att få byta dagis omedelbart! Det kanske inte gör saken så mycket bättre då det finns elaka barn överallt...men det ger honom
iaf en chans. Även om ni pratar med den andra pojken och hans föräldrar så lär inte situationen bli mycket bättre tyvärr. Jag stod ut med 8 års mobbning innan mina föräldrar till slut gick med på att jag fick byta skola (efter oändligt tjat på mig) och åh vad lycklig jag är för det idag! Jag mådde skit även i den nya skolan pga en del mobbning där med, men inte i den graden som i den gamla skolan och på den nya lyckades jag
iaf skaffa mig vänner så jag kunde slå ifrån mig skiten.Min systerdotter på 8 år har fått byta skola och trivs nu betydligt bättre efter att hon blev utmobbad på dagis och skolan (hon var en av totalt tre flickor och tre går inte ihop...)Så ja...jag skulle absolut överväga att byta dagis om jag vore i din situation...eller skaffa helst av allt en dagmamma!
Tyvärr inget alternativ, finns ju knappt några fler dagis. Och dagmamma nej tack. Anton har redan bytt dagis en gång då vi flyttade hit till Åland. Han har många kompisar och en tjej på dagis så det vore fel av oss att flytta honom. Det är ju trots allt "bara" två pojkar som är dumma. Desa är ett år äldre så de skall inte gå i samma klass sedan.
Jag tycker inte att det är rätt att flytta det mobbade barnet (om barnet inte vill själv så klart) utan de är de dumma barnen som det skall ändras på.
Men jag tänker stå på mig att det inte är antons fel utan att han skall fortsätta vara den underbara goa kille som han är.