Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

är det försvarsbart att....

Om man har en tonåring som missbrukar droger, så rekommenderar både föräldraföreningen, experter och fd missbrukare att man ska slänga ut ungen. Att man ger ett ultimatum där man säger att "Vi kommer alltid att älska dig, men du får inte komma hit när du är drogpåverkad!".
    Hur vi skulle göra en sådan gång är omöjligt att säga, men det här vore nog det enda scenariot där jag skulle kunna tänka mig att slänga ut mitt eget barn.

• lövet2
    BossOrange skrev 2008-11-23 22:07:03 följande:
    Rekommenderar det verkligen det? Låter inte bra i mina öron. Jag kommer inte att slänga ut mitt barn - påverkad eller inte. Droger är snarare ett rop på hjälp än fan-så-bra-jag-mår och jag skulle se till att mina barn får hjälp - inte slänga ut dem så att de tror att dennes pundarkompisar är de eeenda som bryr sig.Jag vill gärna se belägg för det påståendeet!!
    Nu pratar jag alltså om ett beroende, inte något rop på hjälp. Jag var nyligen på en föreläsning där Föräldraföreningen Mot Narkotika berättade om sin verksamhet. Polisen och soc var också där, och de var alla helt överens om saken. Om tonåringen har blivit beroende, så blir föräldrarna medberoende. Att de står för mat, husrum och allt det där, hjälper tonåringen att stanna kvar i sitt beroende. H*n behöver då inte bekymra sig om att frysa eller hungra, utan hans/hennes enda bekymmer blir att skaffa mer droger.

De har säkert någon sida på nätet där du kan läsa mer!
Svar på tråden är det försvarsbart att....