Minnas tjejer X
Joffe skrev 2009-01-09 13:16:39 följande:
Hoppas att du slipper blöda mer och att lillebror kan hålla sig i magen ett tag till.
I vilken vecka är du nu?
Joffe skrev 2009-01-09 13:16:39 följande:
UNDERBART NAFFE! GRATTIS
! Så jätteroligt och bra!
Halloj!
Nyfiken jag också på ffa JJ. Men ser att hon är preggo fortfarande
.
Idag är jag hemma, har smittats av T som också är hemma. Halsont, hosta, snuva och ögoninfektion. Vi är som två infektionshärdar. Blääää.
Tröstäter Hägen-Dazs Strawberry cheesecake bara för det. Det godast glass jag vet!
Cikel, jag håller tummarna för att vändningen lyckas. Och förstår dina känslor inför ks. Jag som snittades förra gången hoppas verkligen på en vaginal förlossning denna gång. Inte för att jag är rädd för operationen, utan för att jag vill prova det "andra" sättet också
.
Förväntan, vilken lyx. Ensam hemma! Det händer ju liksom ALDRIG nu för tiden. Jag fattar att du har svårt att veta vad du ska göra.
Mio magsjuk
. Hoppas han spytt klart så att det blir pulkaåkning av.
Förresten Essi, såg att du är sjukskriven för smärta/värk. Är det så att du har samma som jag hade med Tim? Diagnosen som stod på intyget var "hyperaktiv uterus". Med en massa värkande sd hela tiden ungefär, vill jag minnas.
Pess, lovely dagis ni verkar ha fått! Hemmalagad mat impade verkligen på mig.
Ergon funkade jättebra rent ergonomisk med Tim i. Däremot så fattar inte han vad han har däri att göra. Snacka om missnöjd kille när vi traskade runt med honom på ryggen och på magen
. Men övning ger färdighet. Vi testar ett tag till...
Och hej till er alla andra!
Minna72 skrev 2009-01-28 08:30:51 följande:
Joffe skrev 2009-01-29 13:48:25 följande:
Grattis Maja!
Stort grattis till JJ och välkommen Olivia! Vilken härlig förlossning du fick!
Men vad ni har skrivit sedan jag var inne sist!
Jag är definitivt en som läser och tar till mig det ni skriver men är urusel på att ge respons. Jag skyller på tidsbrist och "bubblan" jag också. Tyvärr. För visst är det kul och bäst när det är go i tråden.
I alla fall tycker jag det är kul att läsa om vad barnen säger nu för tiden. Tvåspråkighet är ju urhäftigt! Det enda Tim har att lära sig, förutom stockholmska, är dalmål (om det nu kan räknas som språk
). Något som hans farmor för allt i världen vill att han ska tala efter som stockholmska ringar så illa i hennes öron. Något som hon indirekt sagt till Tims mamma som är från Sthlm (kärring).
Kram på er alla!
Vad spännande med Cirkel idag. Lycka till!
Kul Essi, med bokat bord och allt
. Skönt med en läkare som förstod hur du ville ha det.
Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om höggravida Joffe och trotsige Leon. Undrar om han också är extra trotsig för att han märker att mamma förbereder sig för någon annan nu?
Detsamma gäller väl för lilla j som får dela uppmärksamheten med lillasyster O. Klart hon måste visa sitt missnöje på något sätt och då funkar säkert drama queen alldeles ypperligt
.
Fast jag kan meddela att T också visar trotsiga tendenser. Gråter väldigt (VÄLDIGT!) lätt när något går honom emot eller om vi skulle råka vilja uppfostra honom någon gång, med att typ säga ifrån när han gör dumma saker.
Vad härligt med ett nymålat och fräsch rum, Naffe! Låter inte helt fel att ha päronen så nära som ni har.
Minna, hur har det gått med M´s åkomma? Mår han bättre nu?