• Marayah

VI från Linköping del 2!!

Ännu en ny tråd.  Va vi e duktiga på att pladdra.

Marko 031103, Filip 080621
  • Svar på tråden VI från Linköping del 2!!
  • Familjetrollet

god kväller hoppas alla har haft en bra dag.här har man hostat hela dagen.hoppas man slipper penecillin denna gång.

idag tog vi en tur till g-lund och kolla upp lite lgh,fanns några som låg bra till men de hade alldeles för snar inflyttning för oss.

mammatill4a jag träffar er gärna när ni ska till stan igen.imorrn ska vi ta det lugnt hemma.lilan har redan haft panik och gråtit idag pga tröga ungar som har slängt och smällt smällare överallt.trots åldersgräns så ser man ungar i 8-14 års ålder som skjuter smällare/raketer.

ingen verkar kunna svenska då alla hushåll hos g-lunds har fått ett papper om att det inte får smällas smällare/raketer i området!

så imorrn kommer bli en dag med mycket gråt här hemma.vet nån om det finns öronproppar till små barn? så tösen slipper gråta och få panik imorrnLedsen

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2008-12-30 19:03:33 följande:
    god kväller hoppas alla har haft en bra dag.här har man hostat hela dagen.hoppas man slipper penecillin denna gång.idag tog vi en tur till g-lund och kolla upp lite lgh,fanns några som låg bra till men de hade alldeles för snar inflyttning för oss.mammatill4a jag träffar er gärna när ni ska till stan igen.imorrn ska vi ta det lugnt hemma.lilan har redan haft panik och gråtit idag pga tröga ungar som har slängt och smällt smällare överallt.trots åldersgräns så ser man ungar i 8-14 års ålder som skjuter smällare/raketer.ingen verkar kunna svenska då alla hushåll hos g-lunds har fått ett papper om att det inte får smällas smällare/raketer i området! så imorrn kommer bli en dag med mycket gråt här hemma.vet nån om det finns öronproppar till små barn? så tösen slipper gråta och få panik imorrn
    När vi flyttade från Graflunds i Eskilstuna till Graflunds i Lkpg slapp vi uppsägningstiden för att vi flyttade inom samma bolag och flyttade till en större lägenhet. Samma regler borde väl gälla här? Fast ni kanske inte ska ha större?

Jag vet inte om det finns speciella öronproppar till barn. När vi var på Winnerbäck hade Lucas såna hörselkåpor som finns till småttingar, de är toppen. Det hörs inte mycket igenom dem alls.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-12-30 19:22:44 följande:
    När vi flyttade från Graflunds i Eskilstuna till Graflunds i Lkpg slapp vi uppsägningstiden för att vi flyttade inom samma bolag och flyttade till en större lägenhet. Samma regler borde väl gälla här? Fast ni kanske inte ska ha större?Jag vet inte om det finns speciella öronproppar till barn. När vi var på Winnerbäck hade Lucas såna hörselkåpor som finns till småttingar, de är toppen. Det hörs inte mycket igenom dem alls.

vi ska flytta till lika stor lgh så det blir 3 månaders uppsägning.nackdelen med skägget är skolorna.de är inget bra alla vad man har hört.sen har jag bara hemska minnen själv från de skolorna så vi ska kolla om barnen kan gå i ryd och ha skolskjuts i höst

vi har funderat på hörselskydd men just nu är man rätt pank.får kolla på apoteket imorrn efter öronproppar till barn

• JePaLuLi

Fast jag har hört att de är jättebra. Det är ju säkert olika det där vad man har för intryck.

Nu ska vi snart spela Bingolotto och hoppas på storvinst
    En ny bil vore inte fel, eller en resa till en egen paradis ö

• Leos och Vincents mamma

Vi ska oxå spela bingolotto strax

Familjetrollet: Apoteket har öronproppar till barn, vi köpte där till Leo en gång.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-12-30 19:40:18 följande:
    Fast jag har hört att de är jättebra. Det är ju säkert olika det där vad man har för intryck.Nu ska vi snart spela Bingolotto och hoppas på storvinst En ny bil vore inte fel, eller en resa till en egen paradis ö
    då får ni ha en bra bingokväll.håller tummarna att ni vinner
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-30 19:47:49 följande:
    Vi ska oxå spela bingolotto strax Familjetrollet: Apoteket har öronproppar till barn, vi köpte där till Leo en gång.

vad bra då får det bli en tur dit imorgon.hoppas allt är bra med er

här ska man fixa lite tvätt nu

ha en bra kväll allesammans

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-30 19:47:49 följande:
    Vi ska oxå spela bingolotto strax Familjetrollet: Apoteket har öronproppar till barn, vi köpte där till Leo en gång.
    Lycka till
    Familjetrollet skrev 2008-12-30 19:51:58 följande:
    vad bra då får det bli en tur dit imorgon.hoppas allt är bra med er här ska man fixa lite tvätt nu ha en bra kväll allesammans
    Tackar!
    Detsamma.
  • Leos och Vincents mamma

Jenny: Detsamma

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mammatill4a

Ja jag säger då det, fan att man ska glömma köpa bingo lotter jämt och ständigt då, ja vill ju med spela men visste ju inte att de var något, så ofta tittar ja på tv reklam. Så jag snyftade till mig en pizza för sista gången ever nu ska kg väck och ja ska börja må bättre om de går. Ha en trevlig kväll på er och hoppas att vi vinner nåt

• Skorpan08

Familjetrollet skrev 2008-12-30 19:03:33 följande:

god kväller hoppas alla har haft en bra dag.här har man hostat hela dagen.hoppas man slipper penecillin denna gång.idag tog vi en tur till g-lund och kolla upp lite lgh,fanns några som låg bra till men de hade alldeles för snar inflyttning för oss.mammatill4a jag träffar er gärna när ni ska till stan igen.imorrn ska vi ta det lugnt hemma.lilan har redan haft panik och gråtit idag pga tröga ungar som har slängt och smällt smällare överallt.trots åldersgräns så ser man ungar i 8-14 års ålder som skjuter smällare/raketer.ingen verkar kunna svenska då alla hushåll hos g-lunds har fått ett papper om att det inte får smällas smällare/raketer i området!
    så imorrn kommer bli en dag med mycket gråt här hemma.vet nån om det finns öronproppar till små barn? så tösen slipper gråta och få panik imorrn
    Det finns öronpropar i silikon som man lägger i ytterörat, dom är jättebra för barn. Dom "vanliga" som ska in i örat kan kännas obehagliga. Dom heter Mack´s och kostar 47:- för två par. Dom kan återanvändas flera ggr.
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!