stomisex?
Jag undrar om någon har haft sex med någon som haft stomi?? Hur äcklande var det på en skala?
Jag undrar om någon har haft sex med någon som haft stomi?? Hur äcklande var det på en skala?
Det har jag iofs inte haft, men jag har tänkt på det att om det skulle hända med min man att han fick opereras och få stomi så skulle det inte vara så farligt.
Tror inte man skulle ha sex med nån man äcklades av. Tycker nog du ska tänka lite på vad du skriver, för ditt inlägg kan nog vara rätt sårande för de som råkar ha stomi.
Men som ung och singel måste det väl vara hemskt att ha en stomipåse på magen?
Jag har iaf en bekant som har haft en stomipåse i flera år. Hon visar sej aldrig i tajta kläder, solar alltid med linne. Har varit på toaletten flera gånger efter henne (hemma hos henne) och har funderat över den outhärdliga skitstanken.
Skulle min sambo få stomipåse så skulle jag nog inte bry mig nämnvärt över det. Men om jag skulle släpa hem ett one night stand så skulle jag faktiskt rygga tillbaka. Även om personen behåller tröjan på så borde det ju ändå kännas att det är något där? Och kan man faktiskt ligga på en stomipåse utan att nånting händer?
Men vad är syftet med tråden???
Om du känner sånt äckel så kan du ju hålla det för dig själv. Alla har vi våra hangups, men man behöver ju inte starta trådar om hur äckligt man tycker det är med vissa personers brister, utseenden, sjukdomar eller vad det nu kan vara. Hur tror du det känns för en människa med stomi att råka på en sån här tråd? Den personen kanske redan mår dåligt och sen får gråta en hel natt efter att ha läst ditt inlägg. Varför kan man inte vara lite finkänslig beträffande andra människors känslor? Det är så lätt att sitta och vräka ur sig på internet utan att reflektera över att det man skriver faktiskt kan påverka en riktig människa av kött och blod nån annan stans. Jag tror inte alla människor upplever det så vidrigt som du tydligen gör.
stomisex..
okej...för det första....man kan aldrig hjälpa att man har stomi.
för det andra.....idag finns det en alternativ att man inte behöver ha stomipåsen så att den syns.
för det tredje...även fast man har stomi kan man ha sex...
det handlar väl inte om påsen..det handlar om personen man älskar lr????
stanken som du beskriver. det stinker väl från alla som bajsar....lr....
ingen oavsett ung lr gammal tycker det är roligt med en påse på magen..det är inget man väljer det något man måste pga flera andra orsaker...
Jag har en underbar killkompis som har en stomipåse, har haft hela sitt liv.
Han är helt underbar men tyvärr lider han av detta och har inte vågat haft tjejer på grund av det :( Annars hade han nog lätt kunnat få det. Men tyvärr finns det sånna som dig och han är nog helt klar över detta faktum.
Om man älskar någon så ser man förbi sådant. Sedan tysker jag att ordvalet "stomisex" känns väldigt osmakligt och nedvärderande. TS, om du själv haft en stomipåse, hur skulle du upplevt det du skriver? Och - det KAN faktiskt hända dig med, att du av någon anledning kommer att få leva med stomipåse. Man vet aldrig vad som väntar i livet...Därför ska man kanske vara lite ödmjuk och försiktig i sina uttalanden.
Man måste väl få fråga? Man kan inte hålla på att vara 100% PK hela tiden av hänsyn till hur någon eventuellt kan uppfatta något. Om man inte frågar får man inget veta. Hjälp till genom att föra en vettig diskussion istället så att folk kan slippa sina fördomar.
Har inte haft sex med någon som har stomipåse, men kan för mitt liv inte förstå varför man ens skulle reflektera över att den fanns där...? Vad är det som är äckligt med stomi...?