Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Tack för tummarna som hålls för mig.

Det är mycket som händer här nu. Snart BIM, nytt jobb och idag har vi varit på Ikea och handlat kök! Så snart bryter kaoset löst i köket då allt ska rivas och byggas upp på nytt. Spännande och kul samtidigt som det kommer blir ganska stökigt och besvärligt en tid.

• majsanna

Nu är jag tillbaka på dag 1 igen. Mensen kom i morse.

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 20 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• majsanna

Tack för stödet. Var ute och tröstshoppade lite. Det blev 4 st bebisplagg i storlekarna 56 till 68. Har nu lagt dom i en låda där jag tidigare har några bebisplagg. Min tanke är att det kommer bli använt. Jag vet bara inte när.

• majsanna

Vi går in hårt på att det ska lyckas vid nästa ÄL. Mannen som jobbar sen kväll har begärt ledigt just vid ÄL så att vi har möjlighet att köra varannan dag. Hoppas bara att lusten infinner sig just dom dagarna också...

Dags att lägga sig nu. I morgon med övernattning till lördag ska jag på planeringsdag med nya jobbet. Det blir på ett gestgiveri i mörkaste delen av Östergötland. Hur vi ska hinna planera något vet jag inte då schemat även består av lunch, middag och massagebehandling. Vi får väl planera i bilen hem.

• majsanna

Min mens är slut nu och hoppas jag slipper den för ett bra tag framöver!!

Detta projekt börjar tära på mig. Har varit utan mina mediciner över ett år nu och mår ju därför inte så jättebra. Samtidigt så är det ju självförvållat vilket gör det svårare att klaga.

Jag hoppas dessutom att jag är en av de reumatiker som mår bättre som gravid. Många blir ju symtomfria under graviditeten.

Min man har lite svårt att förstå min panik varje månad mensen kommer. "Vi har ju bara försökt 7 månader", medan jag tycker att blir en till månad utan medicin.
    Vid nästa ÄL ska vi verkligen få till "varannandag-sex". Mannen ska till och med ta ledigt en dag så att det blir möjligt.

Eva Marianne: Håller tummarna att mensen håller sig borta.

• majsanna
    A L T A skrev 2008-11-09 14:08:15 följande:
    Vad jobbigt för dig Majsanna. Förstår hur du känner. Nu har ju inte jag några problem så jag behöver äta medicin och så. Men kände också att när ska det bli våran tur. Hoppas verkligen att du snart får ditt efterlängtade plus så du får en rikigt fin belöning för att du varit utan medicin. Håller alla tummar och tår som går!
    Tack
  • majsanna

Tack alla för uppmuntrande ord. Det värmer ska ni veta.

Ska ta det lugnt veckan som kommer. Jobbar bara i morgon och har sedan ledigt resten av veckan innan jag börjar på allvar på mitt nya jobb. Ska försöka tänka bort att som har att göra med Äl, barn och graviditet. Får se om jag lyckas

• majsanna

Idag har vi köpt guitar hero till vårt Wii så nu rockas det för fullt här i vardagsrummet!!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!