• Rossy

Minnas tjejer X

Joffe skrev 2009-01-09 13:16:39 följande:

Hej på er, det blir dessvärre ett ego-inlägg, ska läsa mera senare om jag orkar.I går när jag varit på jobbet ca 15 min (hann lämna min lapp om 50% sjukskrivning) så fick jag en kraftig blödning, trodde jag kissade på mig men det var blod.Fick åka direkt till gynakuten och kom ganska så snabbt in på undersökning, de kunde inte säga varför denna blödning kom men ev kan det vara en kant på moderkakan som ligger 1 cm från "hålet".Har legat på spec-förlossningen sedan i går fm i sängläge och fick medicin, nu fick jag dock åka hem men ska hålla mig lugn över helgen och hoppas på att jag ej ska blöda igen.Kanske knör mig före JJ också Grattis Förväntan !!
    Oj då !
    Hoppas att du slipper blöda mer och att lillebror kan hålla sig i magen ett tag till.
    I vilken vecka är du nu?
  • Rossy

UNDERBART NAFFE! GRATTIS ! Så jätteroligt och bra!

Essi73 skrev 2009-01-18 19:07:25 följande:
    Naffe jag vill minnas att min Stora Trötthet kom nånstans mellan 6+0 och 7+0.
    Samma här! Och jag blev verklien askalastrött. Det hänger i lite fortfarande men är lite bättre fn.

Meleah, grattis till lillkillen!

Joffe, det närmar sig med stormsteg. Bf alltså .
    Ännu mer för JJ!

Krya på sig, alla små och stora sjuklingar .
  • Rossy

Halloj!

Nyfiken jag också på ffa JJ. Men ser att hon är preggo fortfarande .

Idag är jag hemma, har smittats av T som också är hemma. Halsont, hosta, snuva och ögoninfektion. Vi är som två infektionshärdar. Blääää.
    Tröstäter Hägen-Dazs Strawberry cheesecake bara för det. Det godast glass jag vet!

Cikel, jag håller tummarna för att vändningen lyckas. Och förstår dina känslor inför ks. Jag som snittades förra gången hoppas verkligen på en vaginal förlossning denna gång. Inte för att jag är rädd för operationen, utan för att jag vill prova det "andra" sättet också .

Förväntan, vilken lyx. Ensam hemma! Det händer ju liksom ALDRIG nu för tiden. Jag fattar att du har svårt att veta vad du ska göra.

Mio magsjuk . Hoppas han spytt klart så att det blir pulkaåkning av.
    Förresten Essi, såg att du är sjukskriven för smärta/värk. Är det så att du har samma som jag hade med Tim? Diagnosen som stod på intyget var "hyperaktiv uterus". Med en massa värkande sd hela tiden ungefär, vill jag minnas.

Pess, lovely dagis ni verkar ha fått! Hemmalagad mat impade verkligen på mig.
    Ergon funkade jättebra rent ergonomisk med Tim i. Däremot så fattar inte han vad han har däri att göra. Snacka om missnöjd kille när vi traskade runt med honom på ryggen och på magen . Men övning ger färdighet. Vi testar ett tag till...

Och hej till er alla andra!

• Rossy

Minna72 skrev 2009-01-28 08:30:51 följande:

Oj, stackars Vilya (och mamma)! Hoppas natten gått bra iallafall och hon mår bättre nu.Vill bara stämma in i de andras svar här till Pess. Hos oss är det samma visa på dagarna hemma att det är svårt att få Öki att somna men på dagis (där vi ju inte är med) är det inga som helst problem. han brukar somna på stört. Det ligger nåt i det Öz skrev att de inte har nåt behov av att testa päronens tålamod där och de liksom följer de andra barnen. Är säker på att det kommer att gå fint Pess när inskolningen är klar.
    Dito! Tim somnar efter mycket om och men här hemma. Både vad gäller middagsluren och nattsömnen. På dagis är det inga som helst problem.

Och sen håller jag också med om att det snackas en massa som man inte förstår. T verkar vara så tydlig med vad han vill säga och vi hajar nada! Stackarn. Desto gladare blir både han och vi när vi lyckas lista ut vad han vill.
  • Rossy

Joffe skrev 2009-01-29 13:48:25 följande:

Hej hej!Är hemma i dag, L har lite lite feber 37,5 men inga Funderar på att skriva upp alla mina utlägg som gjort pga bråkig bebis, kan ju ge honom den sen när han får ett jobb. P-böter utanför MVC, park-kost + pengar för sjukhusbesök, förlorad arbetsinkomst pga sjukskrivning sen har jag tröstshoppat via nätet av ren uttråkning! Vad tror ni han säger om det?
    Med ränta då såklart! Det uppskattas säkert!
  • Rossy

Stort grattis till JJ och välkommen Olivia! Vilken härlig förlossning du fick!

• Rossy

Men vad ni har skrivit sedan jag var inne sist!
    Jag är definitivt en som läser och tar till mig det ni skriver men är urusel på att ge respons. Jag skyller på tidsbrist och "bubblan" jag också. Tyvärr. För visst är det kul och bäst när det är go i tråden.

I alla fall tycker jag det är kul att läsa om vad barnen säger nu för tiden. Tvåspråkighet är ju urhäftigt! Det enda Tim har att lära sig, förutom stockholmska, är dalmål (om det nu kan räknas som språk ). Något som hans farmor för allt i världen vill att han ska tala efter som stockholmska ringar så illa i hennes öron. Något som hon indirekt sagt till Tims mamma som är från Sthlm (kärring).

Kram på er alla!

• Rossy

Vad spännande med Cirkel idag. Lycka till!

Kul Essi, med bokat bord och allt . Skönt med en läkare som förstod hur du ville ha det.

Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om höggravida Joffe och trotsige Leon. Undrar om han också är extra trotsig för att han märker att mamma förbereder sig för någon annan nu?

Detsamma gäller väl för lilla j som får dela uppmärksamheten med lillasyster O. Klart hon måste visa sitt missnöje på något sätt och då funkar säkert drama queen alldeles ypperligt .

Fast jag kan meddela att T också visar trotsiga tendenser. Gråter väldigt (VÄLDIGT!) lätt när något går honom emot eller om vi skulle råka vilja uppfostra honom någon gång, med att typ säga ifrån när han gör dumma saker.

• Rossy

Vad härligt med ett nymålat och fräsch rum, Naffe! Låter inte helt fel att ha päronen så nära som ni har.

Minna, hur har det gått med M´s åkomma? Mår han bättre nu?

Svar på tråden Minnas tjejer X