Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

Firstandhappy skrev 2008-12-01 12:30:35 följande:
    Tänkte att vi skulle göra så här för att underlätta lite...ang middagen på söndag så kan väl alla skriva I MIN GÄSTBOK vad de äter och om det är något speciellt som man vill göra!!Söndag7'e december alltså kl 15.00blir lite lättare för mig att hålla koll på vad som då finns o inte finns eftersom jag inte har tid att sitta här hela dagarna och följa upp!! Låter det som en bra ide..Lillisen, att du vill göra Jansson är uppfattat!!I MIN GÄSTBOK ALLTSÅ::
    då skikar jag in strax hos dig
    dinana skrev 2008-12-01 12:18:38 följande:
    jasså... jag ser då ingen skillnad... =P men om du säger det så... får hoppas man har en liten där inne nu då som lever loppan. Kände inte första rörelsen förräns i vecka 21 med Molly.. så jag får väl ta och räkna med att jag inte kommer känna av något än på ett tag.
    jag tycker skillnaden är stor och den syns jätteväl.eller är det ingen skilnad mellan v 12 och 13?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-12-01 14:12:47 följande:
    Familjetrollet: Nu har jag lagt upp bilder på julgardinerna i mitt galleri. Ni andra får också kika om ni vill.
    då kikar jag in och tittar på bilderna
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-12-01 14:12:47 följande:
    Familjetrollet: Nu har jag lagt upp bilder på julgardinerna i mitt galleri. Ni andra får också kika om ni vill.
    vad fina julgardinerna blev.jättegulligt julkort  på lillan såg jag oxå
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-12-01 14:37:41 följande:
    Familjetrolletjag skulle skriva till dig men kom inte in..Becka tar med sig bullar o korv o lax så det behövs inte...
    då fixar jag så du kommer in hos mig
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-12-01 16:07:21 följande:
    Hoppar in lite snabbt, hinner inte läsa ikapp ni skriver ju som aldrig för, här har man just kommit hem från bvc och ska vidare in till barn jouren, bvc tanten ringde tom in till barn och sa hur arvid mådde, med näsa och allt och tydligen får han anstränga sig i mängder när han äter för de kollade hur andningen var när han åt och den var inte oki. Men han hade endå gått upp eftersom han äter ständigt för att vara avkopplad pga andningen så han vägde idag 5240g. Gått upp 210 på en vecka. Olivias första dag i skolan gick kanon, en gladare tjej har man inte sett på länge. Nepp dags att mata barn och åka till stan sen. Trevlig kväll på er alla. Skriver hur de gått sen när vi kommer hem om vi kommer hem.
    då skickar jag många krya på dig kramar till lille söte arvid.då får ni ha det bra på stan.
    Guardian Angel 07 skrev 2008-12-01 16:10:31 följande:
    Familjetrollet: Tack för kramarna mm, tiden går enormt fort! Kan inte förstå att vår lilla älskling blir 1 år om 30 dagar Allt bra med dig?
    här är det bra.sonen var här i helgen.för första gången kunde han prata om sin farfar utan att må dåligt.jag förstår att han saknar sin farfar väldigt mycket då de hade många fina stunder tillsammans.
    har N börjar gå längs möblerna nått?
    Skorpan08 skrev 2008-12-01 14:31:24 följande:
    Tack så mycket. Jo, hon är fin min lilla ögonsten!
    det kan jag allt förstå att hon är
    Fru T skrev 2008-12-01 14:25:28 följande:
    Nu lägger ja upp en ny magbild har inte orkat fota när ja mått så dåligt, liksom haft annat på tankarna, men nu jädrar å ja e heelt säker på att ja kännt en lite vilding där inne redan...
    hoppas du mår bättre snart.bebissparkar är mysigt
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-12-01 16:22:22 följande:
    Det är nog absolut ingen fara, eftersom hon sa att han är så lång och späd. Han har aldrig varit nån tjockis utan lång och smal. Då tycker jag nog att 11 kg på en 2-åring låter väldigt lite.
    vår lilla är 112 cm och väger 17,5kg och hon är smal.man kan inte bara gå efter vikten,det kan skilja mycket i längd på barn trots deras ålder är samma.våran stora tös är 12 cm längre än vad en 7 åring ska vara
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-12-01 16:28:18 följande:
    Familjetrollet: Men så skönt att han börjat öppna upp sig! Var det länge sen hans farfar gick bort? N går längs möblerna så det är full fart på henne, nu bara väntar vi på att hon ska gå utan vår hjälp JennyoPatrik: Mm, men vi ger henne margarin i maten för det tyckte sköterskan att vi skulle göra. Förstår att du är less på att vara gravid men nu behöver du inte vänta länge på din andra prins Då är han lång och ståtlig Lucas Jag gissar att N också kommer vara så lång på ettårskontrollen vore kul att träffa din prins någon gång Själv mår jag toppen!

hans farfar gick bort hastigt i augusti förra året.det känns ledsamt varje födelsedag och jul när hans farfar inte finns numera.

sonen har haft det mycket kämpigt senaste åren och efter att hans farfar gick bort så han har blivit "stökigare".men i helgen pratade vi en del om hans beetende i skolan och hemma.så man får hoppas att han börjar skärpa till sig

skoj att N har börjar gå med stöd,barn är så söta när de börjar gå och börjar prata

• Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-12-01 16:32:11 följande:
    Det viktigaste är att barnet följer sin egen kurva! Och om det skulle vara någon fara med vikten så talar nog säkerligen bvc om det. Det är ganska många som har frågat mig om Nathalie är äldre än vad hon är just för att hon är lång och smal, precis som Lucas!
    pecis alla barn har sin egna kurva.min son var jätteliten de första åren då han var liten när han föddes.men idag är han normallång och snart längre än mig
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-01 16:36:14 följande:
    Vad var det för program? 10 kg "ska" de väga när de är 1 år så det låter väldigt lite att de ska väga det vid två års ålder! Leo vägde nästan 10 kg på sin 1 årsdag.
    jag har hört att bern ökar sin dubbla vikt från födseln till 1 års ålder så då stämmer ca 10 kg bra
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-12-01 16:50:50 följande:
    är så trött på allt tjat om vikt hit o dit med barnen, så länge man ser att de mår bra och utvecklas som de ska är det väl verkligen skit samma hur mycket de väger, jag ser hellre att jag har en unge som väger ett kilo för mycket eller 3 om de skulle bli sjuka än att de ska följa den *jäv**la kurvan och vara små och underviktiga..Förstår inte hela grejjen med att barn ska vara så små o petita... vad ligger det för slags pondus i det???
    självklart,men små barn ska ju inte vara feta/överviktiga...jag tycker det är bra att bvc kollar barnen i tidiga år så de slipper bli rejält överviktiga och få problem åga vikten
    dinana skrev 2008-12-01 17:01:51 följande:
    Haha, i sådana fall skulle Molly väga väldigt lite nu då...  jag menar hon vägde ju 1700 gram  när hon föddes...
    det är ju barn som föds fullt gångna som de säger ska öka sin dubbla vikt under tills ett års ålder.min son väge 2210 gr så han var liten han oxå trots att han var fullt gången
    Marayah skrev 2008-12-01 20:06:21 följande:
    Va gör du hemma??
    hoppas ni har haft en bra helg
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!