Inlägg från: Einstein |Visa alla inlägg
  • Einstein

Mia - Sanningen om gömda del 2

vi kanske ska ta och läsa om Gömda och diskutera innehållet i den i väntan på att Monicas bok släpps!

• Einstein

En fråga om Monicas blogg, måste man vara medlem för att skriva kommentarer? Om det går att skriva utan att vara medlem, hur gör man då? jag tänker inte skriva något just nu, men det kan vara bra att veta ändå...eller kanske inte!

Förlåt, jag vet att detta är ot.

• Einstein

Tant Greta skrev 2008-11-11 22:11:31 följande:

Ser ut som att du måste registrera ett ett googlekonto. Tycker att TS borde lägga till att här är inget OT   
    Fast då tappar vi kanske det vi egentligen vill diskutera...böckerna! vi har tappat det en gång och jag vill inte att vi gör det igen.
  • Einstein

Tant Greta skrev 2008-11-11 22:13:21 följande:

Men slog han inte dottern också vid något tillfälle?
    Enligt boken eller enligt bevisen som Monica säger sig ha!

Jag tycker att vi som sagt borde uppdatera oss om vad som egentligen står i Gömda, så vi kan väga det mot vad Monica skriver i sin bok (när den kommer ut).
  • Einstein
    nonayti skrev 2008-11-11 22:15:44 följande:
    hej. fick man nu kommentera om MA blogg. Ma har skrivit nåt om mia och om det är sant, ja då tycker jag att det är skrämmande om mia har ljugit. fick man citera
    Det är okej att citera och plocka saker ur Monicas blogg så länge det har med sakfrågan att göra - alltså böckerna och Mias historia. Allt annat ska du hantera enligt fls rekommendationer - blunda, ignorera (och anmäla)! ja anmäla kan du ju inte eftersom bloggen inte ligger på fl.
  • Einstein
    Thalis skrev 2008-11-11 22:20:19 följande:
    Principen barnets bästa har funnits i många år!Men enligt MA har Osama inte gjort så mycket som Mia påstår!
    "Barnets bästa" kom väl med Barnkonventionen och den antogs 20 november 1989.

www.bo.se/Adfinity.aspx
  • Einstein
    NovJenny skrev 2008-11-11 22:22:58 följande:
    Nej, men jag antar att Mia kanske gav hennes version? Sedan kanske man inte todde speciellt mycket på vad Osama hade att säga. Brukar ju bli så...
    Fast enligt Monica så finns det ju inget belägg för att det var som Mia påstår. Om Monica har rätt, så var det aldrig så allvarligt som det utmålas i gömda och om jag fattat henne rätt så ska historien vara uppmålad efteråt. Då har ju Mia heller inte haft denna historia som grund till egen vårdnad!

Någon som hängde med?
  • Einstein

blå fisk skrev 2008-11-11 22:25:42 följande:

Fast hur man tolkar "Barnets bästa" kan ju ha förändrats sen dess.
    Jo, men utspelar sig inte Gömda före 1989? Alltså före Barnkonventionen?
  • Einstein
    Lalalong skrev 2008-11-11 22:25:51 följande:
    Undras tro var jag ska få tag på Gömda. Jag har alla de andra böckerna, men inte Gömda. Den lånade jag av en kompis. Men jag ska försöka hitta den, för jag blev väldans sugen på att läsa den igen. Det var ett tag sen!! Nu ska jag sova! Godnatt på er
    Jag har samma problem! Jag har alla de andra böckerna trots att jag inte köpt någon av dem! Mina föräldrar har köpt dem, läst dem och dumpat dem hos mig. Fast Gömda tror jag att jag lånat ut och aldrig fått tillbaka.
  • Einstein
    Thalis skrev 2008-11-11 22:31:38 följande:
    Men innan konventionen "fanns" principen,det är bara att denna princip är grundpelare för konventionen.
    Okej, men jag vet samtidigt att synen på barnet ändrats väldigt under de senaste 30 åren och det kan ha påverkat så att det var lättare för en mamma att få vårdnaden då mor om det skulle vara nu.
Svar på tråden Mia - Sanningen om gömda del 2