Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

JePaLuLi skrev 2008-11-20 09:22:18 följande:
    Här har man haft konstant värk sen kl. 19 igår. Inget hjälper, varken varmt bad eller alvedon... Börjar bli trött på det här och hoppas att det är på G nu. Gubben är hemma från jobbet iaf, så vi får väl se om vi hamnar på förlossningen sen Håll tummarna!
    då är det nog på G.då kanske du har en bebis till helgen.
    Maria84 skrev 2008-11-20 08:21:44 följande:
    En aningen seg här idag.. Men det är bara att ösa på för det är fullt upp här idag. Ska tvätta och städa av, och så måste vi iväg och hämta vägtrummor på ett ställe eftersom vi gör om en av våra vägar här, sen kommer det en kattköpare hit på em, och så ska det handlas och mycket mera. Så jag har att göra

man blir verkligen seg under denna årstid.här har man börjat klippa ut tygbitar till en tunika.

ni får ha en bra dag.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-20 10:10:51 följande:
    Igår budade jag på en videokamera som jag typ har önskat mig sen förra julen på Ebay. Och tror ni inte att manblir överbjuden när det är 5 sekunder kvar... blev sååå besviken..Men så under kvällen så fick jag ett mail från säljaren som undrade om jag ville köpa kameran direkt istället för 330 pund och då skulle han bjuda på frakt och försäkring. Kan ma lita på det där? Vi snackar om en kamera som skickas från England nu. Säljaren hade lite myska adress och namnet vart ju inte direkt av den engelska sorten... men men..Jag slog sak i saken och köpte kameran. Så nu sitter jag här och väntar på att kameran skall komma i brevlådan. Frågan är om den kommer innan jul? Han lovade att skicka iväg den idag.. så om allt går som vanligt så borde jag ju ha kameran i mitten av nästa vecka... Kan tilllägga att den kostar runt 7-8000 kr ny här i Sverige.. så nu håller man alla tummar för att man skall ha en videokamera till jul.

då ska jag hålla tummarna att säljaren är seriös.maken köpte en videokamera igår för 700 kr(ny)hade kostat ca 3000 kr förut i butiken.idag ska han köpa band så vi kan filma barnen.

nu ska jag strax fixa mat.måste plocka undan fört efter mitt syande.det blev en supersöt tunika i 70 talsmodell och mönster.ikväll ska det sys en klänning

n får ha en bra dag

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-20 11:54:38 följande:
    Ja, jag håller alla mina tummar att den dyke rupp... man har ju läst både det ena och det andra när det gäller att handla på Ebay, men man kan ju inte gå å tro det värsta om alla. Egentligen hade jag bara tänkt att buda upp till 350 pund, men jag blev ju som sagt överbjuden så då gav jag upp. Men när han sedan skickade ett Second Chance Offer till mig så kunde jag ju inte tacka nej... dessutom skulle han bjuda på frakten som annars hade gått på 260 kr.

ja det finns ju många fula fiskar även på tradera.har fått en del köpare som har uppgett falska identiteter och som bor utomlands men hittar på en adress i sverige.

då håller jag tummarna att videokameran hinner komma till jul

• Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2008-11-20 16:30:47 följande:
    Wiihii!Madagascar 2 har premiär imorgon. Ni vet var ni kan hitta mig imorgon kväll. Ettan är min favortifilm alla kategorier. ♥
    jag har inte ens sett ettan ännu
    JePaLuLi skrev 2008-11-20 16:19:14 följande:
    Den 8/12 har jag bf. Men det är ju ingen som tror att jag kommer gå så länge eftersom jag får barn så tätt. Jag rä ju redan öppen dessutom. Men inget nytt hände idag iaf. Vi var uppe på förlossningen och allt såg bra ut. Fick diagnosen svår foglossning och istället för bebis fick jag massa tabletter med mig hem. Surt sa räven

ush för värk.men snart har du din bebbe.

här har vi fart runt på tornby idag och handlat.

finns det nån som vill fika i helgen?

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-20 19:57:48 följande:
    Tyvärr så har vi fullt upp i helgen, veckohandla o lite andra saker på lördag o sen få mysa med en nyfödd bebis som föddes i söndags på söndag.
    mysigt att få gosa bebis.här får man vänta tills ens barn får barn innan man får mysa bebis igen.vad lite folk det var på maxi idag trots att det var BB idag.

här väntar man på att andra avenyn ska börja.ni får ha en bra kväll
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2008-11-20 22:02:14 följande:
    Familjetrollettack var negativ idag med.. sist jag var gravid var det negativt i 8 veckor sen blev det posetivt men är jag gravid är det ett mirakell läkarna tror ju att jag är steril så...
    ush vad sorligt.hoppas du kan bli gravid.hur gammalt är ditt barn?
    Skorpan08 skrev 2008-11-21 09:17:22 följande:
    Ser ut att bli en fin men kall dag! Idag ska vi till bvc, är två månader sen vi vägde och mätte lilla fröken. Så det ska bli kul och se hur mycket hon har växt.Mannen kommer hem tidigt idag så vi ska till Norrköping en sväng också.
    ni får ha en bra dag.vi ska ev till norrköping i morrn,beror på när maken har jobbat färdigt
    Maria84 skrev 2008-11-21 09:19:58 följande:
    Fasiken vad jag känner för att sätta upp adventsljusstakar och sånt idag. Men det är ju egentligen en hel vecka kvar ju. Är ju så mysigt när man får upp allt och nu när det ligger lite snö ute också. Ingen värme direkt i kåken idag, 17 grader bara. Så jag måste bege mig ned till pannrummet snart och sätta igång pannan så vi får lite värme här inne om nån timme eller så. Tar ett tag innan tankarna kommer upp i grader, nackdelen med vedeldning, men det finns ju fler fördelar som tur är Annars idag så ska jag städa av lite, tvätta en massa, handla och så kommer ev mina föräldrar på middag ikväll. Har inte fått tag i dem ännu för att fråga så det återstår att se om de kan..
    17 grader lät kallt.jag vill och julpynta.men det är bara en vecka kvar så man får stå ut .en del har redan satt upp julpynt i området

här sitter man och vilar lite vid datorn.har sytt ett par tights nu på morgonen och ska snart sy klart ena klänningen

ni får ha en bra dag.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2008-11-21 11:32:54 följande:
    Familjetrolletjag fick göra abort i vecka tio på grund av skallbrock eller hur det nu stavas och efter det fick jag en kraftig infektion och sen dess han jag inte kunnat bli gravid så vi får se om jag är det eller inte fortfarande inte fått min mens och testen är negativa men har konstant halsbränna och ont i mina två bästa kompisar så
    ush vad sorgligt.jag ska hålla tummarna hårt för dig att du blir gravid/är gravid.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-21 14:58:57 följande:
    dinana: Oj, förlåt, var inte meningen att inlägget skulle låta så surt. Jag är bara lite frustrerad här för Vincent är sjuk, har 39 graders feber o är jättesnorig o bara gråter hela tiden Men det var alltså inte meningen att låta så sur.
    stackars liten,det verkara gå rejäla förkylningar nu.som tur har jag inte blivit smittad.helt otroligt att jag är frisk så här års.maken är sjuk oxå.
    Firstandhappy skrev 2008-11-21 16:02:01 följande:
    Innan vi flyttade från Mjölby hade ena grannen satt upp julgardiner och ljusstakar i AUGUSTI..Fan tidigare än IKEA juh, men visst är man sugen nu när snön faller lite lätt, dricka glögg vill jatg göra med!!!Hoppas Vincent blir bättre.. Wille e med lite småsnorig just nu..
    Skrattandedet finns då folk till allt
    Firstandhappy skrev 2008-11-21 17:28:58 följande:
    mmm kräks va mysigt.... inte ett dugg avis, klarar inte av kräks alls, spyr själv som en gris då..
    kräks är det värsta som finns,kräks nästan själv när barnen lägger en pizza
    Firstandhappy skrev 2008-11-21 17:08:01 följande:
    o va mysigt, här blir det att bara ta det lugnt ikväll, ska jobba 24 timmar imorgon igen.. suck pust stånk stön, känner inte alls för det men va ska man göra när det  är kort om folk..
    vad jobbar du med för något?

hoppas alla har haft en bra dag.här har man syt nästan hela dagen.blev rejält paff idag när jag öppnade posten,drog en ramsa för mig själv när jag fick en bok som jag inte hade beställt.men sen såg jag att jag hade VUNNIT!kors i taket,jag vinner aldrig numera.men jag vann DOGGE D bok och singel som är signeradeGlad

skoj att man får tur nån gång

imorrn ska jag jaga tyger.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-11-21 19:09:38 följande:
    jobbar som personlig assistent..
    okej,har du jobbat som det länge?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-11-21 19:36:11 följande:
    blev klar med min utbildning som det 2004 och sedan dess har jag jobbat som det. trivs kalas men funderar väl på att lägga på en extra kurs o bli behandlingsassistent.

måste vara ett skoj jobb.skulle kunna tänka mig det som jobb om min kropp hade varit smärtfri

är det nån mer som ska se idol ikväll?synd att fel åkte ut  sist

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-21 22:19:52 följande:
    Nån som vet om Hjärta till hjärta har tagit fram några julsaker ännu? Skulle behöva ha till samlingssalen och det känns lite onödigt att köpa allt nytt. Ska ändå åt stan till imorron så det hade ju varit perfekt om de hade det så man kunde dyka in. Är ju inga höjdartider de har öppet direkt.
    de har börjat smått och även myrorna och övriga second handaffärerna
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!