• Rossy

Minnas tjejer X

Guten tag!

10-trådsjubileum minsann!! Grattis till oss .

Underbara bilder Minna. Och jag tycker ändå att det är ambitiöst att baka så många kakor . SötÖki skottar snö. Härligt med utomhusbilder där di små blir ännu mindre i sina vinterkläder .

Vi behöver också vant-tips. Varifrån kommer Ökis undrar jag också?

Apropå overall så ska vi köpa en ny nu. T fick en vinteroverall förra julen , av P´s mormor, i storlek 90 som hängt i garderoben till nu. (Hur tänker man när man ger en halvåring en vinteroverall tills nästa år???). Det är bara det att det är en liten storlek 90 som nu dessvärre är alldeles för liten för T. Han har alltså hunnit använda den NOLL gånger. P såg på Plus för några veckor sedan och såg att Coops egna märke Friends vinteroverall fick bäst i test. Nu vill han köpa en sådan. Någon som har erfarenhet av en sådan? Jag är lite tveksam, utan att vara snorkig, till att just Coop har så snygga, schyssta barnkläder. (Jag är mera POP-inriktad jag också ).

T har förresten fortfarande hög feber, hela tiden mellan 39-40 grader. Går den inte över tills i kväll åker vi till A Lindgren för att kolla upp att han inte behöver antibiotika.

• Rossy

maja under eken skrev 2008-11-23 10:04:53 följande:

Fast jag mår rätt bra, d blev inte så blött igår. Drack en massa Bacardi, drinkar, Asti o Caprinublabla sen ute på krogen. Dansade f fullt i ett par timmar o sen smet jag o två tjejer till vid ett o gick t Burger King. Sen bussen hem vid 1,20ajaj, d dunkar o bankar..puss o kram!
    "d blev inte så blött igår. Drack en massa Barcardi, drinkar, Asti o Carpinblabla....."
    När blir det blött för dig då, Maja????
    Härligt med en riktigt utekväll lät det som i alla fall. Det var minst sagt länge sedan jag själv var med om en sådan. Vilket jag faktiskt kan sakna nån gång ibland.
  • Rossy
    Meleah skrev 2008-11-23 10:45:14 följande:
    God morgon...tänkte bara göra mig hörd i den nya tråden. Maja: Jag är så avundsjuk på dig. Vill också ha en man som vill åka till ikea. Å, vilket lyx. Fast jag kan knappt visa min offentligt för min v5-mage är det värsta någon sett sen -47. Den är så svullen och stor att det ser ut som om jag är i v20. Hemskt är det. Vet ju att det bara är tarmarna så det är inte ens roligt.
    Sedan -47!! Kom hit kan vi jämföra Meleah. Min grosse v7-mage är nog större än din.
  • Rossy
    Essi73 skrev 2008-11-24 10:04:53 följande:
    Pess, PoP har yllesockor det var där vi köpte våra. Knälånga, skitsöta! Boll ser ut som en CanCan-dansare med dem på De har också ylleunderställ, om någon är på jakt.
    Ylle är ett måste på de små fötterna. På dagis har de sagt ifrån bestämt vad gäller bomulls- och antihalkskyddsstrumpor. Vi har också handlat cancan-strumpor på pop . På Team sportia har vi också hittat bra barnyllestrumpor.

Jag fattade inte bättre än att ta bilen till jobbet imorse. Trots att jag igär såg att vädret skulle bli stormigt så var det visst inget jag reflekterade över att det även gällde mig. Hm. Det gick RIKTIGT långsamt hit till jobbet. Jag såg typ inte längre än två bilar framför mig på vägen (E4:an som var vältrafikerad som vanligt).

Pess, jag säger detsamma. Jag äter mer av sådant jag undvek förra gravven och oroar mig mindre, mycket mindre, denna gång. Visst känns det skönt !!
  • Rossy

Fisk, kram från mig också. Vilket skit att råka ut för samma sak igen. Och så himla jobbigt att gå med huvudvärk hela tiden.
    Krya på dig, och krya på lille Sid!

Naffe, jag vill också veta hur det gick igår? Både resultatet och hur du upplevde det. Jag minns att jag inte kände något under själva undersökningen, men fick jätteont i äggstockarna efteråt då jag var på jobbet. Tror det var min endo som gjorde det.

Idag vabbar jag igen. Tim är äntligen feberfri, första dagen idag. Men vi stannar nog hemma med honom resten av veckan för att han ska få återhämta sig ordentligt. Han äter fortfarande lite dåligt.

Skrev för en stund sedan. Får se om Naffe har hunnit avlägga rapport....

• Rossy

Några få inlägg sedan sist men MASSOR att kommentera känner jag.

Först Naffe . Herregud, stackars dig! Vad har dom gjort?? Idioter är bara förnamnet! Hur tänker du gå vidare med det här? Som om du inte har annat att lägga energin på nu...
    (Den fria passagen var ju iaf positivt även om den skuggades något ).

Sedan Pikku, vad ledsamt det är att hitta lillen i kräks. Men jag säger som Essi, att det hade varit skillnad om vi som föräldrar lät våra barn ligga så där. Han hade nog gjort mer väsen av sig om han varit alltför störd av kräkset.

Pess, grattis till finfint vul! Var det första gången du såg liten?

Maja , förstår jag dig rätt att dom säger upp dig pga något du gjort??? Så märkligt isf. Borde inte en bra arbetsgivare komma med någon form av varning ("varning" i brist på bättre ord)? Så att du får chans att rätta till det som blivit fel, eller i alla fall förklara dig?? Jättebra att du har ordnat möte med dom imorgon. Inte minst för att höra vad den egentliga orsaken är. Hoppas det blir ett bra möte. Jag vet inte riktigt hur jag kan peppa dig, men stå på dig. Finns det någon chans att du kan få tillbaka tjänsten, tror du? Jag hoppas det och håller tummarna att det ordnar sig till det bästa.
    Och för att vara klyschig och kanske lite för käck - men, inget ont som inte har något gott med sig. Nu kanske du hamnar på något ställe där du kommer stormtrivas och få bättre villkor.

• Rossy
    Minna72 skrev 2008-11-28 10:36:22 följande:
    Hinner bara in en sanbbis innan jag skall på möte: Maja, jag är så HIMLA STOLT över dig!! Dels att du inte tar skit när du jobbar och dels att du stod upp på mötet och konfronterade dem. Jag tycker det är uppenbart att de tänkte att den lättaste vägen är att sparka dig (istället för den här mannen som hållits bak ryggen), ung och kvinna som du är, men nu inser de att det inte är så lätt. Heja dig!!
    Instämmer!

Och himla bra gjort Naffe. Stå på dig du också!

Naffe och Maja, säg till om ni behöver mer bajs. Jag har tillgång till välfyllda blöjor med sånt i, i så fall .

Timpalainens storlek var det länge sedan vi mätte. Men vi har ett par fodrade Kavatkängor i stlk 22 som fortfarande funkar. Dessutom köpte vi ett par "snowjoggers" (som det hette på min tid) på Din Sko som funkat väldigt bra hittills. Stlk 22, det oxå.
    Men jag antar att han kommer att få en ny omgång vinterskor innan våren är här. 22 låter lite litet när jag jämför med er andra....
    Han har ju dessutom hållits inomhus de senaste 9 dagarna och missade de kallaste dagarna här då. Så vi vet faktiskt inte om dojjorna håller värmen i minusgrader.
  • Rossy

Essi har rätt. 3-dagarsmetoden funkade hur bra som helst med Tim. På vårt dagis skolades barnen in två åt gången. Vad jag hört så är det ingen förälder som varit missnöjd efter inskolningen.

Är så in i bängen TRÖÖÖÖÖÖÖTT. Ska det verkligen vara såhär?!? Vecka 9 nu....

• Rossy

Hej hej!

Här har vi, precis som Naffe, också pyntat aningen smaklöst . Eller vad säger ni om lysande istappsslinga i taket utanför toan? Lysande snögubbsslinga utanför kollegans glasdörr? En julgran med kulor och glitter i orangetema (vårt företag har en del orange i loggan). Men jag säger precis som du, det är ändå mysigt.

Härligt att höra att Kun och Pess hunnit julhandla allra redan. VAd är det för flygplan, Kun? Tim är dödimpad av allt som rör sig i luften.

Jag hoppas att Fisk och hennes lilla i magen mår bättre nu och att onsdagens tillväxt-UL visar att allt är normalt!

Jag mår som Kun, lite tjuvdåligt varje dag. Inte illa, utan mera olustig i kroppen. Sedan tror jag att hormonerna spelar mig ett spratt. Jag är inte glad! Känner mig låg mest hela tiden utan att kunna sätta fingret på vad det är. Visst kan det handla om trötthet och om min ökande vikt med magen som envisas att puta rätt ut även om det dröjer länge innan "den riktiga gravmagen" vuxit till. Men jag brukar normalt vara mycket gladare än så här. Det kanske kan ha med den mörka årstiden att göra också, och inte bara mitt hormonella tillstånd. Jaja. Snart är det jul och det ska bli kul i alla fall.

• Rossy

jag glömde.....

seren! grattis!!!!!:-d

Svar på tråden Minnas tjejer X