Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Eva Marianne: Jag tror oxå att det är en liten en på G/har kommit i denna tråden Någon som trängde sig före

• Lillajag1979

Kallo skrev 2009-01-12 18:06:42 följande:

Oj, vad här har skrivits i helgen! Tog ett tag och läsa igenom. Och så kanske det har kommit ytterligare en bebis i tråden? Spännande!!Serafine: Usch vad kämpigt med alla sjukdomar. Nu bör du blivit imun för alla sjukdomar för hela 2009 och att du får ett plus nu i januari istället. Lillajag: Bra att du övar! Jag måste oxå påminna mig själv om att öva på det vi lärt oss på profylaxkursen, som för övrigt var kanonbra. Känns som min förlossningsrädsla är påväg från mig, nu känns det mer som en "utmaning" med att föda - JAG KAN! Idag var jag hos BM, ett besök som var mindre positivt. Har fått förhöjt blodtryck och även äggvita i urinen. Skit säger jag bara! På onsdag skulle hon höra av sig igen då svaret på odligen skulle komma. Hade hoppats på att onsdag är i morgon. Oroar mig ju så lätt....
    Tycker lika! Stenen i mitt bröst släppte efter första snacket med aurorabmn! Helt otroligt vad psyket kan sätta spärrar...
    Och när jag hade övat första gången så var det en sån underbar avslappnande känsla... Helt underbar. Kan verkligen rekommendera "Medveten närvaro i födandet" MINDFULNESS Det är min aurorabm som gjort den!!
  • Lillajag1979
    v i r r a skrev 2009-01-12 19:09:51 följande:
    Intet nytt här. Hade sd hela natten och sov mkt dåligt. Lyckades somna vid 7tiden och sov till 12.30 Inga mer sammandragningar eller känningar idag. Ska det vara såhär??? Det har hänt förut också att jag haft sammandragningar regelbundet (ca 10 min emellan) och ökande (kraftigare o tätare) för att sedan plötsligt sluta *grr*
    Meh, jag som var stensäker på att det var på G...
  • Lillajag1979
    hopee skrev 2009-01-12 19:57:02 följande:
    Lillajag: Skönt att samtalen hjälper! ska nog försöka leta upp den där boken jag...virra: Vad störigt!! vad har bm sagt?Idag var jag på tillväxt-ul så mysigt att se lille plutten igen. Det såg förstås väldigt trångt ut där inne, han hade fötterna nästan ändå upp i ansiktet och händerna tryckt upp i ansiktet också. Bm sa att han har en riktigt pussmun, han låg där och svalde vatten och försökte suga. Såg roligt ut! fick med bilder hem och jag måste erkänna att han ser lite rolig ut,med stora läppar och jättestor näsa men proportionerna på näsa och mun är väl svårt att se på ul hoppas jag?! tankarna finns där också:mår han bra, är han frisk..
    Det är en cd! Om du menade den jag rekommenderade... Den finns att beställa på mecora.se.
  • Lillajag1979

FlakeZ: Skönt att hon växer på!

Annars var det tyst här inne... Hur gåre? BLIRE NÅ BARN ELLER???!!!???!!!

• Lillajag1979

Kanelbulle: Det slår bara till och så är den där

Jag trivs verkligen i den här tråden. Jag har inte kunnat blir så "personlig" i någon annan tråd. Jag tycker vi har fått sån himla bra kontakt fast vi som sagt är på så olika stadier.

Och jag fattar inte vart tiden tar vägen. Jag är i v.29.... Det har rasat på.
    Och så fyller man snart 30... Det fattar jag inte heller. Tiden springer liksom ifrån mig.

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2009-01-15 10:27:57 följande:
    Ja i många andra trådar så känns det som om alla är så egoistiska. Man bara pratar om sig själv och kräver svar på det man själv vill veta men sen kan man inte hjälpa andra. Här är det mer att man hjälper varandra och stöttar varandra. Man bryr sig om hur det är med alla andra. Hoppas verkligen att vi kan följas åt i många år framöver.
    Det hoppas jag med! Det vore kul att hålla kontakten
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!