• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Annisens: vad har läkaren sagt? Ska du vänta in mens innan du får börja med pergo? I så fall kan du ju som Treasures säger få vänta jättelänge. Ta ett gravtest igen om ett par dagar och ring din läkare och be att få medicin som sparkar igång mensen. Jag har ätit provera vid ett par tillfällen för att få igång den.

• icka76

Sweet girl: Mycket välkommen till vår gnälltråd. Förstår att du är frustrerad, jag och sambon har "bara" hållt på i 1 år och jag är snart på bristningsgränsen. Du får titta in när du vill och ventilera dig

• icka76

Vimsan: Hur har det gått med blödningarna?

Jag har börjat min 5e kur nu, min gyn har inte sagt någon om IVF än, men hon nämnde det innan sambon gjorde sitt spermatest. Då sa hon att om det visade på något fel ¨så skulle jaf gå vidare med IVF. Vad jag förstår det som är att pergo (om det fungerar) ger oss samma chanser som de utan problem eller fel och för dem kan det ju oxå ta tid. Jag har bara haft 3 äl sedan jag började med pergo och jag kan tänka att det kan ju faktiskt vara normalt att det inte tagit sig än. För pergo påverkar väl bara äl? det är ju så mycket mer som ska klaffa oxå. Jag tänker be om ett VUL denna gången runt äl för att se om slemhinnan är tillräckligt tjock, tror att det kan vara ett problem för mig.

• icka76

Jag äter enkelkur. Min gyn ville att jag skulle gå över till dubbel efter 3e kuren då jag inte fick äl. Men jag ville avvakta och jag fick tydligen en jättebra äl förra kuren så jag fortsätter som vanligt. Du då?

• icka76

Jag har ingen aning om varför man får olika ordinationer. Jag äter dag 5-9.

• icka76

nallebusig: Jag hade jättekonstig smärta precis efter äl och en vecka fram förra cykeln. Det krampade till på höger sida, vid äggstocken, det kändes som om någon kramade åt något där inne och vred om eller som en ballong som blåstes upp. Smärtan spred sig ner i ljumsken och ut i benet. Det gjorde skitont, gick oxå dubbelvikt. Åkte in akut till läkare efter ett par dagar, hon trodde det var bråck. Men detta flyttade sig efter ett tag ner mot livmodern. Min gyn trodde att det kunde ha varit en s.k. gulkroppscysta som till slut sprack. Fråga mig inte vad det är, men jag skall i allafall komma in direkt om det händer igen. Så om det inte går över för dig så sök gyn.

• icka76

Embla: Jag är inne på 5e kuren. Vet inte hur fortsättningen blir. Jag ska spola äggledarna och göra ett VUL runt äl för att kolla slemhinnan. Sedan antar jag väl att remiss skickas till vidare behandling.

• icka76

EMbla: Min gyn har inte nämnt min sena äl. Jag har äl mellan dag 20-23 de kurer som jag fått äl. Kan det vara för sent då?? Men jag har ändå en lutealfas på 16-17 dagar så det borde ju fungera.

• icka76

Hoppfull: Jag vet inte, jag har haft äl på 3 av 4 kurer. Hur det blir denna 5e kur vet jag inte än.

• icka76

Förstår din frustration Treasures. Kan inte du ringa dit själv och säga att du inte orkar med fler kurer och att du vill gå vidare NU?

Jag hade tydligen äl igår, en vecka tidigare än vanligt. Så nu Embla ska vi se om din doktors teori stämmer Var även hos akupunktören igår, hoppas det hjälpte. Det var en intressant upplevelse måste jag säga.

• icka76

Treasures: Akupunktören började med att ställa lite frågor om symtom och känslor o.s.v. Sedan gjorde hon en helkroppsmassage för att se var jag hade spänningar, det var en del. Mitt bäcken var helt snett och jag var spänd över njurarna. Hela vänster sida var svag. Har en bindvävsdefekt som gör att min aleder hoppar ur, detta var värst på vänster sida. Hon förklarade då att på vänster sida satt bl.a. njurar och mage och det är där de flesta som inte får barn har defekter. Hon satte ca 10 nålar, några runt fotlederna och upp på underbenen och två stycke vid varje hand. Jag har även rejäl c-vitaminbrist och är kall. Så nu äter jag jättedoser c-vitamin, ingefäratabletter och mivitotal flex. Jag ska även heala mig och affirmera. Nu jädrar ska det bli bebis.

• icka76

Ja det är lite skumt att jag fått äl en vecka tidigare än vanligt, så man får ju hoppas att Emblas läkare har rätt att det är lättare att bli gravid på tidig äl. Men jag har börjat få tillbaka den där jäkla smärtan jag hade förra cykeln, hugget och draget i ljumsken. AJ.

Det var riktigt spännande med akupunktur och jag tror stenhårt på det. Håller alla tummar för dig, det vet du. Ibland måsta man tjata sig till behandling tyvärr. Jag tjatade i 15 år innan jag fick min bindvävsdiagnos. Det gör ingen om du börjar gråta, det kan i många fall hjälpa till lite. Kram på dig nu och jag hoppas du hittar styrkan till att kämpa vidare trots att det känns kämpigt nu.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......