Inlägg från: gustafssons |Visa alla inlägg
  • gustafssons

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

grattis förresten Virra!

• gustafssons
    v i r r a skrev 2009-01-08 11:38:33 följande:
    Tack alla söta! gustafssons, ja det är segt! Tackar för tipset om att ringa. Jag sitter just i telefonkö till försäkringskassan... plats 81 i kön *suck*lightfish, ja så är det kanske! När är ni andra födda?
    ja där är det alltid kö! fråga när du får pengar utbetalda. då brukar de göra en extra utbetalning.
    Berätta vad de sa sen!
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-08 22:21:40 följande:
    Så då har jag kört av vägen första gången i mitt liv! Här ute i skogarna i Göteborg är det rena rama blankisen..... Allt gick bra med både mig och kompisen som var med i bilen. Lite plåtskador på bilen fick vi, men det är ju inte hela världen... I morgon ger jag mig inte ut på dessa vägar utan jag tar nog bussen till jobbet.God natt och sov gott, det hoppas jag kunna göra.
    hoppas det gick bättre idag!! fastnade i vår backe upp hem igår jag oxå... men jag fick hjälp av en man som skottade grus framför å bakom däcken så jag slutade glida ner... kom hem sen fick maken ut å sanda!!
    Det va som en skridskobana!
  • gustafssons
    v i r r a skrev 2009-01-09 15:09:04 följande:
    Men oj så många grattis! TACK! Det blev ett mycket lugnt och stillsamt firande igår. Skönt. Jag har inte tänkt på att vi är rätt så jämnåriga i den här tråden! Vem är äldst egentligen? Och är AMS den yngsta? Kanelbulle81: *memorerar datum* KUL med ultraljud! Men klockan 19 lät faktiskt väldigt sent. DisaD: Hähä! Ja att ha super-kalas kan vara lite besvärligt kanske! Eller så är du pigg och har en hel massa spring i benen. Annars kanske du får göra som jag och bjuda på smörgåstårta en förmiddag och sen är det bra med det. gustafssons: Ang fk. TUR att du sa åt mig att ringa! Jag hade tydligen missuppfattat någon av alla 100 rutor och fyllt i fel. Hade jag inte ringt hade det väl tagit ytterligare en extra månad innan jag får några pengar. FlakeZ: Näe men jag tänkte mycket på er och att det mycket väl kunde bli världens bästa present Yoysen: Tja, 23 känns länge sedan för mig men 27 däremot... hehe, det var ju förrgår det Som sagt. TACK!
    va bra att du fått lite klarhet i vad som händer! å att du ringde...!
  • gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-09 16:34:35 följande:
    Det hinner hända en hel del här i tråden om man är borta från datorn mer än en dag!Virra, Grattis i efterskott! Ser att du redan fått svar fån fk. Jag hade väntat mig att det skulle ta längre tid med handläggningen. Jag blev sjukskriven den 4/12, sen tog det nog mig nästan 2 veckor innan jag skickade in pappret från läkaren, sen tog det ca 1 vecka innan jag fick hem blanketten man skulle fylla. Fyllde i den direkt och skickade in den, fick pengar häromdagen så ganska precis en månad tog det och då har det ju faktiskt varit jul och nyår. Jag har inte ringt utan istället gav jag mig på att åka på konferens med jobbet.. kanske inte så lyckat men jag höll mig så stilla jag kunde. Har inte fått så måmga fler onda sd så jag avvaktar nog lite till. Nu ska jag verkligen hålla mig hemma i soffan de närmsta dagarna så jag får vila ordetnligt.Gustafssons, ok misstänkte väl att det var en sån där saker folk säger för att man ska se nåt positivt med eländet.Kallo, vad läskigt, skönt att det gick bra! Intressant med åldrarna, jag hade inte gissat att vi hade en 20 och en 23-åring i tråden, jag har bara antagit att alla är typ 30. Tycker att det är skönt att lära känna folk på det här sättet, man kan inte "döma" folk efter utseenden, stil eller ålder eftersom man inte har en aning. Sen är det klart att det finns såna som spelar en roll i sån här forum men jag är så naiv så jag tänker inte så.Jag fyller 29 i april.Jag tror min man håller på att boa, han bakar bullar och kakor och fryser in. Lite gulligt :).
    ...vad?... har tappat....tråden lite...
  • gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-09 20:01:51 följande:
    gustafssons skrev 2009-01-09 19:55:17 följande: Kan vara jag som svarade till fel person, det gällde huruvida mycket sd under graviditeten underlättade förlossningen eller inte. Jag måste nog gå tillbaka och läsa...
    ok. då hänger ja med
  • gustafssons
    Eva Marianne skrev 2009-01-10 12:57:39 följande:
    Ja, det verkar ju nästan så, Majsanna! Det trodde jag nog inte innan den här åldersdiskussionen kom upp...Idag går jag in i v 13
    har jag missat nått nu?
    Åldersdiskusion?
  • gustafssons

hehe. jag ska strax fylla 28... börjar bli tant jag!!

• gustafssons

min man  är 34 om 3 veckor. å jag 28. så lite äldre då men kanske yngre ändå ibland...

• gustafssons
    A L T A skrev 2009-01-10 23:13:55 följande:
    Jag fyller 28 år på fredag o min sambo fyller 35 år i september så det skiljer 7 år mellan oss. Men de har aldrig varit några problem.Ringde o kollade tiden för ul o det stämde att det var 19. De har tydligen kvällsöppet några dagar i månaden. Kommer vara en grymt lång dag. O så slutar jag på jobbet två den dagen. Kommer ju klättra på väggarna.Ska bli kul att se vad som bor där inne.De som har gissat har sagt kille o vi pratar alltid om magen som han.:)
    Kul! Vilken klinink ska ni kolla könet någonstans?
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!