• Anonym (orolig)

vilken drog?

jag träffade en kille igår.
    han var jätte trevlig men det var något som inte stämde.
    jag kan svära på att han var påverkad av någon form av drog, så nu ska jag beskriva hans beteende så får ni hjälpa mig.
    (hoppas någon har någon form av tanke kring det hela iaf)
    han var mörk runt ögonen, trött sa han o han såg itne allt för pigg ut.
    han "fylle" hickade o "fylle" rapade fast luktade inte alkohol över huvudtaget
    han glömde bort vad man sagt nån sekund innan så frågade han om samma fråga igen.
    väldigt kramig och väldigt närgången, inte så att han taffsade men hade gärna sitt annsikte 5 cm från mitt o flinade.
    lite vidgade pupiller (behöver ju dock inte ha med det o göra)
    väldigt flummig i talet.

någon som har en aning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-04 08:37
    han går inte på någon drog.
    han är likadan hela tiden från morgon till kväll.
    jag har sovit h os honom med. han är precis likadan heeeela tiden

• Svar på tråden vilken drog?
  • Lolilla
    SläppHästarnaFria skrev 2008-11-12 21:16:49 följande:
    Jag tycker ingenting i en situation där man inte kan tycka någonting utan att ha egentliga stöd för vad man tycker.Benzoider gör en flummig hur man än bär sig åt då medicinens verkningseffekt ÄR att vara hög på drogen. Att ta benzoider i så små mängder att den här effekten inte infinner sig är lika poänglöst som att ta så lite bedövningsmedel att man inte känner sig bedövad hos tandläkaren.
    Ok. Så allt detta är naturliga biverkningar. Sorgligt i så fall. Då skulle jag ha berättat det för ts på första dejten, så hon visste att jag var tvungen att medicinera så starkt. Kan du ge exempel på lite olika läkemedel som har benz som huvudingrediens?
  • SläppHästarnaFria

Sorgligt? Ofta är det man mediciners för i dessa fall betydligt sorgligare. Benzoider klassas inte direkt som tung medicinering utan det beror såklart på mängden benzoider i preparatet och sedan så beror det såklart på individen och hur bieffekter just yttrar sig på denna. Det finns benzoidpreparat för att mildra akut oro till att såväl sänka en mentalpatient i ett aggressivt tillstånd i ett dygn.

Jag är dålig på namn då substansen är väldigt ointressant för mig personligen, jag får snarare panik än ett lugn av den. Den medicin som troligen är mest känd inom området benzoidbesläktade ämnen är nog Rohypnol.

Lolilla skrev 2008-11-12 21:32:33 följande:
    Ok. Så allt detta är naturliga biverkningar. Sorgligt i så fall. Då skulle jag ha berättat det för ts på första dejten, så hon visste att jag var tvungen att medicinera så starkt. Kan du ge exempel på lite olika läkemedel som har benz som huvudingrediens?
  • Lolilla
    SläppHästarnaFria skrev 2008-11-12 21:59:31 följande:
    Sorgligt? Ofta är det man mediciners för i dessa fall betydligt sorgligare. Benzoider klassas inte direkt som tung medicinering utan det beror såklart på mängden benzoider i preparatet och sedan så beror det såklart på individen och hur bieffekter just yttrar sig på denna. Det finns benzoidpreparat för att mildra akut oro till att såväl sänka en mentalpatient i ett aggressivt tillstånd i ett dygn.Jag är dålig på namn då substansen är väldigt ointressant för mig personligen, jag får snarare panik än ett lugn av den. Den medicin som troligen är mest känd inom området benzoidbesläktade ämnen är nog Rohypnol.
    Jag menar självklart inte att medicineringen är sorglig utan den bakomliggande orsaken till medicineringen. Jag själv har fått ganska tung medicinering och får precis som du säger panik. Rohypnol trodde jag för övrigt var ett sömnmedel?
  • Lolilla

Sådär, nu har jag förkovrat mig lit på FASS. Jag kan tyvärr inte hitta något om att ett beteende som i ts skulle bero på biverkningar. Själv har jag också ätit dessa läkemedel och inte heller fått såna biverkningar. Jag tror snarare att det beror på överkonsumtion.

• SläppHästarnaFria

Ok, då är jag med. Jo, jag får panik då jag inte klarar av att få mitt medvetande utsläckt så som det blir på så gott som alla våra mediciner mot sömn- och/eller ångestproblem. På benzoider så känns det som att var tredje sekund blir en minneslucka fram tills man slocknar och man inte kan göra så mycket åt det. Jag tror jag allmänt har svårt att släppa taget, iallfall på det viset då det inte går att kontrollera eller förhindra när man väl har tagit preparatet. Enda som fungerar inom det fältet är nog alkohol, för då skiter man i vilket helt enkelt. ,D

Benzoider används till att både söva och lugna. Rohypnol är helt enkelt väldigt starkt och därför somnar man i regel om man inte har en vana att ta så starka preparat.

Jag håller mig borta från benzoider om jag inte akut behöver få fötterna på jorden i en LSD/psilocybin(svamp)-tripp eller för att lättare kunna somna efter att den typen av drogrus inte längre stimulerar mig positivt och jag helt enkelt vill men kan inte sova på grund av alla intryck som fortfarande ligger kvar och nöter i ens huvud.

• Lolilla
    SläppHästarnaFria skrev 2008-11-12 22:23:14 följande:
    Ok, då är jag med. Jo, jag får panik då jag inte klarar av att få mitt medvetande utsläckt så som det blir på så gott som alla våra mediciner mot sömn- och/eller ångestproblem. På benzoider så känns det som att var tredje sekund blir en minneslucka fram tills man slocknar och man inte kan göra så mycket åt det. Jag tror jag allmänt har svårt att släppa taget, iallfall på det viset då det inte går att kontrollera eller förhindra när man väl har tagit preparatet. Enda som fungerar inom det fältet är nog alkohol, för då skiter man i vilket helt enkelt. ,DBenzoider används till att både söva och lugna. Rohypnol är helt enkelt väldigt starkt och därför somnar man i regel om man inte har en vana att ta så starka preparat.Jag håller mig borta från benzoider om jag inte akut behöver få fötterna på jorden i en LSD/psilocybin(svamp)-tripp eller för att lättare kunna somna efter att den typen av drogrus inte längre stimulerar mig positivt och jag helt enkelt vill men kan inte sova på grund av alla intryck som fortfarande ligger kvar och nöter i ens huvud.
    Låt bli svampen så slipper du problemet
  • SläppHästarnaFria

Sist jag kollade så har inte FASS med benzoider i deras substanssökning. Du får gärna hänvisa mig till vad du har hittat om benzoider och preparat där.

Ämnet medicin är aningen mer komplicerat än att du med dig själv som rättsram kan förklara vad som är rimligt eller inte för andra människor. FASS beskrivningar över biverkningar är väldigt lösa och med exempelvis "dåsighet", "yrsel" och så vidare så kan man mena allt ifrån den lugnande effekten av morfin till just den lugnande av benzoider (och dessa saker skiljer sig grovt från varandra).
    Listan på bieffekter på FASS är inte till för att användas så som du gör här utan är ett hjälpmedel för dem som använder produkterna som en förberedelse för vad som kan vara möjligt att man upplever med ett preparat i sig.
    FASS är inte till för att folk ska sitta på forum och på svart och vitt kunna döma ut vad som är rimligt att en människa kan uppleva eller inte på ett visst ämne.

I övrigt så vet vi inte varför den aktuella människan använder eventuellt benzoider, det kanske är för något som man helt enkelt inte berättar under första träffen.

Lolilla skrev 2008-11-12 22:19:21 följande:
    Sådär, nu har jag förkovrat mig lit på FASS. Jag kan tyvärr inte hitta något om att ett beteende som i ts skulle bero på biverkningar. Själv har jag också ätit dessa läkemedel och inte heller fått såna biverkningar. Jag tror snarare att det beror på överkonsumtion.
  • Anonym

Varför ite fråga honom rätt ut om du nu är så nyfiken?

• SläppHästarnaFria

Never ever ajm to clever! The svamp is majn to explore and nothings gonna stop me! ^__^

Eh, sak jag vara ärlig så tror jag dom flesta har en ganska snevriden bild av dom där psykedeliska drogerna. Att ta något vid slutet av trippen handlar mest om bekvämlighet men vid en snetripp så känns det absolut tryggt att ha sådana till hands, men jag föredrar hellre mina goda vänner framför ett piller vid en snetripp kan jag ju säga.. inte minst då en snetripp handlar om att något behöver komma ut som man inte riktigt vågar släppa taget om man inte heller kan sluta tänka på. Mänsklig kontakt skulle kunna sätta läkemedelsindustrin i bankrut om vi alla visste hur man hanterar den som bäst och när, så fort någon "snetrippar".

Lolilla skrev 2008-11-12 22:42:13 följande:
    Låt bli svampen så slipper du problemet
  • Lolilla
    SläppHästarnaFria skrev 2008-11-12 22:42:49 följande:
    Sist jag kollade så har inte FASS med benzoider i deras substanssökning. Du får gärna hänvisa mig till vad du har hittat om benzoider och preparat där.Ämnet medicin är aningen mer komplicerat än att du med dig själv som rättsram kan förklara vad som är rimligt eller inte för andra människor. FASS beskrivningar över biverkningar är väldigt lösa och med exempelvis "dåsighet", "yrsel" och så vidare så kan man mena allt ifrån den lugnande effekten av morfin till just den lugnande av benzoider (och dessa saker skiljer sig grovt från varandra).Listan på bieffekter på FASS är inte till för att användas så som du gör här utan är ett hjälpmedel för dem som använder produkterna som en förberedelse för vad som kan vara möjligt att man upplever med ett preparat i sig.FASS är inte till för att folk ska sitta på forum och på svart och vitt kunna döma ut vad som är rimligt att en människa kan uppleva eller inte på ett visst ämne.I övrigt så vet vi inte varför den aktuella människan använder eventuellt benzoider, det kanske är för något som man helt enkelt inte berättar under första träffen.
    Jag sökte inte på benzoider, jag sökte läkemedel för läkemedel. Dessutom är jag mycket väl medveten om hur FASS används. Jag håller dock inte med dig i det du skriver. JAG skulle ha berättat varför (och att) jag använde en medicin som gav så kraftiga biverkningar att jag sågs som påtänd av folk.
  • SläppHästarnaFria

Ok. Länka gärna till en av dessa! =)

Vad håller du inte med om?

"JAG skulle ha berättat varför (och att) jag använde en medicin som gav så kraftiga biverkningar att jag sågs som påtänd av folk."

Jo, men det är ju du det. Är du först nöjd när alla människor är som du? ^^

Lolilla skrev 2008-11-12 22:52:45 följande:
    Jag sökte inte på benzoider, jag sökte läkemedel för läkemedel. Dessutom är jag mycket väl medveten om hur FASS används. Jag håller dock inte med dig i det du skriver. JAG skulle ha berättat varför (och att) jag använde en medicin som gav så kraftiga biverkningar att jag sågs som påtänd av folk.
  • SläppHästarnaFria

Eller rättare sagt; tycker du att alla bör och ska behandla sina personliga problem, trauman, psykoser och mentala sjukdomar med dig som föredöme och exempel för en situation som denna eller ens i någon situation?

Man ska inte kommentera vad som är bortom ens kännedom på andras bekostnad - i något sammanhang. It's that simple, you dont even have to do anything to do right. ,)

• kaosmaskinen

Lättare om man söker på bensodiazepin, som det heter...Oxazepam, diazepam, alprazolam, lorazepam, xanor, zopiklon, etc etc.

Diskussinen ter sig smått löjlig, tycker jag. Jag är också mörk under ögonen och nuförtiden rätt ofokuserad, eftersom jag är sjukt stressad. Men jag knarkar inte för det, står inte ens på läkemedel.

• MissKaos

Omöjligt att svara på.
    Det finns ofantligt många droger att välja på idag.
    Dessutom kanju andrqa diagnoser än just missbruk ge "knepigt" beteende. Psykossjukdom tex. Eller bipolärsjd.

Mvh

MK/ SSK vid beroendekliniken.

(¯`°?.¸ ღ♥ JAG HAR EN SNOPP I MAGEN♥ღ¸.?°¯)
  • Anonym (orolig)

hoppsan vad ni har skrivit

men jag ahr pratat med honom om det hela.
    han går på medeciner för epelepsi som kan påverka levern, han har inte sett att han var mörk under ögonen heller och han är ALLTID på detta viset. då har jag sovit hos honom en hel helg.
    han är likadan från det han vaknar tills det han går o lägger sig.
    så det är han som är så här, jag skämms lite över att jag trodde som jag trodde om honom med.
    men jag var öppet ärlig mot honom, han har körkort o fast jobb. alla säger att det är sån han är.

• Anonym (Anna)
    SläppHästarnaFria skrev 2008-11-12 21:59:31 följande:
    Sorgligt? Ofta är det man mediciners för i dessa fall betydligt sorgligare. Benzoider klassas inte direkt som tung medicinering utan det beror såklart på mängden benzoider i preparatet och sedan så beror det såklart på individen och hur bieffekter just yttrar sig på denna. Det finns benzoidpreparat för att mildra akut oro till att såväl sänka en mentalpatient i ett aggressivt tillstånd i ett dygn.Jag är dålig på namn då substansen är väldigt ointressant för mig personligen, jag får snarare panik än ett lugn av den. Den medicin som troligen är mest känd inom området benzoidbesläktade ämnen är nog Rohypnol.
    Benzo är för det första narkotikaklassat. Ta te x Xanor som slår snabbt, men har kort halverings´tid är rena rävgiftet. Att avgiftas från benzo är ett rent helvete. De finns snabba å långtidverkande.
  • Anonym (Anna)
    kaosmaskinen skrev 2008-11-13 00:54:10 följande:
    Lättare om man söker på bensodiazepin, som det heter...Oxazepam, diazepam, alprazolam, lorazepam, xanor, zopiklon, etc etc.Diskussinen ter sig smått löjlig, tycker jag. Jag är också mörk under ögonen och nuförtiden rätt ofokuserad, eftersom jag är sjukt stressad. Men jag knarkar inte för det, står inte ens på läkemedel.
    Precis vad jag oxå tänkte, sök på rätt namn, så underlättar de nog.
Svar på tråden vilken drog?