Inlägg från: Einstein |Visa alla inlägg
  • Einstein

Mia - Sanningen om gömda del 2

Nej nu tror jag att jag ska ta min snoriga näsa och göra som resten av min familj - SOVA!

Jag hoppas verkligen inte att Monica eller någon annan tog illa upp av min fundering, den var inte illa menad. jag är helt enkelt nyfiken på vilka följder boken kan få.

• Einstein
    Thalis skrev 2008-11-14 22:47:35 följande:
    Jag har inte heller sagt att du sagt det du tror att jag sa Tror inte heller att andra sidan kommer att stå passivt, tror att det kommer att bli en mini Big bang!
    Ja eller så blir det bara en liten notis i ena hörnet av en tidning och så sedan knäpptyst.
  • Einstein
    Thalis skrev 2008-11-14 22:51:33 följande:
    Sov gott! Denna tråd är för diskussion och tar manilla vid sig av någons funderingar, så borde man kanske inte läsa om inlägget
    Fast det beror nog på hur man tolkar person och sak i denna fråga. Jag kan bara svara för mig själv, jag undrar över sakfrågan. För mig har det ingen betydelse vilken personen bakom boken är, som tagit risken. Nu är det Monica som skrivit boken och det blir då hennes jag undrar över, men det kunde lika gärna ha varit någon helt annan. Alltså inget personligt mot Monica.
  • Einstein

Jisses vad ni hat hållit låda i natt! Jag som sovit borde vara utvilad, men det har en förkylning satt stopp för. Jag ska till ishallen nu och efter det hade jag tänkt åka in och fixa Gömda-boken, men nu får vi se om jag orkar. Fast det hade verkligen varit skönt med en bok nu när jag mår som jag gör.

• Einstein

Jag har heller vare sig bytt sida eller tagit ställning. Monicas påståenden har skakat om bilden lite för mig, men jag vill ha mer på fötterna innan jag tar hennes ord för sanningen!

• Einstein
    Barkbam skrev 2008-11-15 12:23:59 följande:
    Hela diskussionen går just nu ut på spekulationer, vi som har läst Gömda och Asyl, sitter just nu med ett pussel, men eftersom det saknas en bok, är det som att det fattas bitar, för att få ihop historien. Var det en bättre förklaring?
    Fast jag har svårt att tro att pusslet blir färdigt bara för att vi läser Monicas bok. Jag har svårt att tro att en helt opartisk person kan sitta med hela sanningen.
  • Einstein

Haha! Jag undrar om jag ska ta och anta Monicas skattjakt! Undrar vad maken skulle säga om jag gav mig ut på jakt efter gator som börjar på dessa bokstäver och i olika städer runt om i landet? hade han inte idiotförklarat mig innan, så skulle han garanterat göra det i så fall (han förstår inte nöjet med att diskutera denna historia! ) En sak vet jag i alla fall, priset skulle inte löna sig! Det skulle kosta betydligt mer än att köpa boken. Fast det var en kul idé av Monica!

• Einstein
    Lolilla skrev 2008-11-15 13:57:34 följande:
    Det är väl en opartisk person om någon som _kan_ sitta på hela sanningen? Om man är partisk däremot så blir det svårare...
    Jag valde kanske lite fel ord, men jag tror inte att någon som ej var med kan hitta hela sanningen. Dessutom är jag övertygad om att det finns minst två sanningar i det här fallet. För även om inte alla fakta i boken är sanna, så tror jag inte att Mia och Osamas sanningar är lika.
  • Einstein

Kan ingen komma in här och få lite fart i diskussionen så jag får en ursäkt till att slippa städa!

• Einstein
    Emmel skrev 2008-11-15 15:21:29 följande:
    Ha ha ha ha Sitter och läser vad ni skrev i natt... Snacka om virriga... Tur att man inte är ensam med att vara förvirrad i detta :0)
    Det var väl någon som antydde att det fanns alkohol med i bilden i natt? Jag håller med om att det var lite virrigt! Fast de verkade ha en trevlig stund i alla fall!
Svar på tråden Mia - Sanningen om gömda del 2