• kråkan krax

    Malmötjejer som planerar eller väntar barn

    Vi är ett gäng som hållt ihop sen maj 07. Vissa är kvar sen första början och vissa har precis dykt in i tråden. Alla är välkomna
    En av oss har fött sin dotter, några av oss föder inom några veckor och resten har BF datum under våren/sommaren. Här ska ploppa ut Malmöbebisar på rullande band. 

    BF-PROGRAM 2008/2009 
    Sleeping Angel : BF 14/11
    Puppy5: BF 2/12
    Kråkan Krax: BF 2/12
    Miss Giggle: BF 21 /12
    Blimpen: BF 7/2-09 (har även en son på 14 mån)
    Mrs Soffi: BF 22/2-09
    Tracy: BF 12/3-09
    Lillstrumpa84: BF 20/4-09
    Miniluvan: BF JUNI/JULI-09
    Wööörmi: BF JULI-09
    Lindajm: BF  JULI-09

    Bebisar 
    Zazzu: Födde Hanna 24/9


    v 38
  • Svar på tråden Malmötjejer som planerar eller väntar barn
  • mrsSoffi

    kråkan krax skrev 2008-11-18 18:22:07 följande:


    Mrs Soffi: Grattis till HP! Vad är det i ditt yrke som gör att det är för tungt? Nyfiken eftersom jag själv fått avslag.Är du ensam om att vara kvinnlig lokförare där du jobbar eller finns det fler tjejer?
    Tack!
    Aj då, har du fått avslag?! Helt avslag?? Vad jobbar du med? Har du överklagat?

    Som lokförare ska man lyfta koppel som sitter mellan lok och vagn, och det väger mellan 25-30 kilo. Växlar ska ibland läggas om. Klotet där väger runt 15 kilo. Trånga utrymmen inne i maskinrummet. Trångt mellan vagn och lok...ca 0.5 x 0.6 meter där emellan
    Tidiga mornar, sena kvällar, nattarbete. Ingen chans till rast eller toalettbesök när man kör. Vet inte riktigt vad dom ansåg vara värst, men det känns riktigt skönt att det är beviljat iaf.
    Just på min arbetsplats börjar vi bli en hel del tjejer faktiskt Men helt klart är ju grabbarna överrepresenterade. (min pojkvän till exempel hehe )
    Hörde om en annan tjej på en annan station som har BF en dag efter mig...hon hade oxå fått godkänd HP.
  • mrsSoffi

    kråkan krax skrev 2008-11-18 18:22:07 följande:


    Mrs Soffi: Grattis till HP! Vad är det i ditt yrke som gör att det är för tungt? Nyfiken eftersom jag själv fått avslag.Är du ensam om att vara kvinnlig lokförare där du jobbar eller finns det fler tjejer?
    Tack!
    Aj då, har du fått avslag?! Helt avslag?? Vad jobbar du med? Har du överklagat?

    Som lokförare ska man lyfta koppel som sitter mellan lok och vagn, och det väger mellan 25-30 kilo. Växlar ska ibland läggas om. Klotet där väger runt 15 kilo. Trånga utrymmen inne i maskinrummet. Trångt mellan vagn och lok...ca 0.5 x 0.6 meter där emellan
    Tidiga mornar, sena kvällar, nattarbete. Ingen chans till rast eller toalettbesök när man kör. Vet inte riktigt vad dom ansåg vara värst, men det känns riktigt skönt att det är beviljat iaf.
    Just på min arbetsplats börjar vi bli en hel del tjejer faktiskt Men helt klart är ju grabbarna överrepresenterade. (min pojkvän till exempel hehe )
    Hörde om en annan tjej på en annan station som har BF en dag efter mig...hon hade oxå fått godkänd HP.
  • mrsSoffi
    lindajm skrev 2008-11-19 13:19:54 följande:
    När gjorde ni första VUL/UL
    Fick inget VUL, så gjorde första UL i vecka 18+2
  • lindajm

    mrsSoffi: okej! var det inte drygt o vänta så länge innan man fick bekräftelse på att det fanns något levande i magen??

  • mrsSoffi
    lindajm skrev 2008-11-19 13:46:07 följande:
    mrsSoffi: okej! var det inte drygt o vänta så länge innan man fick bekräftelse på att det fanns något levande i magen??
    OM det var!!!! Hur drygt som helst!!! Speciellt iom att jag hade en liten blödning i v 11+3.
    Fast sen kände jag nåt där inne i vecka 12, samt i vecka 15. Så det var med skräckblandad förtjusning man gick till ultraljudet. Skulle det finnas nåt där inne eller inte?!
    Igår var det "hela havet stormar" utanpå magen såå mysigt!
  • mrsSoffi
    MissDecember skrev 2008-11-19 13:59:14 följande:
    Var? Inte i min del av Malmö i alla fall...
    i Örebro.
    Jag blir ju inte skåning förrän 1 januari
  • Lillstrumpa84
    lindajm skrev 2008-11-19 13:19:54 följande:
    Fick äntligen tag på BVC idag. Ska dit på måndag o få lite information om vad man bör undvika osv.. sen precis innan jul ska jag dit o ta massa blodprover, antar att det är det som är inskrivningen. UL får jag inte göra förrän v 18, så jag ringer nog någon privat här i malmö, för jag vill göra VUL tidigare! När gjorde ni första VUL/UL ?
    Jag gjorde första VUL i v9 (8+2) och UL i v18 (17+2)
Svar på tråden Malmötjejer som planerar eller väntar barn