• norrlandsgumman

.....Vecka 8.....

Jag är i v.8 och är lite nyfiken på hur ni andra som också är i vecka 8 mår?
    Springer ni på toa hela tiden?
    Jag får kissa oftare när jag dricker nått, men om jag inte dricker så kan det gå några timmar mellan gångerna.

Hur har ni det?
    Och hu mår ni i övrigt?
    Och hur har ni mått fram tills nu, är det något som förändrats eller försvunnit av symtom eller liknande?

• Svar på tråden .....Vecka 8.....
  • norrlandsgumman

Jag är aptrött, men kan inte sova just nu... har inte sovit nått under dagen fast jag velat.. har gjort annat..
    hoppas det inte är skadligt för lill*n (trots att det är rätt tidigt än) när kvinnan inte lyssnar på kroppen och sover en stund? *ler*

• norrlandsgumman

Idag var jag tvunget sjukanmäla mej från jobbet.. när jag steg upp i morse så var jag långt i från vaken så att säga.. sen när jag var på väg att fara så höll jag på att somna, det gick rent inte att fara.. vågare inte sätta mej bakom ratten och köra bil.

Och jag har fått en högre puls känner jag.. jag kan sitta i soffan utan att göra någonting och plusen och andningen är precis som om jag skulle ha sprungit maraton..
    Och det blir inte lugnare när man lägger mej för att vila.. undra om pulsen stiger automatiskt när man är gravid?

Jag har testat att tvinga mej andas långsammare (dvs andas i normal takt) men då blir jag bara yr.

Nån mer som har så??

• gumtree

Är också i v8 (7+5).

Mår rätt ok på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går. Spyr inte tack och lov, men känner mig konstant rejält åksjuk. För att bekämpa detta måste jag äta något varje timme ungefär...

Sen kissar jag lite oftare än vanligt, och en-två gånger per natt.

Brösten är svullna och rejält ömma. Värker till som sjutton ibland om jag blir lite frusen.

Sen hugger det till lite ibland runt livmodern. Speciellt om jag ställer mig upp lite för snabbt.

Och sen blir jag lätt andfådd om jag går i trappor eller nåt.

• gumtree

Oooh, glömde att humöret inte är på topp. Känner mig lättretlig...

• LAA

Första graviditeten mådde jag prima, förutom att jag var trött. Andra graviditeten mådde jag illa många veckor, men höll det i schack genom ständigt småätande.
    Tredje gången är det helt andra bud...
    Illamående, spyr flera gånger om dagen. Kan ibland behålla det jag äter på kvällen, men jag har nu slutat äta och dricka på dagarna, det är ändå ingen idé.
    Trött som bara den. Improduktiv på jobbet, tillbringar ju mycket tid på toan med spyor och gråt.

Nåja, jag har i alla fall inte ont i tuttarna, alltid något.

• norrlandsgumman

LAA: Snacka om att ha olika symtom i varje din graviditet.. haha.. om du blir gravid med ett 4:de barn nångång kanske det rent blir så att du inte känner någonting alls, inte ens tröttheten

Ja, tänk så olika det kan vara *skrattar*

Ingen mer som har en blå/lila färg på inre blygdläpparna, runt klitoris och även att den är blå/lila? (ursäkta frågan.. haha.. men är bara nyfiken om det är nån mer än jag som har så)

• norrlandsgumman
    jesset skrev 2008-11-12 17:07:11 följande:
    jag hänger på om jag får är i vecka 7
    det är bara hänga med.. själv gick jag in i vecka 9 idag
  • Fonzan

jag är oxå i v 7....jag ligger lite efter alla andra tror jag =)

jesset skrev 2008-11-12 17:07:11 följande:
    jag hänger på om jag får är i vecka 7
Svar på tråden .....Vecka 8.....