Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

majsanna
    Skitförbannade helvete! Precis så känner jag med dig... Men som visst skriver längre upp...man kan blöda fast det tagit sig men då är blödningen kort och sparsam....
    Skickar en varm kram bara för att!

FlakeZ
    Borde ha svarat dig för länge sen här i tråden...skäms nästan..Generad... Men de här senaste har varit alldeles för mycket för mig som fixar EN sak om dagen sen har krafterna liksom tagit slut. Jag mår inte bättre... Mår illa HELA tiden, spyr då och då, har yrsel ganska ofta liksom huvudvärk...och nu...tadaaa..foglossning.... Nåja, han rör på sig där inne vår lilla pojke så det är skönt. Jag ses gärna, imorgon kanske? Nåja, messar dig om det så vet jag att det nått fram . Hoppas BM har något roligare att säga än att det är helt normalt.
  • lightfish

Hehe... Angående namnprat Vi har haft väldigt lite av det här i tråden . Men å andra sidan blir det inte: "men varför tog hon MITT namn?"

Hur som; vi hade Linnéa som spikat för en tjej eftersom det är ett av mina namn och jag har alltid älskat det namnet..
    Nu vet vi ju att det är en pojke och det verkar som det blir en.... William! (Ev. Alexander om han absolut inte ser ut som en William ).

• lightfish

Hej tjejer!
    Är lite dålig på att skriva här inne just nu, kanske för att jag känner att jag inte har något skoj att berätta eller är vidare positiv. Spyr fortfarande (senast idag) och gick in i v. 23 igår. Nu sa till och med min barnmorska att det inte kommer gå över nu när jag gått så här långt , visserligen något jag redan listat ut själv men jag har väl levt lite på hoppet....

Annars har jag gått upp mina 3 kg som jag gick ner i början och lagt på mig 1-1,5 kg till (alltså plus 1-1,5 kg sen jag blev gravid). Pratade med barnmorskan om att jag kände mig orolig över det men hon frågade bara: "ser magen ut att växa?" Och ja, det gör den ju.

Nu vet jag inte hur jag ska göra med skolan och så... Ska meddela dem i slutet av nästa vecka om jag kan göra min VFU (praktik) på ett äldreboende v. 4... Skulle egentligen göra min VFU nu men av förklarliga skäl går ju inte det. Nu vet jag inte om jag kan meddela dem att jag kan med tanke på att jag mår som jag gör?

• lightfish

Axels mamma Sanna

Medicinen hjälper något...om jag lyckas få i mig den...vilket blir för det mesta. Jag spyr ju inte upp allt, bara någon gång om dagen eller två men sen är ju den dagen "förstörd". Tar ju bara Lergigan Comp för det mesta eftersom jag mår så fruktansvärt dåligt om jag tar Lergigan till natten..blir sängliggande hela dagen efter. Jag märker ju att jag mår sämre om jag inte tar det lugnt och försöker göra för mycket på en dag så det blir lugna dagar...

Hoppas du hinner plugga klart innan bebisen tittar ut... .
  • lightfish
    v i r r a skrev 2008-12-07 15:49:56 följande:
    jag har hört att det finns såna där subbar, eller suppar eller vad de nu heter, mot illamående... Alltså såna piller du tar... där bak för att inte kräkas upp dom. Det hjälper visserligen inte mot biverkningarna
    Jag har provat men det funkade inte så bra.. Fick biverkningar som sjutton Och förkortat kallas det "suppar" men heter supositorier Men tack
  • lightfish
    Kanelbulle81
    Är det Postafen du syftar på? De hjälpte inte mig ett skit... Sen så verkar det som om man ska ta de allra flesta mot-illamående-tabletter tillsammans med mat för att slippa biverkningen illamående...Fundersam

Själv tog jag en Lergigan Comp efter frukosten som blev sen då jag vaknade 10:30...spydde vid 12... så....

Axels mamma Sanna
    Det var Primperan.....
  • lightfish
    Kanelbulle81
    Ja, du jag lider... Men inte så mycket att göra åt saken förutom att äta lite och ofta så jag får i mig tillräckligt liksom tänka på att ha saker hemma som kan gå ner trots att jag mår pyton. Sen självklart: inte stressa, vila mycket och undvika människor som är sjuka (nog så jobbigt att spy...behöver inget mer ).
  • lightfish
    Catt skrev 2008-12-09 03:25:17 följande:
    Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
    Gud så spännande! Skrattande Hoppas vi får se besked om någon dag ekker två . Varmt lycka till!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!