ratten skakar efter däckbyte
bytte till vinterdäck igår,
ratten skakar när jag kör..
måste vara så att däcken måste balanseras va?
vad kostar det på ett ungefär?
bytte till vinterdäck igår,
ratten skakar när jag kör..
måste vara så att däcken måste balanseras va?
vad kostar det på ett ungefär?
Vet inte riktigt, du får ringa och kolla!
Balasering säger jag..
Här i kostar det 150:- att få alla hjul balanserade
Lämnade däck på volvo igår för balansering, gick på 50 kr st. Dvs 200:- för alla 4 hjul.
Innan sommaren så gjorde vi en framvagnsinställning då vi köpt nya sommardäck, gick på 995:- hos Vianor.
Ts; Hade jag varit du så hade jag testat med att balansera om däcken innan jag gjorde en framvagnsinställning.
Tror du att bilen sliter snett så kan du testa med att hålla ratten helt rakt när du kör, drar bilen åt höger eller vänster även fast du har ratten rakt så behöver du göra en framvagnsinställning. Kika även på däcken om dom är snedslitna.
okej tack för alla svar,.
bilen drar till höger men det har den gjort i några månader :O för att en fjäder har gått av. npn fjäder som sitter där om man tar bort däcket. en bit av fjädern är kvar. det ska dock lagas nästa vecka.
Kan vara så att fälgarna är fulla med skit.
Det kan ge kraftiga skakningar.
Om ni har icke orginal alufälgar till sommardäcken kan det vara
en centrumring som gör att fälgen inte sitter rätt på navet.
Prova att balansera hjulen,brukar lösa problemet.
Saken är ju den TS, om inte ratten skaka INNAN du bytte till vintersulor så beror det nog på obalans. Är inte det minsta ovanligt att det blir så när de legat en hel säsong. Gör billigaste först, balansera. Återstår felet så gör en inställning av framvagnen EFTER att fjädern är bytt.