stomisex?
Jag undrar om någon har haft sex med någon som haft stomi?? Hur äcklande var det på en skala?
Jag undrar om någon har haft sex med någon som haft stomi?? Hur äcklande var det på en skala?
Men ts, du förstår väl att de har tom och ren påse vid dessa tillfällen, och idag finns det t.o.m knappt synbara system som man kan haka på just tex vid dessa stunder.
Queen70, det var inte jag som började den här tråden utan jag gav min åsikt och erfarenhet av stomi. Jag skrev inlägg 3.
Sedan så kan väl var och varannan tråd här på FL vara osmaklig och alltid är det NÅGON som tar illa upp.
Och jag ser inte ner på någon med stomi, jag har som sagt en kompis som har det. Men bara för att jag inte ser ner på såna personer, betyder väl inte automatiskt att jag vill ha sex med dom?
Men ha ha, ärligt... Jag tror inte att nån med påse på magen låter bli att byta den innan samlag liksom.. Fast jag hade ändå inte berörts nämnvärt av "skitstanken", för mig är inte bajs så himla farligt. Värre med skitränder i kallingarna i så fall eftersom det singnalerar dålig hygien. Eller killar med skit under naglarna, de kanske har kliat sig i rumpan precis...
Sen så är det väl med stomiopererade människor som det är med de flesta andra icke "perfekta" människor..Man har nåt man kanske känner en viss osäkerhet inför och låter kanske bli att fläka upp en bajsfylld påse i ansiktet på ett krogragg, det finns liksom andra lite softare vägar att gå :).
Det handlar väl inte om att vara "Familjeliv-politiskt-korrekt", bara för att man reagerar på den negativa tonen i TS inlägg? Frågan är ju fri men det finns ju olika sätt att formulera den på. Jag tycker att det är hjärtlöst gentemot dem som har stomipåse.
Finns inget vettigt debattklimat när man slänger sig med uttryck som "stomisex" eller frågar "hur äcklade blev ni på en skala" och talar om den vedervärdiga skitlukten osv. Visst kan man ha undringar om olika saker, men man får faktiskt uttrycka sig på ett vettigt sätt om man har nåt i skallen.
AA aa skrev 2008-11-21 11:20:48 följande:
Queen70, har du någonsin känt lukten av en stomipåse? Alltså när någon har pyst ut luften i en eller bytt en? Det luktar inte vanlig bajs. Jag är inte känslig för bajslukt alls, men den lukten är faktiskt nånting speciellt.
Du får ha din åsikt och jag får ha min. Det är väl därför det finns ett forum. Sen så tycker inte jag att du haft någon åsikt överhuvudtaget utan du bara gnäller på vad andra tycker!
Man kan faktiskt ta bort påsen och sätta en klisterlapp över"stomihålet" när man har sex! Då syns det bara som ett plåster.
Kanske just därför som ingen svara konkret på frågan hur det är att ha stomisex? Därför att ingen vet, därför att det luktar så jävla vidrigt och därför att de med stomipåsar undviker sex just därför?
Jag har åsikter om när folk är elaka och okänsliga gentemot andra personer, helt korrekt.
Anonym (Nr 3) skrev 2008-11-21 12:18:24 följande:
Haha, jaa om man är elak för att man skulle rygga tillbaka om ens one night stand hade stomi, så fine, isf är jag elak med gott samvete!