Inlägg från: J esssica |Visa alla inlägg
  • J esssica

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Länge jag var borta förresten

• J esssica

Duntoffla skrev 2008-12-17 14:56:03 följande:

Ja, de verkar tilltala. Noel tycker bäst om den läskiga solen...
    Kevin har nån dans han gör precis när det börjar å tubbiesarna hoppar upp också skrattar han samtisigt ser hur roligt ut som helst
  • J esssica

Myggis skrev 2008-12-17 15:30:05 följande:

J esssica skrev 2008-12-17 15:11:23 följande:
    Ja, än så länge ska jag behålla dem. Har en kille som har 74/80 nu och har bunkrat upp med 86/92, 98/104 och 110/116. Det var grodorna som gjorde mig såld på Småfolk och danskt...
    Ah okej Skulle oxå bunkra upp om jag fick fatt i dem! de är verkligen underbara! Finaste småfolk gjort!!!
  • J esssica

Tjollabolla skrev 2008-12-17 16:12:19 följande:

Gaah alltså flickor jag blir knäpp!! Åker till vårdcentralen, får en läkare som knappt kan svenska och som inte förstår vad jag säger. Hon tittar i öronen och säger dom är röda. Dom tar halsprov och hon som tar provet säger "oh fy vad du ser ut i halsen!" men provet visade inget. Sänkan var bra. Ingen annan hostmedecin än värdelösa mollipect. "ja han kan ju börja inhalera, men det är så jobbigt!". (ja det är jobbigt när han hostar 20 timmar/dygn oxå....). Hon kollade i öronen igen och konstaterade att ja, dom är ju röda och lite vätska bak trumhinnan. Men skriver inte ut medecin för man ska inte ge antibiotika för ofta. För ofta? Han är snart 2 och har aldrig fått det.... Så säger hon till oss att komma tillbaka om en vecka. På julafton då? sa jag surt. Å hela tiden snackade hon om hur pigg han var, vilket gjorde mig grymt irriterad för han är allt annat än pigg....Han har knappt rört sig från soffan sen i måndagskväll!
    Stackar Milo då
    Att proverna var bra är ju kanonbra då är det ju iaf inget bakteriellt, isåfall hade proverna visat det. Vi bakteriella infektioner är pencillin väldigt bra men är det inte bakteriellt, är det inte säkert pencillin hjälper (kan dock göra det) (beror på vad det beror på) Men det finns ju andra hostmediciner än Mollipect som kan hjälpa bättre, även om mollipect är den man först och främst skriver ut.
  • J esssica

tinkerbell74 skrev 2008-12-17 16:26:06 följande:

Men fy! Såklart han borde ha fått antibiotika så fort hon såg att det satt sig på öronen också! Stackars Milo!
    fast det är inte säkert. Irriterat i öronen kan det vara om man är sjuk utan att man behöver nån behandling för det.
  • J esssica

Tjollabolla skrev 2008-12-17 17:42:32 följande:

Tack! Läkaren ringde faktiskt hit för en stund sen och ville vi skulle komma dit igen redan på fredag. Kanske hon insåg hur dumt det lät att vi inte skulle komma förrän den 29!
    Va skönt!! Borde ju iaf få ny hostemdicin om han hostar så mycket stackarn!!
  • J esssica

SmillaMilla skrev 2008-12-17 19:13:05 följande:

Åhhh vad kul!Jag köpte tripptrapp stolar från mammas jobb för 100 kr/styck. Kommer hit till jul
    Oj va billigt!!
  • J esssica

KOPIERA DETTA INLÄGG O RADERA SVAREN O LÄGG IN DINA EGNA

MOLO MOLO MOLO....

1. Finaste printet molo nånsin haft?

Bambi och kaniner.

2. Fulaste printet molo nånsin haft?

Tigrar och domino

3. Hur många MOLOsar i garderoben/erna?

Hmm jaa 60-70 kanske

• J esssica

Skumboll skrev 2008-12-18 08:58:06 följande:

Ni som kan allt... Hur tjock och varm är denna jacka? Sonen behöver en ny men vill gärna att han ska kunna ha jackan även i vår...www.matadorkids.se/index.php&pro...
    Jag skulle säga att det är en jacka som passar mild vinter /kall höst/vår
  • J esssica

snigelina skrev 2008-12-18 09:03:12 följande:

loveliva skrev 2008-12-18 09:00:26 följande:
    Oh, orkidéerna glömde jag ju!
    Jag oxå de är verkligen de finaste!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11