Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Hehe, kul att läsa ålder på er och era respektive . Själv fyller jag 30 år drygt en månad innan BF (fyller 14 mars) och maken blir 30 år i augusti så vi är i stort sett jämngamla! Flört

• lightfish

Gah... Äntligen tjejer så ska vår tråd fungera igen! Mimmi P, visst är det pestigt när det inte funkar?!?

• lightfish
    v i r r a skrev 2009-01-13 19:12:06 följande:
    Tjingeling igen! Hann bara posta meddelande ovan så gick slemproppen. Tror jag. Om ni vill veta detaljerna så följer här nedan en kort beskrivning av läget Det kom en seg brunrosa bobba när jag var på toa. På pappret var den ca 05 cm bred och 3 cm lång. Jag antar att det kan vara en del av slemproppen? Eller kan det vara något som kommer för att barnmorskan varit där och petat idag? Magen lever också rövare. Stora A händer hela tiden Är lite nervös just nu...
    Spännande! Glad Hoppas allt går bra för dig!
  • lightfish
    Håller med alla; ni är ett topppengäng!

Oj vad alla skriver och jag som bara går hemma skriver inte alls...! Kan väl bero på att jag känner mig deppad och min barnmorska är sjuk så jag var tvungen att ha en annan igår som absolut var superhemsk . Jag nämnde att jag tycker det är jobbigt att jag inte går upp i vikt varpå människan säger att eftersom jag hade ett högre BMI (har kollat det nu, jag låg på 22,9 i BMI) så behöver inte jag gå upp lika mycket som någon som har t.ex. 21 i BMI. Jag blev skitledsen och tappade glädjen helt. Minns inte så mycket mer efter det...alltså av besöket för det hände relativt i början...

När jag kom hem kände jag mig bara ledsen och jag tänker på det hela tiden nu, pratade med maken om det igår och han är så snäll mot hur andra människor är så han trodde jag hade missuppfattat. Efter en stund gick det inte ens för någon av oss att få det till ett missförstånd: hon sa ju det hon sa...inte så mycket att missuppfatta... Nu känner jag mig dock väldigt splittrad; ska jag gå upp i vikt eller vad är grejen? Har ju ingen att fråga....

FlakeZ
    Jag hålller med den som skrev att Eleonora inte är någon ärta längre . Huvudsaken är ju att hon ökar i vikt som hon ska enligt sin egen kurva.

Virra

Det är ju "tidigt" för dig men jag förstår att det är knepigt när man tror att det är på gång och så får man åka hem igen... Skönt i alla fall att bebisen är färdigbakad nu så ifall att det blir för tidigt så är det ju sannolikt att allt går bra!

Kanelbulle
    Jag hade ingen mage att tala om förrän v.20 men jag var tvungen att använda mammabyxor från v.8 eftersom jag mådde så förbannat illa... Klarade inte trycket mot magen . Nu när jag är hemma blir det mest mjukisar och ska jag ut föredrar jag klänning/tunika och strumpbyxor . Har bara två par jeans och två par strumpbyxor som är mammakläder; allt annat är sånt som jag hittat på de vanliga avdelningarna. Nu har jag i och för sig beställt mammatröjor (långärm. t-shirts) från H&Ms vårkatalog, hittar dem inte ute i butik.

Lillajag
    Kan inte mer än hålla med dig trots att jag spytt i 20 veckor, vart tar tiden vägen? Nu är jag ju i v.28. Jag fyller ju 30 om ca 2 månader....har ingen aning hur vi firar det...

Axels mamma Sanna

Gud vad spännande att bebis kan komma när som helst nu! Hoppas du slipper vänta så länge!

Rauur

Visst är det mysigt?!? *minns* Nu när William rör sig så tror jag nästan att han har fest där inne för det vrids och vänds och sparkas och boxas en hel del! Skrattande
  • lightfish
    Kanelbulle
    Din mage kommer vara där en dag bara sådär som en överraskning, så var det lite för mig och FlakeZ .

Lillajag
    Min egen BM sa ju förra gången att med tanke på hur jag har mått så hoppas hon att jag nått upp till  +6 kg när han är klar där inne.... Nu ligger jag på +4 kg... Men ledsen blev jag ju över den andra BM... Nu vet jag ju inte vem jag ska tro på... Generad Min svärmis (svärmor, det låter så otrevligt) tyckte att hon var bra korkad som uttryckt sig så och då är ändå min svärmis diplomatisk ut i fingertopparna!

Nej, det är inte vanligt att må illa så här länge; det är några få procent.

William är det enda vi enats helt om. De andra namnen vi pratat om är Alexander, Fredrick (efter min extra bror som vi kommer be vara gudfar) eller Adrian. Men vi har ingen aning än.. Ni då? .
  • lightfish
    Axels mamma Sanna
    Tack för länken, enligt den ska jag gå upp 14 kg Förvånad! Men som min egna mysiga BM sa så är hon glad om jag gått upp 6 kg när William är färdigbakad.... Jag lär inte komma upp i några 14 kg i alla fall...

Jo, jag vet att ett BMI upp till 25 räknas som normalviktig...hade inte så bra koll på vad mitt BMI var innan graviditeten eftersom jag gick upp 6 kg pga sjukdom för drygt 1 1/2 år sen. Men det kändes surt att få det slängt i ansiktet...

Lillajag

Japp...det verkar hon vara...men ledsen blir man ju ändå... Erik är jättefint! Men visst är det kul när man hittar namn som finns i släkten som man gillar? (Alexander är ju makens andranamn).
  • lightfish
    Eva Marianne
    Tack snälla! Jag vet...det är det min vanliga goa BM säger; att William tar det han behöver och om jag får för lite tja... Men visst, det känns jobbigt! Vet ju inte om jag ska fortsätta kämpa med att försöka gå upp i vikt eller inte... Nåja, tror jag ska skita i vad hon sa och äta om jag gjort hitills!

Ang. dåliga magen: japp, det är nog järntabletterna... . Vilken sort blev det? Om det är Niferexen så kan du prova med att bara ta dem var tredje dag och ta dem med ett glas färskpressad apelsinjos och inte i närheten av kaffe eller te .
  • lightfish
    Eva Marianne skrev 2009-01-16 15:58:26 följande:
    Tihi, jag igen La precis upp en bild på vår 1500 kr-barnvagn, ifall ni vill se hur den ser ut.
    Jag ser ingen bild?
  • lightfish
    Eva Marianne skrev 2009-01-16 16:04:30 följande:
    Oki... Jag gjorde ett album som heter bebis -09. Kan gå in och se den själv i min profil iaf...
    Man måste klicka i att det ska vara synligt för andra... under inställningar...finns en massa rutor man kan klicka i... Annars är det bara du som ser
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!