• Ari Gold

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Finns det någon barnbutik i GBG som har öppet på söndagar? O som har rea såklart...

• Ari Gold
    H04 A07 skrev 2009-01-30 12:26:37 följande:
    Tack för tipset om kidz tag 5 betala för 2. Tyvärr var det nästan inget ns kvar men det blev villervalla istället. Vill fortfarande ha ns jeans till sonen stl 116 gärna rea men det verkar svårt.
    var det någon kod till det?
  • Ari Gold
    Tindrisen03 skrev 2009-02-03 14:37:54 följande:
    Vad hade de kvar då? Några småfolkklänningar? Har de Molokläder där nu för tiden?
    Nej bara småfolk-heldräkter och tröjor i små storlekar. Fanns idaT klänningar däremot. Ja de har molo, fast inte hela sortimentet. Jag köpte isbjörnar och motorcyklar tror jag det var...
  • Ari Gold
    charmmiss skrev 2009-02-03 15:01:26 följande:
    Ari Gold skrev 2009-02-03 14:36:53 följande: fanns det något skoj kvar då. tänker mest på ytterplagg till flick 1-3 år
    ytterplagg hade de inte halva reapriset på, men rea.
  • Ari Gold

Jag var på Bubbels rea igår igen... nu var det ganska urplockat men det fanns fortfarande mycket jeans kvar, mycket "finkläder" och så bebisstorlekar förståss.

Hittade en molotröja med kattungar i 110 som jag inte såg senast...den måste de ha glömt på lagret eller också ha den suttit på en skyltdocka eller något. Konstigt att den fanns kvar efter så många dagar annars.

Jag har också fått mina plyschkläder från elva små troll. Två Katvig plyschjackor och en kik-kid velourrdress för typ 350 spänn.

Nu måste det vara halva-reapriset eller 70% om jag ska vilja handla... säg till om ni ser det någonstans.

• Ari Gold
    amk skrev 2009-02-08 16:50:34 följande:
    jag har inte testat L&Bs fyndlådor, men jag tycker inte deras kläder är så jätteroliga. Har varit på deras utförsäljningar när de haft halva priset men det är inte mycket man hittar som känns som nåt man vill ha. Det beror förstås på vilken smak man har, jag känner en del som köper bara kläder i deras stil.
    Jag är inte heller något stort L&B-fan nu...det finns så mycket roligare! Men när min äldste son var liten (född -00) köpte jag en hel del L&B till honom. Då var de nämligen en av de få märkena som faktiskt sålde färgglada kläder, som såg ut som barnkläder.

Det var mycket fula chinos och brunblårutiga mussepigg-skjortot och sådant i de vanliga affärerna då. L&B, Busiga Barn och POP var väl basen i garderoben.... och de där enfärgade färgglada tröjorna som esprit gjorde!

Blir litte nostalgisk när jag tänker tillbaka på den tiden... Då var det verkligen en utmaning att vara barnklädesfantast!

Kommer ihåg att man fick åka ända till Stockholm för att köpa kläder från Kalikå och yorrik (de svarta med dödskallarna som fortfarande finns...) och jazzos plyschdressar med spöken och tassavtryck!. Jag kommer håg att det var stencoolt när LABAN kom med sina svarta babykläder för det tillverkades i princip inget svart till baby då. Och hur unikt det kändes när jag hittade Superbaby (stålmannen) babykläder på Warner Bros Store utomlands. Det kom ju som ni vet att massprodueras på H&M bara något år efter...

Ja shit det var tider det! Nu kan man ju klicka sig till en snygg och annorlunda garderob på tio minuter. Det är verkligen skilnad!

Men i alla fall.... av alla märken jag provat är nog L&B vinnaren rent kvalitetsmässigt så hittar jag begagnade baskläder från dem så köper jag gärna. Håller i evigheter!
  • Ari Gold

Ytterkläderna var inte 70% här.. en dle var 30% och en del 50%

Däremot hade de en hel del jeans och byxor för 100 spänn och mycket tröjor för runt 50-lappen. Som vanligt fanns det mest i minsta bebbestorlekarna och de lite större typ 110/116-146/152.  ¨"Dagisåldern" fanns det minst kvar i men fanns enstaka plagg.

• Ari Gold
    AnnaFreja skrev 2009-02-10 13:04:21 följande:
    Någon som vet var man kan hitta blå velour från Nanoou. Skulle vilja ha jackan, behöver inte vara på rea. Eller andra nanoou kläder på rea.
    de hade några nanoou plagg där tror jag
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!