• Petrah

    Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?

    min son har blivit kallad tjockis och lärarna har pratat med barnen och ändå fortsatt. jag gick till skolan och sa till 2 av barnen på skarpen sen var dt tyst. men nu är dt 2 andra som börjat istället, jag är rasande när jag hörde detta och tänkte åka dit och prata med dom med en gång men får försöka stå ut till imon i skolan.
    vad skulle ni gjort? bara kul att höra hur andra gör och säger och till vem??
    jag ska åka till skolan och ********** för jag tror inte ett skit på att barnen lyssnar på sina lärare när dt gäller sånt här.


    Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?
  • NenniePennie
    Petrah skrev 2008-10-28 19:54:09 följande:
    Tack jo men jag tror inte på nått mesande, hur ska barnen få respekt om ingen våga höja rösten? Lärarna har ju trots allt pratat med barnen innan och dt händer ingenting. Då står jag inte bara o glo utan nu är dt handling. Man måste faktiskt våga vara hård i skolan, hur ska mobbing annars stoppas? om alla va lite mer hårda skulle mobbing inte förekomma.
    jag tror tvärtom. man ska utrota hat med kärlek
  • vevik

    håller med om att ibland så ska man ta i med hårdhandskarna -men det beror lite på hur man gör det. Har själv jobbat mycket med mobbing (på högstadiet) och det finns vissa sätt som vi följer och däri ingår bland annat att man ska skrämmas, de SKA känna obehag av att sitta på ett mobbingmöte men det krävs lite utbildning för att det ska bli rätt, så att inte din son blir utsatt igen och ev. utstött för att "han har en galen morsa"


    Älskade, älskade Theodore
  • Petrah

    men om barnen har så mycket hat eller besvikelse inom sig så blir dt svårt
    och vissa som inte alls vill ha närhet.


    Wild, Raw and Beautiful
  • NenniePennie
    Petrah skrev 2008-10-28 20:01:15 följande:
    men om barnen har så mycket hat eller besvikelse inom sig så blir dt svårt och vissa som inte alls vill ha närhet.
    i och för sig.. :-/ men man vet ju inte hur deras bakgrund ser ut, kanske har de det jättejobbigt hemma och mobbar för att få uppmärksamhet och de andra hejar på. Och så utvecklas något slags självförtroende.
  • Petrah
    vevik skrev 2008-10-28 19:59:49 följande:
    håller med om att ibland så ska man ta i med hårdhandskarna -men det beror lite på hur man gör det. Har själv jobbat mycket med mobbing (på högstadiet) och det finns vissa sätt som vi följer och däri ingår bland annat att man ska skrämmas, de SKA känna obehag av att sitta på ett mobbingmöte men det krävs lite utbildning för att det ska bli rätt, så att inte din son blir utsatt igen och ev. utstött för att "han har en galen morsa"
    nä han har ingen galen morsa, bara en väldigt handlingkraftig morsa som tar tag i saker och inte låter dt gå så långt som många andra gör. Tro fan att man bli arg, varför göra saker långdraget?!! Det ska redas ut men en gång.
    Wild, Raw and Beautiful
  • NenniePennie
    Petrah skrev 2008-10-28 20:02:56 följande:
    nä han har ingen galen morsa, bara en väldigt handlingkraftig morsa som tar tag i saker och inte låter dt gå så långt som många andra gör. Tro fan att man bli arg, varför göra saker långdraget?!! Det ska redas ut men en gång.
    Ja bättre att ta tag i det nu än att låta det gå, det håller jag med dig om!
  • MissOsbourne

    Jag hade gjort precis som du!Den som gör illa mina barn ska minsann få höra ett och annat.

  • Familjetrollet

    Ts
    vi ringde skolfröken när en unge var elak.det blev bättre

    men om våra barn skulle bli mobbade så ringer vi skolfröken först,hjälper inte det så blir det ett samtal till rektorn och blir det ingen förbättring så är det bara att anmäla skolan

    jag hoppas ditt barn slipper bli mobbat.jag var själv mobbad från första till sista skoldagen.så jag vet villket helvete det är.som vuxen bär man med sig minnena från skoltiden.hur mycket man än vill glömma så går det inte.


    ts om inte ungarna lägger av så får du helt enkelt ringa deras föräldrar och fråga om de tycker att det okej att det barn mobbar andra.och även förklrara för föräldrarna att om det inteblir bättre så blir det en anmälan.


    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Benet

    Jag skulle reagera som du!
    Lite som hon i "Handen som gungar vaggan"
    Tror inte heller på att "bara" prata om sånt här, missförstå mig rätt. 
    Men sen får du ju tänka på hur lärarna har det nuförtiden. Dom vågar väl inte "ta i" av rädsla för reprimander (stavas?) uppifrån och från föräldrarna.

    Men you go girl!
     
    Fast som sagt, tänk på att det bara är barn oxå...Glad Prata med föräldrarn oxå, JAG skulle vilja veta om mitt barn var en mobbare, dom kanske inte ens vet...


    Mamma till världens bästa ♥ Wilmer ♥ och liten på jäsning
Svar på tråden Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?