• Vildingen

Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?

Jag tillhör skaran som prenumererar på Halequin Historisk

Min granne brukar pika mej ibland när hon ser min böcker och kallar mej för "och jag citerar ordagrannt" :

En skam för kvinnosläktet
    Lågutbildad

Allvarligt...
    Är man en skam för kvinnosläktet för att man plöjer en harlequin emellanåt?
    Min hjärna kanske inte orkar med Röda rummet-romaner heeela tiden..

Nån annan som läser Harlequin eller är jag verkligen en skam för kvinnosläktet?

:)

• Svar på tråden Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?
  • Boktokig

Förstår inte varför man ska hålla på "censurera" på biblioteken. Är det inte bättre då att ta in litteratur som folk tycker om. De flesta läser ju trots allt mest för nöjes skull.

• Missboss

Här är en till som älskar harlequin.. Alldelens lagomt för skallen innan man skall sova, ligger på stranden eller bara myser.

Storråda: De är skitbra!!!! Bland det bästa böcker jag har läst och jag har läst MÅNGA.

• Storråda
    Missboss skrev 2008-12-02 17:17:45 följande:
    Här är en till som älskar harlequin.. Alldelens lagomt för skallen innan man skall sova, ligger på stranden eller bara myser.Storråda: De är skitbra!!!! Bland det bästa böcker jag har läst och jag har läst MÅNGA.
    Bra - då har jag något att se fram emot..!

Får väl ta ett omslag från något mer intellektuell bok och sätta runt, när jag läser dem på bussen..! :)
  • smartdum
    Storråda skrev 2008-12-02 17:15:16 följande:
    Nu har jag ställt mig på kö på mina två första Gabaldon: "The fiery Cross" och "A Breath of Snow and Ashes". Så nu hoppas jag att de är så bra som alla påstår..! :)Annars så blir jag ofta besviken på nya romaner idag. Och även när jag läser om gamla favoriter som jag älskade som yngre. Det blir aldrig samma upplevelse numera - jag får inte det där ruset i blodet längre, och jag blir inte "förälskad" i personerna. Det kanske i och för sig är lika bra - någon gång måste man ju mogna! :) - även om läsandet har blivit tråkigare på så sätt.
    Varning!! Fel ordning. De följer kronologisk ordning. Så läs dem från början, annars...... (detta är inget virtuellt hot, eller?)
  • Leone i Västerås

Hade perioder tidigare när jag kunde köpa på mig en hög på loppis och ta med mig ut till sommarstugan.
    Passade bra att ligga och slöläsa i solstolen

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Moj Katile
    Storråda skrev 2008-12-02 17:15:16 följande:
    Nu har jag ställt mig på kö på mina två första Gabaldon: "The fiery Cross" och "A Breath of Snow and Ashes". Så nu hoppas jag att de är så bra som alla påstår..! :)Annars så blir jag ofta besviken på nya romaner idag. Och även när jag läser om gamla favoriter som jag älskade som yngre. Det blir aldrig samma upplevelse numera - jag får inte det där ruset i blodet längre, och jag blir inte "förälskad" i personerna. Det kanske i och för sig är lika bra - någon gång måste man ju mogna! :) - även om läsandet har blivit tråkigare på så sätt.
    Nej nej nej!!
    Läs dem i ordning!
    DE är sjukt bra böcker! Jag tok älskade dem.
    När första boken var utläst så var jag helt knäckt! Tls jag fick veta att det va en serie!
    Nu väntar jag på nya delen!
  • Missboss

Moj Katile skrev 2008-12-02 21:17:26 följande:

Nej nej nej!!Läs dem i ordning! DE är sjukt bra böcker! Jag tok älskade dem. När första boken var utläst så var jag helt knäckt! Tls jag fick veta att det va en serie! Nu väntar jag på nya delen!
    Va?????? Skall det komma en till del?
  • Storråda

Moj Katile skrev 2008-12-02 21:17:26 följande:

Nej nej nej!!Läs dem i ordning! DE är sjukt bra böcker! Jag tok älskade dem. När första boken var utläst så var jag helt knäckt! Tls jag fick veta att det va en serie! Nu väntar jag på nya delen!
    Vad dumt då - det här var de enda delar som fanns på engelska på vårt folkbibliotek. Men jag provläser väl en, och blir jag så där frälst som ni är här, så får jag väl köpa dem allihopa på Tradera eller Blocket..!
  • Moj Katile
    Missboss skrev 2008-12-02 21:24:45 följande:
    Moj Katile skrev 2008-12-02 21:17:26 följande: Va?????? Skall det komma en till del?
    An Echo in the Bone Heter den nya å ska släppas nästa sommar!
    Får läsa de andra till dess!
  • Moj Katile
    Storråda skrev 2008-12-02 21:26:29 följande:
    Moj Katile skrev 2008-12-02 21:17:26 följande: Vad dumt då - det här var de enda delar som fanns på engelska på vårt folkbibliotek. Men jag provläser väl en, och blir jag så där frälst som ni är här, så får jag väl köpa dem allihopa på Tradera eller Blocket..!
    Vill du inte läsadem på svenska då? De är lika bra vilket som!
    Svenska brukar vara lättare att hitta!
    Jag har köpt mina på loppisar och antikvariat. Inte gett mer än 40kr st för dem.
Svar på tråden Nån annan som läser Harlequin och INTE skäms?