Inlägg från: J esssica |Visa alla inlägg
  • J esssica

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Buttelina skrev 2008-12-08 10:21:35 följande:

vaddå har man viss tid på sig att lämna omdöme?
    Det är väl 60 dagar eller nåt sånt tror jag
  • J esssica

Emmsan skrev 2008-12-08 10:20:35 följande:

jaaa :) hoppas bara jag tog rätt stl nu hans tjocka lilla fot va ca 12.5 o jag tog stl 21-22 som det stod 12.5-13 cm?!
    Men om innermåttet var 12,5-13 så blir skorna för små eller var det foten som skulle vara 12,5
  • J esssica

Incommunicado skrev 2008-12-08 10:25:18 följande:

foten ska vara 0,5 cm mindre än innermåttet.
    Ah okej. Fast blir de inte för små precis på en gång då. Kevvans fot växer ju typ så mycket på 2 månader max.
  • J esssica

Incommunicado skrev 2008-12-08 10:29:18 följande:

jo, men de ska kuna gå med? Vad talar vi om för fot och storlek? Är de väldigt små behöver de ha skor som passar= köpa flera vinterskor t ex. Större barn kan ju få en extrasocka i. Fast små knattar går ju inte heller, så det beror på ålder.
    När jag har vart skoaffär så har de sagt 1cm till övers på vanliga skor och 1,5-2cm på vinterskor (som man kan ha tjocka sockor i) alal gör ju såklart olika men hade jag köpt skor som hade vart 0,5 cm större än foten hade jag fått köpa nya precis hela tiden, och redan nu är vi inne på vinterskor par nr 2 och ett tredje par blir det säkert oxå. Annars hade vi nog vart uppe i par 5 eller nåt
  • J esssica

Emmsan skrev 2008-12-08 10:37:35 följande:

ooj hihi jaja jag mailade nu iallafall ohörde vad som gäller med dessa iallafall :) är ju bara små inneskor ;)
    Okej, då kan de nog råda dig till vilken storlek som behövs
  • J esssica

Buttelina skrev 2008-12-08 10:41:10 följande:

håller med dig! kavat rekommenderar på sin hemsida att vanliga skor ska vara 1 1/2 cm större än foten och kängor 1 1/2 - 2cm större. är den 1/2 cm för stor så är den redan för liten. men sen vet jag inte hur det är med inneskor, men 1/2 cm låter välldigt lite...jag menar för en sko som kostar 400kr... då kommer man ju lägga ca 2000kr på ett år på bara inneskor.. nääe
    Precis är ju lite trist om man måste köpa nya skor varannan månad. Tycker att jag köper massa skor redan nu till Kevvan
  • J esssica

Duntoffla skrev 2008-12-08 10:39:26 följande:

God morgon!Här har vi haft en sån där kväll, natt och morgon. Först spydde N igen igår kväll, inatt vaknade jag av att det luktade bajs (snacka om att man utvecklat luktsinner) så vi fick sanera sängen, imorse vid frukost var det matstolen som fick bajssaneras. Underbart...Hoppas på lite uppiggande paket idag. Har jag tur kan jag få 3 stycken.
    Stackars Noel.
    Lite paket piggar nog upp mamman iaf
  • J esssica

Buttelina skrev 2008-12-08 10:43:30 följande:

ja jag också svindyrt ju skönt med isabels fötter för de växer inte så fort nu
    Ja visst är det skönt när fötterna inte växer lika fort. När Kevvan har förbrukat tre skor har Linnea förbrukat ett par.
  • J esssica

Emmsan skrev 2008-12-08 10:44:36 följande:

hittade detta på deras sida nu hur uppfattar ni detta??www.wildbabies.se/product_info.php...
    Men då kan du pusta ut ser ut som du gjort rätt På många sidor brukar inte fotens mått skrivas utan skons innermått men på den sidan skrivs fotens mått
  • J esssica

JuliaochNelly skrev 2008-12-08 11:08:11 följande:

hej hej tjejer....nu till den stora frågan som gör mig tokig...vad ska ni ha på era pojkar på julen???syrran ska ju ha röd kidkid kläning efter att vi provat hundra känns det som.men till lilleman hittar jag inget blir snart tokig...varför gör dom så fula fin kläder till pojkar *gaaa*tips någon?
    Gråa finbyxor och grå/svart randig cardigan.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11