Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

BejbyBoo skrev 2008-12-16 12:36:48 följande:
    I know...! Me too!! Mamma kommer imorgon så jag tänkte ta hennes hjälp och åka och köpa en. Hoppas N mår tillräckligt bra så att ni får en också - för din skull! *kram*
    Tack gumman! Ja, se till att mamma hjälper!
  • lightfish
    Rauur skrev 2008-12-20 11:01:37 följande:
    Igår la jag in 2 nya magbilder, förstår inte att folk tror att det är två st där inne! Är jag verkligen så stor?
    Alltså, du har lika stor mage som min vän som väntar tvillingar . Men å andra sidan: man är ju oftast lite större den andra graviditeten.

Själv var jag hos BM igår och jag hade bara gått upp 1.5kg sen inskrivningen i v.8 och igår var jag i 23+6, alltså slutet av v.24. Men så har jag ju mått som jag gjort . Sen låg magen på den övre kurvan: 26 i magmått. Idag är jag i v.25 .
  • lightfish
    Lillajag1979 skrev 2008-12-21 11:29:43 följande:
    Jag tror jag hller på att få alla gravkrämpor just nu... Igår kom halsbrännan som ett brev på posten.... Nu har jag det inte lätt heller En fråga. Vad får man äta för magmedicin när man e gravid??
    Jag har hört att sötmandel ska vara superbra mot halsbränna men eftersom jag är allergisk mot nötter så kan jag inte prova det... Annars är det bara fråga på Apoteket, jag har Losec Mups, inte så många som är godkända för gravida.
  • lightfish
    Majsanna
    Förstår att det känns motigt och jag hoppas verkligen att det bara är tomten som kommer! Varma kramar! (även fast du läser det här först på fredag eller så)

God Jul allihop! Hoppas ni får en fin och lugn julafton och något ni verkligen önskat er!
    Varma julkramar till er alla!
  • lightfish
    Majsanna
    Det var ju bara tomten som skulle komma ju.... Men hur som helst, nu är det som det är. Hoppas du får komma till Kvinnokliniken snarast!

Mimmi P
    Berätta gärna mer om profylaxkursen, vi är lite sugna... (du bor ju också i Sthlm eller hur?)

Rauur

Jag vet precis hur det är...förutom att jag spydde upp precis ALLT som jag ändå fikc i mig i början. Gick ju ner 3 kg trots att jag fick Lergigan Comp och Lergigan mot illamåendet: problemet är ju bara att jag måste ta dem med mat annars mår jag ännu mer illa så.. lite av en paradox. Ta upp ditt illamående med barnmorskan!

För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
  • lightfish
    FlakeZ kommer nog skriva själv snart men jag fick just ett sms att hon nedkom med bebis igår (ja, på hennes födelsedag ): en flicka som ska heta Eleonora!
  • lightfish
    Gott nytt år tjejer!

Flåt att jag är lite lätt osynlig i tråden just för tillfället, depphumör... Hoppas det försvinner snarast!
  • lightfish
    Lillajag1979
    Jag kräks ju fortfarande (senast i förrgår; både lunch, middag och kvällsmackan) så jag är ganska less jag med. Förstår vad du menar med otymplig även om min vikt (pga kräkningarna) inte stigit så mycket: magen är ju liksom lite ivägen... Sen om det är knyta skor (går sååå bort, använder skor som jag inte behöver knyta ) ha sex eller nåt annat som innefattar smidighet är mindre viktigt.

• lightfish

FlakeZ

Hon är jättefin! Saknar dig här i tråden men förstår att du hellre vill hänga med maken och Eleonora!  Massor med kramar
  • lightfish
    virra
    Megagrattis på din 30-årsdag!  Många av oss som fyller 30 i år...! Hoppas du får en bra födelsedag i alla fall även om den just nu spenderas på soffan .
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!