Inlägg från: gustafssons |Visa alla inlägg
  • gustafssons

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

men nervösare är jag denna gång...!!

• gustafssons

Nu har vi öppnat "julklappen"

Det är en tös vi har i magen

• gustafssons
    Rauur skrev 2008-12-15 21:34:00 följande:
    Nu var det ett tag sedan jag skrev:PHar varken haft tid, ork eller lust! Suck..Mår illa "fortfarande" men mår illa på ett helt annat sätt än med sonen, så det kanske blir en brutta denna gång?Hur som helst så känns det som att jag är bakis every day, sjukt drygt:SLF - Du är hård som har orkat må illa så länge! Grattis till tösen i magen gustavssons! :)Får ta och läsa igenom vad ni skrivit senare, just nu är jag såå slut.Har jobbat idag också. Imorgon har jag dödar passet 9-19.15.. hualigen, hur ska jag orka?
    tack!!
  • gustafssons

TACK!!

Det känns jättekul!
    Har borjat tvätta de rosa kläderna lite smått nu

Virra. hoppas h*n stannar i magen några veckor till!!

• gustafssons

jag hade jättemycke foglossning tidigt från v 10 fram till v 24 men det har blivit mycke bättre!! visst känner jag av det och går som en full pirat. men det är inte alls som tidigare!!
    bara 1 dag kvar på v 29  i morgon

• gustafssons

Hehe! Skönt att veta att jag bara har högst 10 veckor kvar!!

Såå spännande att veta att inom 10 veckor kommer jag att  ha såå fruktansvärt ont! Jag kommer ihåg den smärta som va sist. Men den står jag såå gärna ut med bara jag inte blir akutsnittad denna gång!
    Det va tusen gånger värre!

Hur känner ni er som har några veckor kvar bara nu?

kommer inte ihåg vad jag hade i bb väskan... hehe!

• gustafssons

å ja hoppas de sista 9 veckorna går fort nu..kan inte andas, kan inte gå, är såå trött å har börjat må illa på kvällarna..

• gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-08 08:35:39 följande:
    Lillajag, usch, det var inget kul, hoppas du piggnar till snart.AMS, jättesegt med onda förvärkar som inte ger nån "riktig verkan". Men det närmar sig iallafall.Jag har också fler och fler onda sd, förut har det bara blivit hårt och spänt men nu blir det oftare och oftare att jag för ont också. Vet inte om jag ska tolka det som att det närmar sig eller om jag kanske borde kontakta förlossningen. Har en tid hos BM på tisdag och hos läkaren på torsdag för fortsatt sjukskrivning. Det svåra är ju att hålla sig stilla speciellt nu när jag har fått kryckor.Första sjukskrivningen blev godkänd av fk iallafall, idag fanns det pengar på kontot, känns skönt att veta, tycker inte det borde vara nåt problem att få resten godkänt då.Jag läste nånstans att förlossningen brukar gå lättare om man haft mycket sd innan eftersom livmodern fått extra mycket träning. Nån som vet om det stämmer eller om det bara är ännu en skröna?
    jag  kan bara säga att jag hade väldigt mycke sd från v 25 som va jobbiga, ofta. 3 veckor innan bf va jag utplånad och öppen 2 cm. men v 38+0 när de tog hinnorna så öppnades jag bara 5 cm.. sen efter 18 timmar så fick de snitta.
    Så att det hjälper till att mogna gör det.. men mer vet ja inte.... inte på mig i alla fall..
  • gustafssons
    v i r r a skrev 2009-01-08 11:04:43 följande:
    AMS: Tackar som frågar Det är fint här. Firar min 30årsdag idag liggande i soffan som en strandad val! Hahah! I övrigt så har jag har rätt kraftiga sammandragningar som inte gör ont i sig men däremot en mer konstant "mensvärk". Ibland är sammandragningarna regelbundna med kanske 7- 15 min emellan i nån timme för att sedan ge med sig men oftast kommer de ganska glest ett par tre stycken i rad. Mimmi P: Jag är inte den som alltid hojtar "ring sjukhuset" etc men jag tycker nog att du kan slå en pling till förlossningen och kanske få komma in och kolla upp hur det står till. Vill inte måla fan på väggen men det KAN ju vara uvi eller något annat som är bra att hejda. Så, ring. Det är ganska lång tid till på tisdag och torsdag. Det där med sjukskrivningen MimmiP, hur lång tid tog handläggningen för din del? När blev du sjukskriven första gången. Jag blev det den 23 november och har inte fått något svar än...
    va segt för dig att du inte fått svar från fk!
    jag blev sjukskriven i mitten av augusti och fick ut pengar första gången i början av september, efter den 25e..
    Men det är bra om man ringer till kundtjänst å frågar hur det går med handläggningen..då kan det bli klart fortare..
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!