• norrlandsgumman

.....Vecka 8.....

Jag är i v.8 och är lite nyfiken på hur ni andra som också är i vecka 8 mår?
    Springer ni på toa hela tiden?
    Jag får kissa oftare när jag dricker nått, men om jag inte dricker så kan det gå några timmar mellan gångerna.

Hur har ni det?
    Och hu mår ni i övrigt?
    Och hur har ni mått fram tills nu, är det något som förändrats eller försvunnit av symtom eller liknande?

• Svar på tråden .....Vecka 8.....
  • Postis

Wööörmi skrev 2008-11-13 19:08:53 följande:

hmm jag har precis fått bekräftat via ett test att jag e gravid...jag bör vara i vecka 5 men är redan sjukt illamående, ont i brösten OCH SJUKT trött...Är jag alldeles för tidig?
    GRATTIS!

Nej, det är inte för tidigt. Jag började må illa och vara jättetrött i samband med att jag plussade i v 5.
  • Wööörmi
    Postis skrev 2008-11-13 19:51:42 följande:
    Wööörmi skrev 2008-11-13 19:08:53 följande: GRATTIS! Nej, det är inte för tidigt. Jag började må illa och vara jättetrött i samband med att jag plussade i v 5.
    TACK så mycket Skrattande
    ok bra då e jag inte galen heh
    Jag vill också ha en liten bäbis :(
  • gumtree

Isabelles85,

Tack för tipset! Både igår och idag mår jag liiite bättre, peppar peppar, men om illamåendet kommer tillbaka igen ska jag helt klart prova dessa tabletter

• Liiii
    gumtree skrev 2008-11-14 15:24:53 följande:
    Isabelles85,Tack för tipset! Både igår och idag mår jag liiite bättre, peppar peppar, men om illamåendet kommer tillbaka igen ska jag helt klart prova dessa tabletter
    Jag använder postafen nu och jag tycker de hjälper sådär. Måste ta 1 tablett morgon och kväll för at det ska lätta lite. Trodde mitt illamående var över då jag inte mått illa på 2 dagar men idag så kom det tillbaka igen så nu har jag börjat med postafen igen, hitills utan något bra resultat

Men de är helt klart värda att testa
    Lukas 070530
  • norrlandsgumman

mitt lilla illamåeende som jag haft kommer allt mer sällan.. tröttheten är si så där.. kan ha och göra med att jag är förkyld också.. jag har inte haft nån "mensvärk" hittils, men nu känns det lite då och då.. jobbigt.

• fröken argbigga
    Liiii skrev 2008-11-14 17:10:11 följande:
    Jag använder postafen nu och jag tycker de hjälper sådär. Måste ta 1 tablett morgon och kväll för at det ska lätta lite. Trodde mitt illamående var över då jag inte mått illa på 2 dagar men idag så kom det tillbaka igen så nu har jag börjat med postafen igen, hitills utan något bra resultat Men de är helt klart värda att testa
    Prostafen funkar inte på mig heller. Fick Lergerian comp utskrivet av MVC och dom funkar mycket bättre, känner mig även lite piggare när jag tar dom. Ett tips om det blir outhärdligt.
  • frukarlssonn

Jag känner verkligen INGENTING. Molvärken försvann för två veckor sen. Trodde, el va övertygad om att barnet va dött. Men i torsdags fick jag se det lilla hjärtat Jag kissar som en gnu på nätterna, speciellt om jag råkat dricka et extra glas vatten, men det är nog allt. Jo lite ömma bröst till och från oxå. Trots att jag vart på vul har jag väldigt svårt att ta in att jag faktiskt är gravid. Jag va tvungen o få be om att se hjärtat en extra gång för o va säker på att de inte va en synvilla  

Det växer ett mirakel i mig!
  • frukarlssonn

Glömde skriva att jag är i v 7 + 6

Det växer ett mirakel i mig!
  • norrlandsgumman

själv lämnar jag er, fick mf igår kväll, så det är bara att ta nya friska tag för oss.
    Lycka till nu alla med eran härliga resa
    Kram på er

• Wööörmi
    norrlandsgumman skrev 2008-11-16 08:16:21 följande:
    själv lämnar jag er, fick mf igår kväll, så det är bara att ta nya friska tag för oss.Lycka till nu alla med eran härliga resa Kram på er
    oj jag beklagar verkligen
    Lycka till i fortsättningen hjärtat
    Verkar som jag ska bli mamma 16 Juli 09
  • jesset
    norrlandsgumman skrev 2008-11-16 08:16:21 följande:
    själv lämnar jag er, fick mf igår kväll, så det är bara att ta nya friska tag för oss.Lycka till nu alla med eran härliga resa Kram på er
    Beklagar vännen.håller tummarna att du snart är här.kramar om hårt
  • sky79

Hoppar in här med att börja att jag är ledsen för ditt mf "norrlandsgumman"  Gråter

jag gick in i v 8 idag o vad jag anser är jobbigaste med gravditeten är denna förlamade trötthet om jag är uppe sennare änn 20:00 då är det rekord några bra tipps om trötheten?? 

• norrlandsgumman

tackar.. vet ni vad läkarn ansåg var orsaken till mit mf??
    Jo, min förkylning som jag åkt på.. han ansåg att kroppen helt enkelt inte orkade med att ta hand om fostret samtidigt som kroppen skulle tackla förkylningen.. i mina ögon lät det lite konstigt.. men jag vet inte. Men man ska väl kunna bli förkyld trots att man är gravid - eller? Nåja, det går fler tåg som sagt var.

• Wööörmi
    norrlandsgumman skrev 2008-11-16 10:53:43 följande:
    tackar.. vet ni vad läkarn ansåg var orsaken till mit mf??Jo, min förkylning som jag åkt på.. han ansåg att kroppen helt enkelt inte orkade med att ta hand om fostret samtidigt som kroppen skulle tackla förkylningen.. i mina ögon lät det lite konstigt.. men jag vet inte. Men man ska väl kunna bli förkyld trots att man är gravid - eller? Nåja, det går fler tåg som sagt var.
    Det var ju inte direkt tröstande att få höra det ju.
    Ja vi hoppas på bättre lycka nästa gång ;)
    Verkar som jag ska bli mamma 16 Juli 09
  • Nostalgica

alltså det är så sjukt-. jag är så nojjig och så. och jag förstår egentligen inte varför jag sökt mig hit till familjeliv igen. för det gör ju inte oron mindre. det är som om jag är säker på att jag har ett dött foster i magen, eller kommer få missfall, eller, eller... allt som jag läser om.
    och som någon klok skrev nånstans här, så läser man ju så ofta om missfall att det känns supersupersupervanligt, att i princip alla graviditeter leder till missfall.
    folk skriver inte lika ofta om deras icke-missfall.
    nåja.
    jag är i åttonde vecckan och tror nästan säkert att det dött i magen för några veckor sedan. utan symtom,förutom historier på familjeliv.
    nån som känner igen sig?
    KRAM

• LAA

Nostalgica: jag känner så väl igen mig som du beskriver det, sådan var jag också. När jag var på ett första ultraljud för datering (pga väldigt oregelbunden mens) i vecka 12 var jag helt övertygad om att det inte skulle finnas något liv i magen. Jag hade förberett mig så till den milda grad på det sorgliga beskedet att jag blev nästan chockad när jag såg hur den lille krabatens hjärta slog och en stund senare vinkade den med handen och jag bara glodde som ett fån på skärmen. Håll ut! De värsta veckorna är snart över. Jag vet att det är en plåga, men det är bara att härda ut.

• frukarlssonn

Samma här, jag har vart övertygad om detta varje gång jag skulle på vul, och varje gång har de vart en livlig krabat därinne. Gjorde senast ul i v11+3, men fortfarande nojig Kommer nog inte slappna av förrän magen börjar växa.

Svar på tråden .....Vecka 8.....