Inlägg från: gustafssons |Visa alla inlägg
  • gustafssons

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Kallo skrev 2009-01-21 18:15:59 följande:
    Gustafsson: Du jobbar inte något nu eller är du sjukskriven? Jag jobbar fortfarande 100% + lite till... Håller på att lära upp en praktikant nu och på måndag kommer min ersättare som skall läras upp. Idag har det varit riktigt jobbigt, fullt upp precis hela dagen och i morgon lär det inte vara mindre. Sen är jag aktiv i en idrottsförening och nu är det en massa medlemsutskick som skall göras med bla. inbetalningskort. Känner mig så stressad nu över både jobb och allt på sidan om. Nästa vecka börjar föräldragruppen, för 2 veckor sedan började en vattengympakurs.Sitter även på att räkna när jag kan "gå" hem från jobbet. Har sökt föräldraledigt från bf datum, men tänkte ta ut komp, semester o arbetstidsförkortning 3 veckor tidigare. Igår visade det sig att företaget har sänkt vår arbetstidsförkortning från 40 till 24 timmar. Det skulle fattas 2 dagar för mig, men idag visade det sig att 24 timmar gäller när man arbetar hela året och jag har bara rätt till 6 timmar. Det "fattas" nästan en vecka på min beräkning..... Men jag ska försöka att släppa detta, eftersom en hel del kan hända på vägen och jag kanske behöver gå hem ännu tidigare. Min hälsa är i större focus än jobb och pengar faktiskt. Sorry.. detta blev långt!
    du kanske ska ta å lugna ner ditt arbetande lite  du oxå...
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-21 19:39:52 följande:
    Ja, det är väl så jag måste göra. Är för snäll helt enkelt och tar på mig en massa. Har alltid varit sån och det är svårt att ändra ett beteende. Vi får uppdatera varandra i morgon, jag skall dit redan på morgonen kl. 8.30 så det är ganska skönt.
    ja det får vi göra. ska dit kl 13.30...så jag har fm på mig att vila...:-/
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-22 10:24:01 följande:
    Precis kommit hem från BM och läkaren. Blodtryck var samma som förra måndagen men fortfarande protein i urinen. Är äggvita och protein samma sak?! Glömde att fråga det.. har även tagit ett blodprov för att kolla kreatinin (eller hur det stavas, njurfunktionen iaf). Får svar på provet i morgon och skall tillbaka på återbesök på måndag. Fortsättning följer...
    mitt blodtrycka hade inte ökat sen i onsdags, men inte heller blivit bättre..

Vi pratade om mina förvärkar å tryck i svanken å hon fick för sig att det kanske är på g,  fast det ännu kan ta några veckor.
    De skulle inte stoppa en förlossning nu då ja gått 34 veckor i morgon.

Nu ska jag dricka lite hallonblads the få se om LM tränar lite exra

Känns som om det kan vara bra att få igång det om 2 veckor så inte kroppen behöver ta mer stryk än den redan gjort..
  • gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-22 18:22:34 följande:
    vad kul med kommande ultraljud!Gustafssons, kul att se att vi är flera som sörplar hallonbladste. Har druckit två koppar idag. Skönt att blodtrycket inte stigit iallafall, men det låter som att du också har det tungt.Virra, falsklarm igen alltså, vad segt! Yoysen, kan du inte ta alvedon? Se till att maken masserar dig ikväll :) det gör susen för huvudvärken.Min man har blivit riktigt omtänksam nu på slutet, imorse ställde han sig och gjorde scones åt mig till frukost när jag fick för mig om att jag var sugen på det. Det är inte riktigt hans stil, men det var uppskattat.
    jo lite tungt är det, men varje gång man går dit å de har positiva saker att meddela så känns det bättre
    Men det är vila som beordrats..å det är itne alltid lätt med en som fyller 2 i morgon..
  • gustafssons

hehe... jag fick börja v 8 med mammakläder... båda gångerna.. less på dem nu..

• gustafssons

fy så trött jag är idag. orkar inte med  nått..

å Ninni som fyller 2 år idag å ska få lite främande... å storkalas i morgon...

ge mig lite styrka!

• gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-23 17:48:40 följande:
    Gustafssons, gör det lätt för dig om du är trött. Köp tårta och vad man nu kan behöva till kalaset. Lillajag, jag tycker det låter som att ni fick en bra deal :).Kallo, vad jobbigt, men skönt att de håller koll på dig. Hoppas att det inte är alltför allvarligt.Eva Marianne, jag säger som Yoysen, sök ändå och se vad de säger. Kan ingen av er (eller båda) gå ner lite i tid sen så ni kan få ner dagistiden. Man har ju rätt (i lagen väl, det är väl inte fackligt?) att gå ner i tid fram till att barnet/barnen är typ 7 år eller nåt sånt. Det skulle kanske inte göra dig till en bättre kandidat kanske men det kan ju vara värt ett försök.
    jo de ätbara är utdelat till släkt å vänner att fixa..
    men det ska dukas å diskas å städas efteråt oxå..
    vi lånar en lokal å blir 24 st..

men det löser sig säkert..
  • gustafssons

go kväll!

Igår hade det kommit ett brev från min gamla BM.
    där stod att jag hade fått gbs bakterier...som förra gången..

åt pencelin då... så vvi får se vad läkaren säger på måndag...

Det va ett lyckat 2 års kalas! det va rätt lungt.. men såå trött ja är nu!

• gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-25 19:00:12 följande:
    Gustafssons och Kallo, hoppas att ni får snabba svar och kan få hjälp också.Jag fick också lite konstiga bilder när jag läste om urinsamlandet, känns som en udda aktivitet..Virra, hoppas att det funkade!
    snabbt svar vet ja inte om ja fick... 2 eller om det är 3 veckor..:-/
  • gustafssons

fy så trött ja är!!

förstår inte var det kommer från..

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!