• Skrippo

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd och förbönstråd nr 11

    Hittat hit med!

    Gosevännen: Tack för ny tråd!

    Längtanväntan. Hoppas allt löser sig. Massor av kramar och böner.

    Själv så kämpar jag på. Även om jag så klart är överlycklig och tacksam för graviditeten så är jag ju samma gamla trasiga jag ändå..

    Kram på er

  • Skrippo

    Tack för era ord..
    Önskar jag slapp allt mitt mörka. Jag har fortfarande två terapeuter som jag träffar. Och tur är väl det. Önskar jag bara fick va glad och njuta av att va gravid. Men just nu är det mycke som spökar... Bara detta med viktuppgång ( och jag är redan lite överviktig) är super jobbigt. Har alltid haft problem med självbild och mat. Svårt att ens förstå jag är älskade av Gud, jobbigt...

    Kram på er alla

  • Skrippo
    Längtanväntan skrev 2008-11-13 15:31:11 följande:
    Hej på er!Hinner inte skriva så mycket nu men vårt livs resa stundar!Det ordnade sig med våra papper från Migrationsverket, men oj vad oroliga vi var ett tag. Ha det gott alla och vi är tacksamma för förböner!Återkommer när vi landat hemma igen!Kramar och Guds välsignelser till er alla!
    Massor av kramar och lycka till!!!!
  • Skrippo

    Hej på er

    Jag har precis börjat tillfriskna från lunginflammation.
    Är trött och sliten, känns som om all orka bara runnit ur mig.
    Stressigt med både jobb och skola.
    Har lite jobbigt med självkänslan och förhållandet till min kropp så jag tycker det är super jobbigt att gå upp i vikt ÄVEN om det är av graviditet.

    Är i V12 ( 11 + 5 ) och ska på NUPP UL om en vecka. Hoppas och ber att allt ser bra ut.

    Många kramar Skrippo

  • Skrippo

    Gosevännen: Det är ett UL där man mäter vätskespalten i fostrets nacke och på så sätt kan man räkna ut husr stor risk det är att barnet föds med downs syndrom.
    Men även om vi får ett högt värde på det tetstet så kommer vi inte att gå vidare till fostervattensprov. Vi vill mest få en chans till att se vårt lilla pyre igen.

    Kram

  • Skrippo
    Gosevännen skrev 2008-11-26 14:24:11 följande:
    Skrippo: Ok, ber att allt ska vara bra då, så ni bara får njuta av att se pyret en liten stund, och sen åka hem och bara glädjas över livet som växer i dig! Är det annars något som görs alltid, eller är det valfritt att göra NUPP ul?Blåklocka: Oj, så fort det går! Tänk att du snart har gått halva tiden! Baby i famnen snart då! Vi är i kö till ivf, så förhoppningsvis kör vi igång till våren/sommaren, om inget hänt innan dess! En del av mig vill bara att det ska vara vår nu, medan en annan fortfarande hopaps på att lyckas på egen hand! Tack för bönerna! jam: Tack för upplysningarna! Längtan, Slarti o. Samuel finns i mina böner varje dag! Fortsätter be för dem!ammeli: Kram till dig!
    Nä det är helt valfritt, men så vitt jag vet så är alla UL det.

    kram
  • Skrippo

    Längtanväntan skrev 2008-12-05 16:39:44 följande:


    Tack för all förbön!! Det finns inte ord för vad tacksamma vi är för det. Vi är nu hemma med vårt längtans barn Samuel! Vi hade en otroligt jobbig resa hem då vi fastnade i Bangkok/Pattaya. Orkar inte skriva ner allt nu men jag ska göra det nån dag. Chocken har kommit efter så ni får gärna fortsätta be för mig/oss. Samuel lyser upp vår tillvaro och det är full fart på honom! Som sagt så kommer jag att skriva mer sen.Kramar och Gud välsigne er alla!
    Så underbart att höra ifrån er.

    Guds välsignelse till er!
  • Skrippo

    Önskar er alla en bra start på det nya året.

    Snart är det dax för RUL för vår del. Käns lite overklige. Oron förföljer mig konstant. Är i V18(17+2) och jag tycker ibland att magen är för liten och att jag inte känner av den lill*
    Men det 12/1 är det dax för RUL och förhoppningsvis efetr det kan man slappna av lite..

    Kram på er alla och guds välsignelse

  • Skrippo

    Rutin UL gick bra. Den lill* växer precis som den ska.
    oron finns där men är inte lika stor. Har till och med vågat börja köpa lite saker.

    Kram på er och Guds välsignelse

  • Skrippo

    Mrs S E skrev 2009-01-26 10:44:26 följande:


    Hej. Vår Levi har kommit! den 21 jan vid sju på kvällen kom han. en stor bit. 4386g 56cm lång. Jag fick värkar på tisdag, ganska regelbundet. De började göra mer ont vid 4 tiden på eftermiddagen och halv tio på kvällen åkte vi de 15 milen till gävle, med ishalka på e4 :-/ Vi kom fram efter tolv och var då bara öppen 1 cm. Jag fick något att sova på och så skulle vi se sen på onsdagen om vi skulle få åka hem igen. Vaknade vid sex av de började lite smått igen. De föreslog att vi skulle ge oss ut på stan eller nått, eftersom vi har så långt att åka, och se om det hände nått mer. Vi fick frukost och så men hann aldrig ge oss ut för värkarna tilltog. Vid 12 var jag öppen 5 cm, då fick jag lustgas ett tag. Sen bad jag om ryggbedövning - väldigt skönt. (Jag var väldigt trött då. hade bara sovit 4 timmar på natten och varit vaken sen sju dagen innan)När jag hade öppnat mig 10 så hade han ändå inte kommit ner helt, och då avtog värkarna lite så jag kunde vila i säkert en timme sen ställde jag mig upp och de kom igång igen. 20 min av krystande så kom han ut 18.45. STOR kille som sagt. Fick sys, och det tog sin lilla tid. Inte kul.Hur som helst... världens goaste kille med massa hår (som jag ville).
    Stort grattis!!
  • Skrippo

    Lilloppan skrev 2009-02-08 20:37:49 följande:


    Hej!Tänkte hoppa in i denna tråden om det går bra! Är kristen och ofrivilligt barnlös. Känner mig nedstämd och ledsen för det mesta. Nu har mensen kommit idag och som vanligt har jag tempat mm mm för att tillslut när mensen startar ramla ned i ett svart hål igen... Känns mycket tungt nu för tiden... Var på familjegudstjänst förut och då kändes det lite bättre. Guds välsignelse. Mvh L
    Har själv varit där och kan förstå hur jobbigt det är. Men här i tråden stöttar vi varandra oavsett.
    Välkommen hit!

    Kram
  • Skrippo

    Mrs S E skrev 2009-02-09 10:06:45 följande:


    Dags för ny tråd va?!
    Stämmer säkert!
    Fixar du ?
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd och förbönstråd nr 11