• norrlandsgumman

.....Vecka 8.....

Jag är i v.8 och är lite nyfiken på hur ni andra som också är i vecka 8 mår?
    Springer ni på toa hela tiden?
    Jag får kissa oftare när jag dricker nått, men om jag inte dricker så kan det gå några timmar mellan gångerna.

Hur har ni det?
    Och hu mår ni i övrigt?
    Och hur har ni mått fram tills nu, är det något som förändrats eller försvunnit av symtom eller liknande?

• Svar på tråden .....Vecka 8.....
  • norrlandsgumman

Jag mår inte jätte illa tack o lov.. utan har mer än äckel känsla, speciellt när jag ska borsta mina tänder på kvällen och morgonen. Tröttheten är lika illa fortfarande.. tack o lov jobbar jag bara mellan 6-10.. längre dagar skulle f*n inte gå *skrattar*

Jag vet inte om mina bröst blivit större eller inte... ibland ser dom rundare ut och ibland inte.. men jag har nån synlig blodåder i bröstvårtan på det vänstra iaf (normalt eller???)

Och humörsvängningar så det visslar hejvilt om mej... det kan behövas så lite som att jag råkar tappa en gaffel eller nått på golvet, eller att dammsugaren inte vill det jag vill...
    Men efter några minuter är det bra igen... min man hoppas verkligen inte att jag kommer vara så här hela graviditeten.

Är fortfarande i Vecka 8 (7+5)

• Olurvia

Hej hej.

Jag är också i vecka 8. Trötthet hela tiden. Kissnödig konstant fast jag nyss varit på toa. Känslig för allt. Samt att jag kan knappt sova på magen för att brösten är så ömma.
    Denna grav är annorlunda mot mina tidigare 2. Fast vad kommer jag ihåg. Sonen är snart 12 och dottern är 8. Det var ett tag sen.

Illamående har blivit bättre, men har svårt att steka kött..... Doftkänslig.

Vi hörs.

• kaisita

Jag misstänker att jag är gravid i v.7-8, har gjort ett test som visar positivt, men eftersom jag inte känner nagonting alls. Inget illamaende, trötthet, inga ömma bröst etc....tror jag inte att jag är gravid ända....Vad tror ni? Ksn msn vara gravid utan nagra som helst symtom? Känner mig alltsa precis som vanligt. Ksasn tillägga att gravidititeten är oplanerad och jag är mest chockad ( Om jag är gravid är det inte ett ovälkommet barn, bara planerat till lite senare)

• Fonzan

Jag har samma som dig!!! Gjort flera poritiva grav test och ingen mens...skulle haft mens den 26 okt =)

Känner mig inte alls gravid!
    Lite molvärk någon kväll ibland, möjligtvis lite tröttare vissa perioder...annars inget!
    Om det inte vore för att mensen uteblivit och alla positiva grav test både med CB och testlagrets så skulle jag inte misstänka grav...är i v 7 nu...

kaisita skrev 2008-11-11 08:25:40 följande:
    Jag misstänker att jag är gravid i v.7-8, har gjort ett test som visar positivt, men eftersom jag inte känner nagonting alls. Inget illamaende, trötthet, inga ömma bröst etc....tror jag inte att jag är gravid ända....Vad tror ni? Ksn msn vara gravid utan nagra som helst symtom? Känner mig alltsa precis som vanligt. Ksasn tillägga att gravidititeten är oplanerad och jag är mest chockad ( Om jag är gravid är det inte ett ovälkommet barn, bara planerat till lite senare)
  • norrlandsgumman

har hört många som går genom hela graviditeten utan några symtom alls förutom utebliven mens, så ni kanske är två av dom lyckligt låttade som slipper dessa symtom

• Fonzan

Ja jag hoppas det...men förra grav mådde jag så sjuuuukt illa i ca 2 månader...men jag hoppas att jag är skonad från iaf illamåendet denna gång!

norrlandsgumman skrev 2008-11-11 10:03:57 följande:
    har hört många som går genom hela graviditeten utan några symtom alls förutom utebliven mens, så ni kanske är två av dom lyckligt låttade som slipper dessa symtom
  • Isabelles85

Är i vecka 8 nu,

innan det mådde jag prima, nu har jag börjar må pyton, känns som att jag åker bergodalbana hela tiden, bara känna lukten av folk/mat gör mig spy färdig fastän jag inte spytt något, bara en gång i vecka 4.

Vill helst inte äta något, men äter jag så mår jag helt plötsligt bättre!

hur mår ni då?

• norrlandsgumman

jag är hungrig ta mej tusan hela tiden, känns som om jag går i kylen och skafferiet varje minut, och törstig har jag också blivit.. sen har jag fått blå/lila färg i underlivet (ursäkta infon *hahaha*) annars är det som tidigare.. trött som ett as, knappt nån stubin på humöret

• storstrut

Igår mådde jag jätteilla hela dagen. Imorse åt jag Postafen för första gången och det känns mycket bättre, men nu börjar jag känna lite illamående igen. Samtidigt är jag småhungrig och borde äta nåt.

Tröttheten är likadan idag som alltid. Skulle kunna lägga mig och sova ett par timmar utan problem.

• fröken argbigga

Är också i vecka 8,

är sjukt trött hela tiden och mår illa dygnet runt. Att jag jobbar i restaurang gör inte saken bättre direkt. Längtar så till när illamåendet blir bättre.

Svar på tråden .....Vecka 8.....