-
Det har de haft i typ en månad...har väntat att det skulel komma upp någon ny rea där men icke. Jag beställde för flera veckor sedan (80 kr/st för småfolktröjor). Då hade de även lila hästar-tröjan och några olika klänningar som verkar vara slut nu.Tabby skrev 2009-01-17 11:50:37 följande:Småknyten har väldigt bra pris på lite småfolk under sin Outlet. -
nejgrabbarnabus skrev 2009-01-17 13:29:54 följande:är det något motiv på jackan från menadi? -
Jag är inne på min tredje molo-overall och är faktiskt inte helnöjd. De är OK i kvaliten, men inte mer än så vilket jag tyckler man kan förvänta sig till det priset.
De två första vi hade läckte igenom under hårda väderförhållanden. Den jag har i år är köpt beg och använd av ett barn innan. Den verkar vara av annat yttermaterial för den läcker inte vatten men verkar däremot mer slitkänslig i tyget. Den har tydliga slitningar längst med innerbenssömmarna (vilket jag visste om när jag köpte den, gav typ 200 spänn pga det).
För ett äldre barn skulle jag ändå säga att den är ett OK val men till de minsta är den absolut ingen hit pga att den är så svår att få på.
Att vi har en i år igen är pga att de är så himla snygga att jag ej kan motstå, så vi har den som extraoverall i år och den duger bra som det.
Har äldre barn så jag har provat många overaller genom året och mestadels haft Reima som är den jag jämför med. Där är det tyvärr ganska stor kvalitetsskillnad emellan tycker jag.
-
Åh andra sidan är de i princip gratis att äga om man hittar dem till 50% rea så det går ju bra att komplettera med en extraoverall till dagis om man vill köpa och ha den som snyggisoverall.
-
Till ett litet barn skulle jag inte rekommendera Molo över huvud taget. Jag hade den till 1,5 åring och det var hopplöst! Nu ett år senare funkar det bra.Lejån skrev 2009-01-17 19:22:57 följande:Hm, ja det är ju det där med att få på den som jag också klurade på. Tycker ju två-delad dragkedja är toppen på en liten och han är ju just det... liten. Kommer bara vara 1½ ju. *hm*
Jag tycker inte att svårigheten att få på och av är en liten detalj. Men jag har iofs 3 barn och har inte tid att lägga en kvart extra varje morgonh på onödigt overallbök.
Dessutom vill jag kunna ta av overallen även från ett sovande barn när de är så pass små iom att de ofta somnar i bilen elelr i vagnen när man är ute.
En overall till en 1,5-åring ska enl. mig antingen ha dubbla dragkedjor (som pop) eller en dragkedja som går långt ner på ena benet (som reima) .
En overall ska dessutom inte vara fleecefodrad i rumpan. Gärna i överkroppen men inte i rumpan och nedåt, då kan man inte "glida" i barnet i overallen utan fleecen tar emot - särskilt om de har tex velourbyxor.
Molo gör ju ingen småbarnsmodell av sin overall utan deras 80 och 86:a är en overall anpassad för stora barn men i mindre storlek. -
Jag måste vara idiot men hur 17 väljer man storlek på melike?
-
Är det någon som vet hur Levis stuprörsjeansen är i storlek?
-
Jag körde en kompromiss och köpte en begagnad Molo att gå runt och snygga i och en braigare overall att ha på dagis.Lejån skrev 2009-01-23 10:03:49 följande:Åh nu måste jag få råd av er igen. Mikkline eller molo??
Molon köpte jag på Tradera för nåonstans runt 200-250 spänn. -
90, de är ganska nätta i storlek men med långa ben.Mysaaan skrev 2009-01-26 09:05:56 följande:Med risk för att upprepa, men undrar storlekarna i Didriksons overaller?, dottern följer änsålänge sin växtkurva och beräknas vara 80-84 cm nästa vinter. Vilken storlek borde man tar? 80 eller 90? -
Jag lyckades knipa en grön småfolk äppekhoodie idag till halva priset...den har jag letat efter i evigheter!
Mini-a-tures tröja och skjorta med flygplan har jag nu också köpt i lokal butik fär 40% rea. Jag har sett tröjan read till bättre pris på nätet men då tillkommer ju frakt...
Nu hoppas jag bara att den rosa scootertröjan ska bli min så är min lista komplett!