• arkeologitjejen

Eastenders?

Finns det några andra här på Familjeliv som följer Eastenders och vill prata lite om vad som händer? Inga spoilers utan bara prata om senaste avsnittet som sänts via BBC Prime (alltså ca en vecka efter BBCs sändningar).

Mamma till Linnea, född mars 2008.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-04 22:37
    Jag skrev fel där uppe, fd BBC Prime, numera BBC Entertainment ligger så vitt jag vet ca två veckor efter vanliga sändningarna i England.
  • Svar på tråden Eastenders?
  • L jung
    JO JAAAAAG!!!

Jag har följt EastEnders sen första avsnittet 1984!!!  Alltså så har jag sett det i 24 snart 25 år utan uppehåll !!
    Just nu är min bästa kompis son med i serien som Callum. Han heter Elliott Jordan och jag är jättestolt över honom! Min dotter och han var bästisar, men efter flytten tillbaka till sverige från england för 15 år sedan så tappade dom kontakten.  Jag och min bästis har fortfarande god kontakt.... bästisar trots miles apart!

jag pratar mer än gärna om serien, för jag har ingen här i sverige som känner till den att prata med!!!

Serien ligger mer än en vecka efter Englands sändningar förresten.  Det är cirka en månad efter....
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Me , myself and I ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • arkeologitjejen

ÅÅÅÅH så kul med någon som följer min favoritserie! Så ballt att du har en Lassie på Callum. Antar att din kompis är mäkta stolt att ha honom med i serien. Jo, du har rätt, det är mer än en vecka efter som vi ligger. Har dubbelkollat på BBCs sida nu och om jag räknat rätt så sändes dagens BBC Prime-avsnitt den 17 november i England så två veckor efter alltså.

Ser verkligen fram emot julavsnitten. Vad tror du blir årets juldrama? Känns som att en hel del kan hända med Bianca & Co, men även tex the Brannings lämnar ju en hel del öppet.

Vad ballt att du följt serien från start. Jag har bara kollat i ca 4-5 år. Tror jag. Minns inte riktigt när jag började titta, men ett tag är det ändå.

• L jung

gaaaahhh... jag kommer ju inte in på DIN sida för att kika ju!!! Skäms på dig att inte släppa in din enda 'eastenders-kompanjon'!!!

Julavsnitten i år? Dom är ju alltid innehållsrika till max alltså.  Skitkul, för man väntar bara på att bomberna ska släppas! Det som är roligt när man bor i England, vilket jag har gjort, och man får se julavsnitten i REAL tid! Alltså, när det är juldagen och julmiddagen så ÄR det juldagen och julmiddagen i verkligheten också. Likaså nyårsafton!!

Ja, det måste ju ha med Tony och hans fling med Whitney, eller hur?
    Jag tror också att Max dotter Lauren blir intrasslad i Tony på nåt sätt.  Bianca kommer säkerligen få reda på nåt precis på juldagens avsnitt och rusar iväg...hehe

Sen tror jag det kommer uppenbara sig att Jack haft en 'one night stand' med Roxy och kanske är pappa till den lilla, och detta kommer Ronnie få reda på och blir upprörd... kanske också Tanya? Jag hoppas att Ronnie får reda på att hennes dotter inte alls dog för x antal år sedan utan upptäcker att Danielle är hennes dotter! Skulle vara kul att se.

Och självklart.  Nåt händer ju med Max och familjen.... hehe.  Ska bli kul att se vad!

Ja, min kompis är skitstolt över sonen såklart... kanske lika stolt som mig! haha
    Det roliga är att min kompis aldrig varit en eastendersfan, men jag och hennes båda söner har alltid älskat serien! Så kom har tittat och pratat med mig om avsnitten när dom var små och jag bodde i england. Och nu, är båda vuxna, och båda har medverkat i serien förut och nu är Elliott tillbaka i serien med en riktig rollfigur.

Kommer du ihåg Dawn har en lillasyster som fick ett barn som väldigt ung? Hon var typ 14 år eller nåt då. Och hon bor nu med sin mamma utanför London - cotswolds tror jag det var.  I alla fall... lillasysterns pojkvän tog ju droger vid nåt tillfälle mot slutet av hans tid i Eastenders.  Den som sålde drogerna till pojkvännen, the drugdealer, var just Elliott !!!!
    Men eftersom dom lät en tid gå emellan gångerna han var med förut och nu, så kommer ju folk inte ihåg det.  Han brorsa spelade servitör i avsnitten när Dawn var med den där mannen som hon var älskarinna åt (han var gift med the squares' läkare som var tokig) på en fin tillställning med den där föreningen han var med i och Ian Beale försökte komma med i. Det blev bråk mellan Dawn och mannen.  Elliotts brorsa spelade då servitören som kom emellan och försökte få dom att lugna sig.  haha... det är så kul att se dom!!!

Åren går så fort och jag vet inte om du hade börjat titta på serien när dom här grejerna hände?

Oj... långt inlägg!!! Generad  Men det är ju SÅÅÅ kul att hitta nån att prata om serien med!!!
    Känner INGEN som ser den i sverige!

• arkeologitjejen

Har lagt till dig nu så att du självklart kan glutta in på min sida.

GAH! Är så upprörd! Är ju såklart Boxerkund och de har slutat att sända BBC PRime! Det är katastrof här hemma och sambon håller kurs i hur man blir nätpirat för att ladda ner avsnitten. Gråter

Jo då, när de där grejerna du nämner hände så hade jag tittat ett par år. Minns så väl när familjen Miller flyttade in med den höggravida dottern på 14 år. MYCKET kontroversiellt och inte mindre när pojkvännen tog en överdos.

MÅSTE fixa det här med tillgång till kanalen. Eller så får mamma besök varje dag för hon har fortfarande BBC Prime.

Ha ha! Ja, julen i år är ju späckad med action. Jag tror att Roxys barn kommer visa sig vara Jacks, så blir det en massa trubbel med Sean och Jack och kanske även Tanya då Jack givetvis kommer vilja ha en del av barnets liv med tanke på att hans dotter bor i Frankrike.

Nä, nu är middagen klar och sambon ska man vara snäll åt idag när han fixar mitt "knark".

• L jung
    arkeologitjejen skrev 2008-12-02 19:47:40 följande:
    Har lagt till dig nu så att du självklart kan glutta in på min sida. GAH! Är så upprörd! Är ju såklart Boxerkund och de har slutat att sända BBC PRime! Det är katastrof här hemma och sambon håller kurs i hur man blir nätpirat för att ladda ner avsnitten. Jo då, när de där grejerna du nämner hände så hade jag tittat ett par år. Minns så väl när familjen Miller flyttade in med den höggravida dottern på 14 år. MYCKET kontroversiellt och inte mindre när pojkvännen tog en överdos. MÅSTE fixa det här med tillgång till kanalen. Eller så får mamma besök varje dag för hon har fortfarande BBC Prime. Ha ha! Ja, julen i år är ju späckad med action. Jag tror att Roxys barn kommer visa sig vara Jacks, så blir det en massa trubbel med Sean och Jack och kanske även Tanya då Jack givetvis kommer vilja ha en del av barnets liv med tanke på att hans dotter bor i Frankrike. Nä, nu är middagen klar och sambon ska man vara snäll åt idag när han fixar mitt "knark".
    Oj, är du utan nu??? Usch, skulle inte klara mig!! Inte efter så här många år... och ja, jag vet att jag är en 'addict'...haha.
    Beroendeframkallande minsann!

Jag har comhem, och har kvar BBC, men som nu bytt namn från Prime till Entertainment av nån oförklarlig orsak.  Man fick ju inte ens reda på det innan! Dåligt!
    Eastenders har bytt sändningstider i och med ändringen.
    Vi hade Boxer förut, men vi hade så mycket problem med den så vi bytte till comhem.
  • natjess

aaahhh jag älskar east enders bodde i england i fyra år men har flyttat hem nu ... åh berätt vad som har hänt sist jag såg de så hade bradley friat till stacey igen !

• L jung
    natjess skrev 2008-12-03 21:38:31 följande:
    aaahhh jag älskar east enders bodde i england i fyra år men har flyttat hem nu ... åh berätt vad som har hänt sist jag såg de så hade bradley friat till stacey igen !
    OJ, DET var länge sen!!!
    En jättebra sida att läsa vad som hänt och vad som kommer är ju denna
    http://www.bbc.co.uk/eastenders/episodes/
    Där finns en Episode finder under Rubriken EastEnders! Klicka bara i månad osv så hittar du mycket smått och gott!!!

som du ser... jag har sett serien i snart 25 år!!!
  • natjess

oki .... jo jag har vart inne på den ibland . fast många obesvarade frågor men jag visste inte att man kunde gå tillbaka och se ! ska göra det ... fast jag åker til england på lördag då får jag kolla ! rätt så lätt att komma in i igen !

Svar på tråden Eastenders?