• Rossy

Minnas tjejer X

Özlem skrev 2009-02-10 09:57:36 följande:

hittade knase Hur e det med ss? Är det ngn mer som inte hänger här så ofta som jag glömt skriva?
    Ja, hur står det till med Matti?

Cirkel, kännns det okej att vänta in förlossningen eller skulle du helst ha blivit igångsatt idag?

Hej hej Linda ivf!
  • Rossy

Nafrung skrev 2009-02-10 17:14:14 följande:

Vi har förresten velat mellan olika sängar till T, nu när vi ska inreda hans rum. Tror det blir en växasäng, kanske en juniorsäng, eftersom T gillar att vi ligger bredvid.www.mobelmagasinet.se/Vi har kollat den som heter "växasäng 84" eller "beds4kids TOP enkelsäng".
    Precis på samma möbelaffär som vi också har kikat efter säng till T . Men vi har kommit fram till att ta ner en vanlig säng med resårbotten (och ta av benen) från vinden för att ha till Tim. Samma som Pess´ Lovisa har, vet jag. Han somnar också med oss brevid sig och då kan det vara skönt att ligga så man själv får plats vid nattning.
  • Rossy

Men var är den senaste syskonlistan?? Bläddrar tillbaka men hittar den inte. Jag kan uppdatera med kön nu.
    Gjorde fvp för en vecka sedan och idag kom det friska provsvaret .....och internetkoden för att kolla sorten .

• Rossy

Essi73 skrev 2009-02-10 18:50:00 följande:

Men HÅLL oss på halster då'ra.... IIIIIIIHHHHHH! Spriker av nyfikenhet!!!
    Läs dina sms, Essi .
  • Rossy

VAR hittade du den. Jag har gått hur långt bak som helst...

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, Längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9

• Rossy

Tvåbarnsmor redan nu . Hade aldrig gått som du förstod, Minna. Tack för grattis till lillebror i magen (lika glad är jag just över fvp-svaret).

j-ligt trist med tjänsten, Minna. Hoppas att din chefs kämpande ger resultat för dig. Fattas bara!!
    Stackars M med yrsel också. Hoppas verklgien att det vänder snart för honom.

Men gud vad roligt med Veckans person och en favvolåda att visa upp. Hur söta är inte kidsen??? Tims "bästis" heter Vilmer och dom gillar visst att jaga varandra har vi hört .
    I Tims låda skulle packas ner:
    - en liten barnstol som ser ut som en ko
    - Dora-dvd, en riktig favorit här också(Essi, har ni köpt eran? Vart i så fall? Vi har inte hittat någon med svenskt tal)
    - Totte och kissen
    - Totte badar
    - Bosch borrmaskin
    - Några bilder på honom själv
    - Bondgårdspussel

Cirkel, hoppas verkligen lillflickan ligger kvar med huvudet neråt. Men hon verkar vara ett riktigt litet busfrö redan nu, så det är nog inte helt fel att dubbelkolla på ul några gånger till .

• Rossy

Essi, glöm frågan om Dora-dvd. Jag hittade såklart massor när jag sökte rätt .

• Rossy

Tack Pess och Öz!

Pess, jag håller med Öz, klart du ska hänga här och snacka med oss om allt. Du är ju en av dom som håller tråden vid liv. Även om jag förstår, verkligen, att det är mindre roligt när flertalet här är gravida. Men jag hoppas att du (ni) snart vill och vågar bli gravid igen .

• Rossy

Jag undrar också vad det är för info som tillkommit. Berätta om du vill.

• Rossy

Jag sägar då det.. Cirkels bebis ligger vid kl 11 , snacka om att trivas bättre med fötterna mot jorden .
    Så då kan vi räkna med en till liten nyföding imorgon. Spännande!

• Rossy

Naffe, fy så obehagligt med din mamma. Jag förstår att ni i famlijen är riktigt oroliga. Hoppas verkligen att det "bara" är en liten propp och att hon blir helt återställd snart.

Jag håller med om det där med att få vara glad pensionär. Det är alltför många 65+ som blir sjuka strax efter de gått i pension . Min egen far fick prostatacancer samma år som han gick i pension för två år sedan (han har i alla fall fått goda prognoser hittills).
    Essis biologiska mamma kan inte heller ha varit så gammal när hon blev sjuk och gick bort? Hur känns det idag, Essi, nu när det gått en tid?

Så till lite roligare....
    Cirkel, lycka till idag! Hoppas på en förlossninga á la JJ-stil .

Skönt att det gick så bra med saboterade vagnen, Essi . Och kul med ny klädsel.

Och jag kan också se tillfällen då man helt enkelt är tvungen att lämna barnen ensamma i vagn/bil/spjälsäng. Men visst har man andan i halsen då man gör det.

• Rossy

Öz, vad jobbigt med din pappa. Och vilket överjävligt beslut att behöva välja mellan två riskfyllda alternativ. Usch att det ska vara så här. Jag lider med dig och din familj som måste vara jätteoroliga för honom. Hoppas i alla fall att allt går bra. Oddsen är i alla fall på hans sida.

Essi, värkar!! Nä, nu får lilla damen i magen lugna sig.

Joffe, mindre än 10 dagar till bf. Hur känns det?

Jag blir också glad över Fisks ord. Jag har också oroat mig smått över att bli tvåbarnsmor. Tycker att jag har fullt upp med det liv vi tre lever nu. Tycker att det känns lite konstigt att vi ska bli fler, men försöker att "gilla läget" (finns ju inte så mycket annat ).

• Rossy

Cirkel, GRATTIS! Ska bli kul att höra hur förlossningen var och vad hon heter.

Gnäll härifrån: Tim är sjuk IGEN! Feber och hosta. Han hann vara en vecka på dagis efter att ha varit hemma två veckor. Nu åker vi snart till närakuten för att kolla att det inte är något bakteriellt. Skulle nästan önska det så han kan få pc för det. Dessutom sticker vi till Kap Verde på torsdag och det skulle vara illa om han är sjuk då också. När han får feber brukar han ha det så länge. I så fall ställer vi in .

Kul att höra att det funkade för alla att få tillbaka pengar för pop-overallen (även om vissa fick kämpa lite mer).

Naffe: Fick din mamma opereras! Men bra att hon är på bättringsvägen.

• Rossy

O Essi också! Hur jobbigt låter det inte? Sd och känsla av att hon är på g. Förstår att du är less! Hoppas du får några lugna veckor nu innan det drar igång på riktigt.

• Rossy

Maja, jag tycker också att du kan ta det lugnt med oron. Bebisen lever! Mina enda symptom var trötthet i början av båda graviditeterna. Och dom dagarna jag kände mig någorlunda pigg blev jag, precis som du, övertygad om att något var fel. Vilket det inte var . Men jag tycker ändå du kan kräva ett ul pga av oro. Det har jag gjort .

Tim är lite bättre idag. Läkaren konstaterade en ny virusinfektion i söndags. Hosta, feber och snor. Tar det aldrig slut??!! Han har fått Ventoline (luftrörsvidgande) och får alvedon mot febern. Och nu hoppas vi att han är feberfri och okej i övermorgon så vi kan resa.

Betty, jag lider med er och er magsjuka! Det är f-n inte en kul åkomma, det där.

Minna, härligt med Greece i vår!

Mer och fler solsemestrar åt Minnafolket!!

Förväntan, vad lyxigt det måste kännas med nytt fräscht hem! Jag är avundsjuk, vill också ha nytt hem...

Själv jobbar jag idag, även om min förkylning också sitter i så här tre och en halv vecka senare.
    Hostar, precis som Maja, och låter allmänt sjuk. Men vem orkar vara hemma?? Jag mår i alla fall hyvsat.

Essi, skönt med en vidare sjukskrivning. Med en sådan lapp är det lättare att slappna av och inte tänka på jobbet. Men vad ska vi göra med dina sdr?? Få dig att gå ner i brygga och tänja magmusklerna lite?

• Rossy

Var på ul igår. Lillebror ser finfin ut. Blev framflyttad tre dagar med bf 17/7 nu istället (om någon vill ändra i listan, jag hittar den ju aldrig ).

Svar på tråden Minnas tjejer X