Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Japp, då sätter jag mitt spår i nya tråden då

• Lillajag1979
    Yinsan skrev 2008-11-04 18:26:24 följande:
    Lillajag, du hade UL på måndag va? Jag har på tisdag och det är inte utan att tankar som att lever den och hur sjuk är den kommer lite smygande... Fast jag är säker på att jag känt bebisen flera gånger tvekar jag ändå... AMS, förra gången tog det bara två timmar från det vi kom in på sjukhuset men hade väl några timmar till hemma som jag fattade vad som var påväg att hända och denna gången får jag helt enkelt lyssna bättre på kroppen och acceptera att värkarna är starten på förlossningen och inte ignorerar dem som förra gången!FlakeZ, tror att bebisen hinner vända sig igen!Kallo, varför vill du ha snitt?Måste bara säga att jag älskar denna tråden!!! Alla är bara så helt underbara och man kan verkligen diskutera allt mellan himmel och jord!
    Ja, det har jag. Det är klart att tankarna går.. Men jag har känt h*n ganska mycket. Visst, det kan ju vara fel ändå... Men men, det är bara att vänta och se. Hur långt är du då gången?
  • Lillajag1979
    Yinsan skrev 2008-11-04 19:02:57 följande:
    Vecka 17 idag, så ligger två veckor efter dig ungefär!Majsanna, va kul med renovering även om det blir kaos en stund, blir ju så fint sedan!
    Okej. Har du gjort något ul tidigare under denna graviditet?

Jag tycker att det ska bli kul att se den lille filuren som sparkar mig på kissblåsan!
    Jag såg ju lill-bus v.12 men det var ett dåligt ul men man såg armar, ben, huvud och ryggrad iaf :)
  • Lillajag1979

Rauur: Usch va tråkigt! Hoppas att han får komma till sjukhus snart... Och få snabb behandling och att han blir bättre snart. Hoppas att impotensen INTE gäller honom!

Kram på dig..

• Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-05 16:47:14 följande:
    Eva Marianne: Hemskt det där med din karl. Men skönt att det kan vara ofarligt iallafall!Hittade lite mera information via wikipedia och hemokromatos kan man tydligen få levercancer av också :("Hemokromatos, även kallat bronsdiabetes eller jämtlandssjuka, är en genetisk blodsjukdom som innebär att järn felaktigt inlagras i alla vävnader och organ i kroppen. Vid hemokromatos slutar inte tunntarmen att ta upp järn, och överskottet lagras in i kroppens alla organ. Resultatet av de onormalt stora järnmängderna som inlagras är en förhöjd oxidativ stress, vilket innebär förhöjd risk att utveckla cancer i alla kroppens organ, men särskilt levercancer. Behandling mot tillståndet går ut på att tappa individen på blod upprepade gånger under långa perioder för att minska järninnehållet i kroppen (åderlåtning)."Nej, tror jag ska sluta tänka på det där en stund.Annars kommer jag nog gräva ner mig :ONej, ska ta och samtala lite mer karln om hur vi ska göra med bebisverkstaden.Om han orkar eller om han känner att han måste ta en break.Detta svider :(
    Det känns som att ni fick andra prioriteringar... Stor kram!
  • Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-05 18:34:50 följande:
    Yoysen: Nejdå! Ingen fara!Alltså, jag vet inte riktigt hur man mår psykiskt av det hela.Han är jämt så inne med sina känslor. Han har betett sig helt vanligt ..som om det vore innan han började må dåligt.Det enda som är skillnad på honom är att han är trött och grinig.Ja, vi fick ju som andra prioriteringar.Men som sagt, han kanske känner att det inte är något hinder!
    Jo, ni får prata om saken...
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-06 10:31:37 följande:
    Satt igår och tänkte på att jag känner inte så mycket av graviditeten. Visst fortfarande ömmande bröst men annars inte så mycket. Hade ju mycket molvärk precis när jag plussade men det försvann förra veckan. Men tji fick jag för det. Imorse kom illamåendet som en blixt från klar himmel. Var tvungen att ta mig ett snack med porslinsbussen. Men sedan släppte det lite iaf och det släppte ytterligare efter att jag fått i mig frukost. Känner lite lite nu men inte alls som i morse. Hoppas det var en engångsföretelse........
    Ahh, grattis Du kanske ska försöka äta något innan du går upp... Själv så fick jag skynda mig att få i mig frukost... Inom några minuter. Annars fick jag springa till toan
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-06 10:41:39 följande:
    Tack! Eller kanske inte! Så jobbigt för i vanliga fall kan jag inte äta frukost innan jag fått vakna till för då mår jag illa. Men funderar på att skaffa hem lite kex och ha vid sängen som man kan äta innan man kliver upp.
    Haha, du får nog lägga sånna saker åt sidan om du inte vill bli mera illamående! Kex kan vara bra
    Hoppas att det fungerar med dessa råd och inte blir värre... Och komihåg att äta ganska ofta... Annars kan du även bli illamående av det
  • Lillajag1979
    majsanna skrev 2008-11-06 10:44:01 följande:
    Nu är jag tillbaka på dag 1 igen. Mensen kom i morse.GRAVIDAHenlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, HöganäsMars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, ÄngelholmCatt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, ÖrebroFlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. StockholmAMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, UmeåVirra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, UmeåAnnika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, MalmöMimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholmGustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsundDisa D, bf ca 6 mars, första barnet!Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, GöteborgZalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. GöteborgLillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. BorlängeLightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. StockholmKanske en dag: BF 18 april. Inga barn MariestadYoysen: BF 20 April, son född -05 GBKanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro********************************I VÄNTAN PÅ +:Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totaltEva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junselemajsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Men va faaan!
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-06 10:48:28 följande:
    Får helt enkelt prova sig fram vad som passar bäst. Kex eller någon frukt kanske man ska ha vid sängen.Men vet ju inte om det kommer vara något ihållande. De kanske bara var idag *hoppas* Så jobbigt att kräkas på morgonen också för man har verkligen ingenting i magen. (förlåt för detaljer).
    Ne, inte speciellt. Det visar sig hur det blir. Hoppas att du slipper *peppar peppar*
    Själv mådde jag illa på morgonen, var illamåendefri ca 3-4 timmar för att sedan må päck på eftermiddagen/kvällen igen...
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!