Hur mycket bör man gå ner när man äter för 1300 kalorier om dagen? Säg under 2 månader?
As i said...
As i said...
7000 kalorier är 1 kilo fett. Sen beror det på vad man har för förbränning hur fort man går ner i vikt.
om man vill ner 1 kg i veckan utan krav på träning så ska man alltså käka typ 1000 kcal om dagen?
Nja, det fungerar inte riktigt sådär rakt. Man ska också må bra och klara av målen. Tusen låter ganska lite för en vuxen kvinna att må bra på.
Det är ett mått på energi, kalorier och fett har ett energiinnehåll som motsvarar 7000 kalorier. Men även om du äter ett kilo fett så kommer din kropp inte ta upp alla dessa energipartiklar, och om du svälter dig så kommer kroppen inte bara förlora fett, utan mycket är vatten och muskelmassa också.
Om du bara äter 1000kcal om dagen får du väldigt svårt att få i dig all näring du behöver på en dag. Visst du kan äta naturdiet och diverse pulverdieter men frågan är hur bra man mår på dom.
1300 kcal så går du ner ca 0.5-1.5 kg per v.
beror det inte oxå på hur mycket man äter i vanliga fall? rälnat i kalorier alltså.
Om jag äter runt 3000kcal/dag i vanliga fall (och inte ökar i vikt) och sedan minskar till 1300kcal så äter jag ju 11900kcal mindre/vecka än vanligt.
Om jag äter runt 2000kcal/dag i vanliga fall och sedan minskar till 1300 så äter jag 4900 kcal mindre/vecka...
förstår ni hur jag tänker?
Har INGEN ANING om hur det funkar med det verkar logiskt att ta med det i beräkningen oxå!