Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Får du mycket besvär så kan en arbetsterapeut hjälpa dig med handledsskydd som kan användas på natten och även på dagen ifall besvären även förekommer då. De brukar ha bra effekt. Hos arbetsterapeuten kan du även få träningprogram för händerna som kan minska svullnaden och hon/han ger även råd på vad du ska undvika tex. bära tungt.
    Märks det att jag är arbetsterapeut eller

Kallo skrev 2008-12-27 10:55:09 följande:
    Mimmi P: Kul med profylaxkurs! Du får berätta efteråt. Vi skall på en sån kurs nästa söndag. Jag har senaste veckan fått domningar i händerna på nätterna, jättejobbigt att vakna och händerna känns som två stora bollar. Har läst lite om det nu på nätet och tydligen är det vanligt bland gravida något som kallas karpaltunnelsyndrom.
    MimmiP: Tack för länken. Den ska jag kika på.
  • majsanna

Stort grattis FlakeZ!!

Kanelbulle: Vad skönt att allt såg bra ut!

Eva Marianne: Vad kul att shoppa vagn. Jag vill också.

AMS: Hoppas att allt går bra i morgon.

EGO: Pratade med kvinnokliniken och de tyckte att vi skulle försöka några månader till. Annars hänvisade hon mig till privata alternativ. Min man är ju av den åsikten "vi sitter ju inte i sjön", så vi fortsätter väl så gott vi kan några månader till, eller förhoppningsvis bara en månad till.

• majsanna

Lite seg är det att behöva vänta på utredning men som ni säger så hoppas jag att det inte kommer behövas. Just nu känner jag mig ganska avslappnad inför bebistillverkningen. Det kan ju vara bra.

Var en sväng på rean idag och naturligtvis smet jag in på bebisavdelningen på Hm och hittade en ursöt joggingtröja med svampar på i storlek 62. Kunde naturligtvis inte låta bli att köpa den... Har en liten låda med bebiskläder nu. Min tanke är "nångång ska det ju komma till användning, vet bara inte exakt när"

Mimmi P: De senaste månaderna har jag inte använt ÄL-test. Såg att jag hade några kvar så jag kanske testar den här månaden. De jag köpte (billgaste sorten på billigatester.se) tyckte jag var ganska svårtolkade. Testade nån månad med clearblue och de är ju väldigt tydligen, men dyra.

AMS: Vad skönt att vändningen gick bra. Vi får hoppas att hon stannar åt rätt håll nu.

• majsanna

Eva Marianne: Tack för tipset. Har nu beställt ÄL-testen med extra hög känslighet eftersom min mens/ÄL inte är helt regelbunden den heller.

• majsanna

Eva Marianne: Gekås är ju paradiset! När vi var där i somras kollade jag in bebisavdelningen och där finns verkligen allt och lite till som man behöver. Och det mesta till billigare priser än på andra ställen. Jag handlade ju några bodys när jag vad där och den dyraste tror jag kostade 39 kronor.

På Gekås har de en fin och billig (1500 kr) vagn som jag skulle kunna tänka mig att köpa när det väl blir aktuellt.

• majsanna

i den här tråden på sidan tre finns en lista på saker från Ullared samt priser: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m32669571-1.html

Dessutom har jag en lista på saker och priser som jag hittat i andra ullared-trådar. Den är ganska lång men är ni intresserad kan jag slänga in den i ett inlägg.

Ego: Började igår med ÄL-tester. Inget utslag än, men ikväll är mannen ledigt så då blir det att hoppa på honom oavsett ÄL-utslag eller inte

• majsanna

Priserna är ju i och för sig ifrån i våras i den där tråden, men det ger ju en fingervisning i alla fall.

Jag får hoppas att han inte är helt utmattad ikväll. Han och svärfar har kaklat hela dan och håller på fortfarande, men han vet om att det är ÄL-tider och då brukar han vara på hugget...

Eva Marianne skrev 2009-01-03 17:11:21 följande:

Jättebra tråd, Majsanna! Ser att jag definitivt inte är den enda GeKås-fantasten... Tycker absolut att det är påhoppningsdags! Det kan aldrig bli en gång för mycket, ju!
  • majsanna

Min man går gärna på Ullared. Har aldrig haft något besvär att få med honom, vilket jag tycker är roligt. Senaste gången blev han i och för sig lite uttråkad när jag traskade omkring på klädavdelningen.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!