Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Då inviger jag tråden!

Majsanna
    Spännande med nytt jobb och jag antar att det är skönt att få lite ledigthet emellan dem. Hoppas du såg mina tummar och tår!

Sen till er andra tröttisar:
    Ja, trött känns som ett normaltillstånd just nu... Inte kan man säga att det går över efter de 9 månaderna har passerat heller...

Jag längtar efter mer plus i tråden!

• lightfish

Rauur
    Jag förstår att det är allvarligt och jag hoppas ni får tid snart på sjukhuset för att få en ordentlig diagnos på hur han mår egentligen. Även om han har fått en diagnos så läst jag på lite snabbt nu att det medför en del andra hälsoproblem förutom just det han sökt för. Världens största kram till dig och honom!

Läste du den här länken?
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Viktigt nu är att han drar ner på c-vitaminer samt rött kött då c-vitaminer gör att kroppen tar upp järnet och rött kött för att det innehåller järn.

• lightfish

majsanna & Serafine
    Men så trist! Blir verligen besviken å era vägnar! Jag fortsätter hoppas för er och att det blir en tidig julklapp för er båda!

Eva Marianne
    Hoppas, hoppas, hoppas!

I övrigt: förlåt att jag inte engagerar mig jättemycket just nu. Känner mig lite ego i mitt.... Lämnat prover idag, 3 olika rör samt att min BM kollade bebisens hjärtljud som var tipptopp! I övrigt mår jag skit....

• lightfish

Eva Marianne
    Gah... Vad spännande! Hoppas verkligen för ett plus! Tummar och tår hålls varje dag .

Lillajag1979
    Grattis till den kommande pojken! Superskönt att allt var bra med lillkillen!

Kanelbulle81
    Ang de bruna.... Jag hade ju det i två och en halv vecka samtidigt som jag spydde... Varför vet de inte men det kan vara som de andra säger: sköra slemhimmor. Men du ska på ett VUL?

• lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 11:24:31 följande:
    Usch måste få gnälla lite.Mår SÅÅÅ fruktansvärt illa. Imorse hjälpte inte ens kex och saft innan jag klev upp. Det kom upp lite senare. Sitter på jobbet och kämtar mot att inte kräkas.!!! BLÄ!!!!!!
    Jag vet verkligen vad du går igenom, tro mig! Så mina två första tips: Postafen (ofarligt för barnet men du kan bli trött....för mig hjälpte det inte men ) eller Seaband om är ett akupunkturband som ska stävja illamående, båda finns på Apoteket. Postafenen är något billigare än Seabanden men OM Seabanden hjälper så är det en engångkostnad! När ska du till BM?
  • lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 11:44:58 följande:
    Har suttit och funderat på båda alternativen, men känns som om man redan är väldigt trött. Hur ska man då orka jobba om man blir ännu mer trött?Men kanske skulle prova seaband. Är ju så upp och ner med illamåendet. Ibland räcker det ju med saft och kex innan jag går upp. Men inte idag. Hur mycket kostar seaband?Ska till BM imorgon.
    Kostar 145 kr på Apoteket! Postafen 39 kr /10 tabletter
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=213755&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Om att du ska till BM imorgon..ta upp ditt illamående med henne i alla fall...och fråga vart du ska vända dig om det blir värre eller om Postafen och Seaband inte hjälper. Alltid bättre att vara förberedd...
  • lightfish

Kanelbulle81
    Förresten...bara lite sådär...den finns en finsk studie som visar på att mkt illamående minskar risken för missfall...

• lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 12:02:19 följande:
    jo jag har också hört att det "är bra att må illa".Får väl glädja mig med att jag mår illa och att det inte verkar blivit något mer med flytningarna.
    Det tycker jag låter som en strålande ide! Sköt om dig!
  • lightfish
    A L T A skrev 2008-11-11 12:05:54 följande:
    Tack! Ni tjejer här inne är helt underbara. Så skönt att ha någon att prata med, som man kan gnälla utan att få dåligt samvete och som man kan ventilera tankar hos. Hur mår du nu för tiden då?
    Jag mår...tja...sådär. Positivt för dagen är att jag inte spytt, negativt är att jag känner mig illamående och svimfärdig men det gör jag varje dag . Jag har fått börja ta mina tabletter mot illamåendet mer ofta nu och det känns ganska pestigt...eftersom jag petar i mig 2 järntabletter, en multivitamin, folacin (folsyra) och ibland även en omega3 kapsel *urk*
    Så jag önskar nästan att jag hade ett ultraljud i veckan att se fram emot för att må bättre!
  • lightfish
    Svar på #130
    Mars2007

Alltid lätt att vara efterklok..men skönt för dig att det bara är den här veckan kvar och sen får du vara hemma och vila upp dig!

Skönt att allt var bra hos bm, det med hb:et...skönt! Alltid trevligt att slippa stoppa i sig tabletter men eftersom jag ligger på 96 så har jag ju inget val direkt...
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!