Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Katvigs strumpbyxor, de brun/bruna. Hur är de i stl? 68/74 funderar jag på om de kan passa på svea. Hon är kanske 80 lång. Men strupbyxor får ju verkligen inte vara för långa.

• SmillaMilla
    Helle skrev 2008-11-13 19:51:14 följande:
    God kväll Har en liten son som inte vill sova idag som ligger här på soffan och biter i Tiger Idag blev det den här Har letat länge och när den dök upp på TS slog jag till. Snabbt gick det och nu är den köpt www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=...
    Vet ett ställe där denna säljs som suite
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2008-11-13 19:55:34 följande:
    Jag har 68/74 på Maia!
    Åhhh så då kanske det passar på svea. Toppen!
  • SmillaMilla

Nä nu skall jag sova.

Måste vara utvilad för i morgon skall jag följa med anton till dagis. Han vågar inte gå dit längre för att en pojke slår honom och är elak. Tänk bara 5 år och rädd varje dag. Gråter på kvällarna för att han är rädd för denna pojke. Min lilla goa kille

• SmillaMilla

Tack för era tankar!

Ja i morgon skall jag dit och kräva en handlingsplan. min son skall inte vara rädd för något annat barn på dagis! Skär i hjärtat på mig. Sambon är vansinnig kan jag ju tala om. Händer det inget så ringer han dit och skäller på dem

• SmillaMilla

Snyft.

Hemma igen efter att ha varit med Anton på dagis. Tog även ett rejält snack med personalen. Men tydligen så kan de inte se allt. Och anton måste bli mer stöddig och säga till personalen när någon slår honom. Hm så det är antons fel att han blir slagen Snacka om att jag stor grät i bilen på väg hem. Och jag som själv jobbar inom barnomsorgen, trodde inte detta var sant.

• SmillaMilla
    THEA och Grodan skrev 2008-11-14 11:41:54 följande:
    Men herregud, klart det inte är hans fel!!!!! Om det är uppenbart att ett annat barn utsätter din son för detta så får en i personalen helt enkelt vara i närheten så att de ser vad som händer. Det krävde jag när min dotter var utsatt och nu är det alltid en på skolan som är i närheten av henne på rasterna så att de kan ingripa om någon är elak. STÅ PÅ DIG, det är personalens ANSVAR att se till att din son har det bra på dagis. Och han skall absolut inte behöva "tuffa till sig". Åhhhh vad ARG jag blir
    ja precis så tycker jag också. men de klagar på att det är 22 barn och de kan inte hålla koll. de säger även att dagis är en skyddad miljö, vänta bara tills han börjar skolan. ja vad svarar man på det? men jag skall absolut kräva att någon är med hela tiden.

nu har de pratat med dessa killar som varit dumma mot anton, men de höll hela tiden nu på fm när jag var med och frågade anton vem det var som hotat honom och varit dum.
  • SmillaMilla
    Ullis 10 skrev 2008-11-14 11:49:53 följande:
    Hade samma grej för ett tag sedan, fick inget stöd. Min son slåss aldrig så till slut sa vi: om den pojken ger sig på dig så ge igen. Några veckor senare hände det. Den andre killen fick tillbaka och det rejält.Min blev superutskälld o personalen var chockad, han hade ju aldrigt gjort något under alla år o sen händer detta. Ja, dåligt råd från oss, jag vet, men vi hade haft så många samtal o de sååååg inget. Däremot kunde även andra barn berätta saker som hänt. Blir fortfarande såå ledsen när jag tänker på det. Borde gjort mer som förälder. Vi ser inget o du måste lita på oss pedagooooger sa de.
    Nä fy fan vad jobbigt!

Ja just nu vet jag inte vad jag skall göra, de skyller på att anton fått ett syskon (för ett år sedan) och att vi nu är stödfamilj. så att det händer mycket i hans liv. Därför vill han inte gå till dagis enligt dem. Så tydligen så kretsar inget runt att han blir slagen. Han är livrädd på kvällarna att denna M skall göra sig osynlig och komma och slå honom.
  • SmillaMilla
    THEA och Grodan skrev 2008-11-14 11:52:43 följande:
    Dom måste hålla koll, det är deras skylldighet. Och vuxna människor som skyller ifrån sig är F******N det värsta jag vet, vadå vänta bara till skolan, ARGGGGGGGGGG. Det är nu som de skall ta tag i problemen så att de INTE fortsätter i skolan, och det andra barnets föräldrar måste få veta vad som händer så att dom har en chans att ta tag i det. Nä, stå på dig, DOM ÄR SKYLLDIGA ATT SE TILL ATT DIN SON HAR DET BRA UNDER DAGISVISTELSEN.Lycka till och stor kram, jag vet av erfarenhet att det inte är lätt, men stå på dig
    Åh tack!

Nä nu börjar tårarna rinna på mig igen. Det är ju just det här som är världens största problem. Ens barn skall må bra och nu gör han inte det
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11