• Anonym (orolig)

vilken drog?

jag träffade en kille igår.
    han var jätte trevlig men det var något som inte stämde.
    jag kan svära på att han var påverkad av någon form av drog, så nu ska jag beskriva hans beteende så får ni hjälpa mig.
    (hoppas någon har någon form av tanke kring det hela iaf)
    han var mörk runt ögonen, trött sa han o han såg itne allt för pigg ut.
    han "fylle" hickade o "fylle" rapade fast luktade inte alkohol över huvudtaget
    han glömde bort vad man sagt nån sekund innan så frågade han om samma fråga igen.
    väldigt kramig och väldigt närgången, inte så att han taffsade men hade gärna sitt annsikte 5 cm från mitt o flinade.
    lite vidgade pupiller (behöver ju dock inte ha med det o göra)
    väldigt flummig i talet.

någon som har en aning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-04 08:37
    han går inte på någon drog.
    han är likadan hela tiden från morgon till kväll.
    jag har sovit h os honom med. han är precis likadan heeeela tiden

• Svar på tråden vilken drog?
  • Anonym

Benzo eller GHB. Eller analgetica.

• Anonym (orolig)

ingen risk att jag väljer en missbrukare till pojkvän! jag har barn, han kommer aldrig mer in i mitt hem.
    blev mer nyfiken på vad han var påverkad av.

• MosterMammaMia

GHB är min kvalificerade gissning.

• Helena Gordon

Jo tror nog på Benzo jag med!

• SläppHästarnaFria

Man är inte en missbrukar per automatik för att man är påverkad av en substans.

Varför inte prata med honom? =)

• Lolilla
    Anonym skrev 2008-11-11 09:34:39 följande:
    Men benzo är väl godkända mediciner? Han kanske har fått det på recept av någon anledning?
    Läste du TS? Att man har fått det på recept gör ju knappast saken bättre om man inte kan ta det i rätt dos.
  • SläppHästarnaFria

Och du vet såklart exakt vilken dos han borde ta?

Lolilla skrev 2008-11-12 19:37:49 följande:
    Läste du TS? Att man har fått det på recept gör ju knappast saken bättre om man inte kan ta det i rätt dos.
  • Anonym
    Lolilla skrev 2008-11-12 19:37:49 följande:
    Man kan ju få biverkningar även om han tar den dos läkaren sagt.
  • Lolilla
    SläppHästarnaFria skrev 2008-11-12 19:39:10 följande:
    Och du vet såklart exakt vilken dos han borde ta?
    Nej men en gissning är att om man är:

"mörk runt ögonen, trött sa han o han såg itne allt för pigg ut.
    han "fylle" hickade o "fylle" rapade fast luktade inte alkohol över huvudtaget
    han glömde bort vad man sagt nån sekund innan så frågade han om samma fråga igen.
    väldigt kramig och väldigt närgången, inte så att han taffsade men hade gärna sitt annsikte 5 cm från mitt o flinade.
    lite vidgade pupiller (behöver ju dock inte ha med det o göra)
    väldigt flummig i talet"

så har man kanske tagit i lite för mycket? Eller vad tycker du?
  • SläppHästarnaFria

Jag tycker ingenting i en situation där man inte kan tycka någonting utan att ha egentliga stöd för vad man tycker.

Benzoider gör en flummig hur man än bär sig åt då medicinens verkningseffekt ÄR att vara hög på drogen. Att ta benzoider i så små mängder att den här effekten inte infinner sig är lika poänglöst som att ta så lite bedövningsmedel att man inte känner sig bedövad hos tandläkaren.

Lolilla skrev 2008-11-12 21:08:57 följande:
    Nej men en gissning är att om man är: "mörk runt ögonen, trött sa han o han såg itne allt för pigg ut. han "fylle" hickade o "fylle" rapade fast luktade inte alkohol över huvudtaget han glömde bort vad man sagt nån sekund innan så frågade han om samma fråga igen. väldigt kramig och väldigt närgången, inte så att han taffsade men hade gärna sitt annsikte 5 cm från mitt o flinade. lite vidgade pupiller (behöver ju dock inte ha med det o göra) väldigt flummig i talet" så har man kanske tagit i lite för mycket? Eller vad tycker du?
Svar på tråden vilken drog?